Dette er et populært innlegg Meringdal 2 086 Skrevet 5 Mars, 2013 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 (endret) BMW 320D E90 Fikk en forespørsel på å ta en sort BMW for en liten stund siden og jeg har jo jobbet på svært mange av denne typen nå og føler å ha god kontroll på lakken. Jeg tok på meg oppdraget og fikk ha bilen i to uker. Jeg kunne derfor planlegge litt bedre tiden enn tidligere da jeg tar en bil på en helg. Når jeg fikk bilen overlevert fikk jeg høre at bilen hadde noe sår på bakfanger, riper på høyre framskjerm, samt en god del steinsprut. I tillegg til dette var det en ripe langs hele høyresiden som jeg måtte se nærmere på. I tillegg tok jeg for meg interiøret som fikk både aircon rens og tekstilrens. Dette blir en lang tråd med MANGE bilder…! Utstyrsliste Vask: Foma Pro Line 840 Mac 124 Prickbort Bilt-Hamber Surfex HD 1:10 Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner Meguiars Shampoo Plus Skumlanse Car Pro Iron X Swissvax bøtte Vaskehanske Swissvax Paint Rubber – blue Karosseriarbeid: Trådteller Lakkdybdemåler Meguiars Ungrit finishing paper P2000 P2500 P3000 Scholl våtslipekit med slipepapir Rikeslig med vann BMW 475 Black Sapphire lakk + klarlakk Målebeger Detailing sticks Interiør: Meguiars All purpose cleaner Bio Guard Flekkfjerner Tekstilbørste Foma Mimo AutoGlym Super Sheen 1:10 AutoGlym Aircon Sanitizer Swissvax Crystal Korrigering: Flex L3403 Scholl Concepts Lilla pad Scholl Concepts Orange pad Scholl Concepts Sort pad Scholl Concepts S0 Scholl Concepts S03 Gold Edition Scholl Concepts S17 Scholl Concepts S30 3M maskeringstape Menzerna Top Inspection IR temp. måler Gule påføringspads Diverse: AutoGlym Metal Polish Swissvax Autobahn Chemical Guys G6 Hyper Coat Detailing-kost Chemical Guys Bare Bones AutoGlym HD Wax RainX ruteforsegling … og sikkert noen andre produkter jeg har glemt i farta! Dag 1 Begynner med å vaske i vaskeanlegg ved jobben min. Her har jeg mulighet til å holde på noen timer uten å måtte bli dypfryst ute i kulda. Tar derfor grundig vask her, mens jeg tar en lettere vask før jeg kjører inn i garasjen. Begynner med å dynke bilen i Prickbort for å få bort det meste av skitt. Lar dette virke noen minutter – legger bilberry wheel cleaner på hjul i samme omgang. Mens dette står å virker gjør jeg klar bøtta med Meguiars-såpe. Før jeg såper inn, legger jeg Surfex HD i motorrom. Så var det på tide med Surfex på resten av bilen. Blandet 1:10 og er ikke sparsom på produktet. Alle kriker og kroker får smake. Såpe og avspyling. På neste runde får bilen smake ironX på både lakk og felger. Dette får virke en god stund før avspyling. Etter avspyling tar jeg kontroll å sjekker om det fortsatt er nupper nede på døren. På denne bilen fantes det en del slike, så jeg tok enda en runde med ironX som fikk ligge enda en god stund. Deretter såpet jeg inn bilen enda en gang og gjorde klart for berørigsvask. Etter avspyling gjorde jeg klart for claying. Her begynner jeg alltid så høyt oppe på panelene som mulig, siden det som regel er mest skitt nede på bilen. En del skitt igjen… Så var det på tide å få bilen av gårde til garasjen.. Et par «ferdigbilder» før avreise Etter endt kjøretur dynket jeg bilen i surfex for så å spyle av. Kun lett støvbelegg på den så det ble lett vask. Tørking stod for tur. Etter tørk er det greiest å få et overblikk over hvor mye lakk det finnes på bilen. Det er derfor greit å gå over med en lakkdybdemåler å sjekke samtlige paneler på bilen. Man får da litt informasjon om hvor mye man kan jobbe på hvert panel. Før bruk er det kalibrering Venstre side panser Nede på venstre dør. Tak Komplett skjema før korrigering. Deretter var det på tide med en inspeksjon av hva arbeid man har i vente. På bildene kommer det frem både steinspruter, ripe langs høyresiden samt MYE vaskeriper. Før jeg tok kveld hadde jeg bestemt meg for å få lagt lakk i steinsprutene, slik de var klare til sliping i ettertid. Jeg begynner først med å slipe ned alle steinsprutene for å rense de for skitt, samt for å få litt mer heft for lakken. Her går jeg først over med P2500 papir, deretter P3000. Begynte først med våtslipepapiret, men gikk over til papir med borrelås til slipekloss fra Scholl. Dette gjør at man får slipt litt gjevnere enn med bare hendene, og også litt tryggere. I noen av sårene var det også antydninger til rust. Her brukte jeg en stålbørste som ofte følger med disse kittene med lakk. Deretter brukte jeg P3000 på ripen langs hele siden Selv med «fint» papir, er det viktig å følge litt med på lakktykkelsen slik man ikke sliper for mye. Det er ikke enkelt å måle hvor mye man sliper, men etter våtslip her så kan det se ut som at jeg slipte bort 1my. Ripe på framskjerm … og en steinsprut til Deretter var det å tørke over og gjøre klart til lakkering. Her bruker jeg lakk som er kjøpt hos Brages Ålesund, Black Sapphire 475 + klarlakk. Målebeger, eller i denne sammenhengen, blandebeger. Tømmer en liten