Kluten

Kärcher skumkanon og adapter for hageslange?

Dette blir min første post, så beklager et mulig dumt spørsmål!

Lurte ganske enkelt på om det vil ha noe for seg å kjøpe Kärcher sin skumkanon og deres overgang til hageslange? Eller vil dette resultere i fiasko?

Har en høyttrykkspyler jeg pleier å låne, men jeg aner for øyeblikket ikke hvilket merke det er.
Mulig det finnes noe overganger fra Kärcher til høyttrykkspyleren, men jeg tviler da jeg tipper den er av billigsorten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ikke bli noen fiasko. Tror nok det vil fungere til en viss grad(har ingen erfaring).

Men jeg ville nok forsøkt å finne ut hvilken fabrikat det er på høyttrykkspyleren, og heller funnet en kobling derfra.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt ei kanne Bilt-Hambers SurfexHD og ei sprayflaske i første omgang.

Spar opp penger til en moderat høytrykkspyler. (Nøkkeltall: 500 liter i timen, 140 bar trykk og 10 meter stålarmert slange)

Høytrykkspyler er kanskje den viktigste investeringen for effektiv forvask sammen med en asfaltavfetting som MAC124 Prickbort og en generell avfetting/såpe som Bilt-Hambers SurfexHD. Lakken bør være renest mulig før berøring, så ikke møkk gnis inn i lakken og lager riper.

Generelt tips for tilnærmet ripefri vask:

1) Spray på MAC 124 Prickbort (ca 10 minutters virketid - bør ikke tørke)

2) Spyl av med høytrykk

3) Spray på Bilt-Hambers SurfexHD (blandet 1 del SurfexHD, 20 deler vann, 4-5 minutters virketid - bør ikke tørke)

4) Spyl av med høytrykk

5) Håndvask med såpe beregnet for bil

6) Spyl av og tørk med tørkehånkle beregnet for bil

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt ei kanne Bilt-Hambers SurfexHD og ei sprayflaske i første omgang.

Spar opp penger til en moderat høytrykkspyler. (Nøkkeltall: 500 liter i timen, 140 bar trykk og 10 meter stålarmert slange)

Høytrykkspyler er kanskje den viktigste investeringen for effektiv forvask sammen med en asfaltavfetting som MAC124 Prickbort og en generell avfetting/såpe som Bilt-Hambers SurfexHD. Lakken bør være renest mulig før berøring, så ikke møkk gnis inn i lakken og lager riper.

Generelt tips for tilnærmet ripefri vask:

1) Spray på MAC 124 Prickbort (ca 10 minutters virketid - bør ikke tørke)

2) Spyl av med høytrykk

3) Spray på Bilt-Hambers SurfexHD (blandet 1 del SurfexHD, 20 deler vann, 4-5 minutters virketid - bør ikke tørke)

4) Spyl av med høytrykk

5) Håndvask med såpe beregnet for bil

6) Spyl av og tørk med tørkehånkle beregnet for bil

Hei, takk for god respons!

Har lest meg opp en del på skånsom vask i det siste, og har lagt til Prickbort, Surfex HD og IronX i handlelista.

Som jeg nevnte i første post så har jeg en høyttrykkspyler som gjør jobben enn så lenge. Så meningen var bare å kunne legge skummet med hageslangen, for å spyle bilen med høyttrykken.

Evt. beste løsning er jo et overgangstykke fra Kärcher til spyleren jeg har for hånden. Men det er mulig det ikke finnes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du finner ut hvilket merke spyleren er kan helt sikkert noen hjelpe deg med en evt overgang. Ellers er ikke skumkanon noe must. Det er mest gøy, og som ØHN skriver kommer du veldig, veldig langt med tre sprayflasker med hhv Prickbort, Surfex HD og IronX i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skum er raskere å legge enn Surfex på trykkanne, men funksjonsmessig så er Surfex på trykkanne like effektivt som skumkanon med såpe beregnet for skumkanon.

Gode tips Øyvind (ØHN) kommer med her.

Ser mange bruker samme såpen som de bruker i bøtten i skumkanonen. Dette tror ikke jeg er noe effektivt.

Kjøper du skumkanon, så bør du også kjøpe en såpe/prewash som er laget for skumkanon som f.eks Autofoam, Magifoam, Orange prewash, snowfoam combo, kokosnöt... osv.

Jeg har aldri testet skumkanon som er laget til ht på hageslange, men jeg har en skumkanon som er til hageslange. Det fungerer jo det selv om det er langt ifra like efektivt som den til HT. Du er veldig avhengig av å ha bra trykk der du skal bruke den. Hjemme hos meg går det ikke ann å bruke den, men på verkstedet jeg leier er det veldig bra trykk i hageslange så der fungerer den godt. Dette er kanskje en ting å tenke på før du handler. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

Kommer nok til å vente med skumkanon inntil videre. Kjekt å vite at det kan fungere, til en evt. senere avdeling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive