Gå til innhold

Tappekran til 25 liter


Geir

Recommended Posts

Hei!

Forsøkte å søke litt på forumet, men det nærmeste jeg kom var at Autobahn Bilpleie skrev han kunne skaffe tappekran til 25 liter. Han holder jo dessverre ikke på lenger.

Så; Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan få kjøpt ei tappekran til 25-liters dunk? Trenger det veeeeldig. Er ikke lett å helle Prickbort fra ei 25-liters dunk over i en Kwazarflaske :D

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Geir

    7

  • Johnchr

    6

  • Øyvind G

    5

  • Roy Inge

    3

Øyvind G

Hei!

Forsøkte å søke litt på forumet, men det nærmeste jeg kom var at Autobahn Bilpleie skrev han kunne skaffe tappekran til 25 liter. Han holder jo dessverre ikke på lenger.

Så; Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan få kjøpt ei tappekran til 25-liters dunk? Trenger det veeeeldig. Er ikke lett å helle Prickbort fra ei 25-liters dunk over i en Kwazarflaske :D

Nå vet ikke jeg om det er forskjell på 10l og 25l. Jeg er ute etter det samme til 10l PB kannen min da jeg har samme problem som deg (ikke lett å helle uten å søle).

Jeg har spurt Kristian (Bilnerden) om P21S korken han selger passer uten at jeg har fått svar.

Følger med her og håper du finner noe. :)

Edit: Ser nå at P21S kranen er til 5l, så den passer sikkert ikke.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hei!

Forsøkte å søke litt på forumet, men det nærmeste jeg kom var at Autobahn Bilpleie skrev han kunne skaffe tappekran til 25 liter. Han holder jo dessverre ikke på lenger.

Så; Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan få kjøpt ei tappekran til 25-liters dunk? Trenger det veeeeldig. Er ikke lett å helle Prickbort fra ei 25-liters dunk over i en Kwazarflaske :D

Jeg bruker noe så gammeldags som en trakt... funker hver gang, uten å søle :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om det er forskjell på 10l og 25l. Jeg er ute etter det samme til 10l PB kannen min da jeg har samme problem som deg (ikke lett å helle uten å søle).

Jeg har spurt Kristian (Bilnerden) om P21S korken han selger passer uten at jeg har fått svar.

Følger med her og håper du finner noe. :)

Edit: Ser nå at P21S kranen er til 5l, så den passer sikkert ikke.

Testet nå, og tappekrana var for stor til 10-literen med prickbort.

Sett på ebay etter tappekran til 25-literen?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker noe så gammeldags som en trakt... funker hver gang, uten å søle :)

Trakt er fint, men med denne kannen så "skvulper" det og det renner også PB langs undersiden av kannen når du heller fra den.

Testet nå, og tappekrana var for stor til 10-literen med prickbort.

Sett på ebay etter tappekran til 25-literen?

Er den for stor?! Har 5l P21S så stor kork? (Jeg skal ta å måle hvor stor PB korken er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Holthe

Nå vet ikke jeg om det er forskjell på 10l og 25l. Jeg er ute etter det samme til 10l PB kannen min da jeg har samme problem som deg (ikke lett å helle uten å søle).

Jeg har spurt Kristian (Bilnerden) om P21S korken han selger passer uten at jeg har fått svar.

Følger med her og håper du finner noe. :)

Edit: Ser nå at P21S kranen er til 5l, så den passer sikkert ikke.

P21S kranen passer ikke hvilken som helst kanne heller. Virker som den bare passe p21S kanner.. 5L p21s kran passe 2L p21s kanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Trakt er fint, men med denne kannen så "skvulper" det og det renner også PB langs undersiden av kannen når du heller fra den.

Da heller du ikke forsiktig nok :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korken på 10l PB er 50mm (2").

Da har visst ikke vi like 10-litere. My bad. Min er 40 mm(utvendig gjenger), og p21s er 44 mm.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JørgenT

Er ikke lett å helle Prickbort fra ei 25-liters dunk over i en Kwazarflaske :D

Godt eg ikkje er aleine! :P Sølte altfor mye igår når eg prøvde med trakt!!! :mad:

25 liter PB dunk oppi 1 liter Kwazarflaske <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JørgenT

1 liter i flasken og 24 liter på gulvet? :unsure::P

Hahahaa:) Formulerte meg litt feil der :D kjente meg så godt igjen i trådstarter sitt problem :rolleyes: Har irritert med lenge over å helle fra 25 liter til en Kwazar flaske :D Er selv på utkikk etter en tappekrane. Kommer med info viss eg finner en plass å kjøpe fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo aktivitet :D

Jeg klarer meg stort sett bedre uten trakt, men med en full 25 liter er det risiko for å søle med trakt også :)

Takk for link, Johnchr. Tar jeg vare på kvitteringen er det jo ikke noe stress om den ikke passer.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er storhandler på ebay, men har hatt jernteppe på hva de kaller det. 25 litre tap ga meg 13 treff, og den passer høyst sannsynlig.

Åpningen på Prickbortkannen er ca 58/59 mm, så den fra Jula blir nok for liten. Denne fra Ebay passer nok, da det står "59-61 mm neck". Jeg bestiller fra ebay, også gir jeg tilbakemelding her når den har kommet frem :)

http://www.ebay.com/itm/1x-New-25L-Litre-Aeroflow-Dispensing-Tap-For-Water-Containers-Drum-61mm-/350713271421?pt=UK_Home_Garden_GardenEquipment_HandTools_SM&hash=item51a823d47d

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...