Gå til innhold

Plasti Dip på front grill ?


zomiboy

Recommended Posts

Hei. Lurer enkelt og greit på om noe har brukt dette produktet på f.eks front grill ?

Jeg har en A4 B7 som jeg tror skal få seg sort grill, og har tenkt å bare lakkere grillen jeg har sort...

Har parksensorer foran på begge sider av skiltet, så der blir det vel std farge.

Alle erfaringer ønskes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips om du lakkerer med sprayboks. Varm den opp skikkelig før du bruker den. La min oppå en halogen lampe 5 min slik den ble god og varm først. Kan også bruke varmt vann.

Ble klumpete å rart førstegang jeg prøvde uten å varme lakkboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plasti dip på min. Ingen problemer. :)

Takk for svar :) Hvordan er holdbarheten, jeg leste meg ikke helt opp før jeg spurte her, å ser at den ikke er veldig glad i avfetting blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg har testet plasti dip vs prickbort flere ganger, og plasti dip taper hver eneste gang..

Begynner det å flasse av så lett? Litt småkjipt, hehe.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ja jeg erfarte, som du sikkert har sett, at den ikke likte Prickbort. Men Surfex HD eller Autofoam og HT tåler den fint, så jeg gav den et nytt lag da jeg syntes det så såpass bra ut. Neste gang jeg skal bruke PB kommer jeg til å sette opp panseret, samt passe på at den ikke forstøver på grillen når jeg påfører på fangeren. Ser ikke på dette som noe problem.


IMG_9834.JPG?m=1362912287



Begynner det å flasse av så lett? Litt småkjipt, hehe.


Begynte liksom ikke å flasse heller, men var som om den forandret farge akkurat der Prickbort hadde dryppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Skjønner! Jeg tenkte jeg skulle kjøre PB på kromlista som går rundt vinduene osv, men da vet jeg ikke helt om det er noe særlig?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Ikke så jeg vet om, men ble rundt 400-500 for 2 bokser med frakt hvis jeg husker riktig.

edit: 400ml bokser gjelder dette.

Endret av JMossige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hvordan er holdbarheten, jeg leste meg ikke helt opp før jeg spurte her, å ser at den ikke er veldig glad i avfetting blant annet...

Funker kjempe så langt, unngår bare petroleumsbasert avfettning der det ligger plastidip. No problemo.

Har vell sneiet forsiktig borti med prickbort uten at det gjorde noe forskjell også. Spylte relativt raskt av da :)

Har vell ligget 2-3 mnder tipper jeg, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensenjr

Har hatt dette på konas vinterfelger en hel vinter nå, uten problemer. Har ikke vært bortpå med prickbort bevisst, men har nok kommet noen dråper uten at det har hatt noen effekt. Har brukt sterk espuma revolution på dem flere ganger, sterk surfex og vært relativt nærme med HT. Har 4 gode lag på alle felgene og de holder meget bra enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...