desj lakk oppi… Og et par dråper klarlakk. Jeg vil anslå ca. 75-25, med 25% klarlakk i denne blandingen. Blandes rundt med en Q-tips som jeg kaller det, eller Detailing Stick som vi gale kaller det Da var målet nådd, men jeg følte ikke for å slutte av dagen helt enda. Jeg bestemte meg for å gjøre litt arbeid innvendig slik jeg har god tid til eksteriør dagen etter (det trengtes). Først et par oversiktsbilder av interiøret: Her ryddet jeg ut alt av småting som lå i bilen og la i en pose. Her får eier sortere ut det han vil ha, og det han vil kaste selv. Deretter var det å få støvsuget hele bilen. Litt grus her og der… Da var det å lete frem mimoen og fylle den med varmt vann. Deretter var det tekstilmattene som stod for tur. Her var det testing på gang. Vet ikke helt hvordan den funker, but here we go. Et par sprays med flekkfjerner på de verste plassene først. Lar dette virke litt. Deretter sprayer jeg inn hele matten med All Purpose cleaner. Resultat: Så var det å begynne på passasjersetet. Her var det noen flekker som måtte bort. Plantasjen-flasken med hemmelig innhold (AutoGlym Interior trim) Mye skitt i læret på håndbremsen. Etter en fullstendig rens innvendig satte jeg inn en air condition-rens Når man skal bruke denne så skal man starte opp bilen, sette aircon på kaldest temperatur og bruke resiurkuleringsfunksjonen på anlegget. La den stå å gå til det blir kaldt i bilen. Deretter plasseres flasken ved fotbrønnen på passasjersiden slik at gassen får fri passering opp i kupeen på bilen. Det tar ca. 5 minutter før denne er ferdig, men la den stå ytterligere 5-10 minutter for å få kjørt det igjennom hele systemet. Mens denne gjorde sitt, begynte jeg å maskere opp noen områder på bilen. Etter at aircon-renser var ferdig, var det å stoppe bilen og åpne alle vinduene. Gassen må nå ut slik at det er mulig å være inni den. Jeg var nå fornøyd med jobben for dagen, og kunne ta kveld. Den fikk stå med åpne vinduer over natten slik den fikk lufte seg skikkelig til neste dag. Dag 2 Nå har lakken fått tørket i et par dager og det var på tide med våtslip av disse også. Her gikk det en del timer kun på panser, men resultatet ble jo helt kurrant (selv med så mange chips) P2500 vannrett, og P3000 i loddrett etterpå. Mye vann. Etter at steinsprut på panser var ferdig nedslipt gikk jeg en rask runde over bakfangeren med P3000-papir. Her satt ripene svært godt, og jeg ville ikke ta sjansen på å slipe igjennom. Etter jeg var ferdig så viser merkene enda, men de er betydelig reduserte. Da var det endelig på tide å lete frem Flexen. Lenge siden jeg har tatt en bil med såpass mye godt arbeid på, så dette skulle jo bli gøy! BMW Ripe-killer er Scholl S03 på lilla pad. Sprer på lavest hastighet, før jeg jobber opp til ca. 2-2500RPM og sliper i denne hastigheten. Avslutter med å kjøre lavest hastighet over hele området. Etter sliping lar jeg det stå å kjøle, før jeg velger å tørke av. Dette gjør at du hindrer nye riper i å dukke opp, selv om lakken på BMW er knallhard så er det greit å være på den sikre siden. Jeg bruker også IR-temp måler for å følge med på temperaturen. Panser blir testpanel. Før start; en rask runde maskering. Denne teipen blir lagt på det panelet som ligger ved siden av det jeg jobber på, for å forhindre at jeg brenner igjennom. Om man treffer nabopanelet med siden av padden mens man korrigerer så brenner denne raskt igjennom på kanter o.l. Scholl S03 Helt ok etter første runde, men ikke nok. Kjører 5-6 pass for å få skikkelig arbeidstemperatur, og 2 runder på de fleste paneler. Etter at jeg føler jeg er ferdig med et området sprayer jeg alltid på Menzerna Top inspection (eller annen kontrollspray). Dette for å få fjernet oljene i lakken, og man får kontrollert hvordan lakken ser ut. Her er halve panseret ferdig. Greit å bytte mellom minst 2 pads hele tiden. I tillegg til bytting av pads så renser jeg alltid padden med en kost, slik at overflødig polish forsvinner. På noen området er det store riper og merker i lakken. Her skal Scholl S0 få prøve seg. Tømmer den i et målebeger så har jeg ut dagen. Blir ikke brukt mye av denne. Når man gnir den mellom fingrene så kjenner man godt hvor stor slipeeffekten den har. Så noen 50-50 bilder Ripe på framskjerm får også smake S0, samt ripen langs sida. Etter en liten pause så satt jeg lenge å lurte på hvor bra jeg kunne få speilkappene. Så er det vel bare å kjøre på videre rundt bilen. Første bildet er etter en runde. Man ser tydelig hvor mye riper som sitter igjen, selv etter en hard runde. Måler temperaturen på lakken. Helt fin temp til avtørking her. Ble jo blankt til slutt Førerdør maskert til 50-50 Mye swirls over dørhåndtak på førerdøren. Selvskrevet 50-50 Må ikke glemme å fjerne resten av ripene… Og en wipedown av samme område. Det ser bra ut Flytter teipen fra bakdør til førerdør Inne i dørhåndtakene var det svært mye riper. Her prøvde jeg først å slipe ned med S0, som mattet ned hele området. Jeg gikk deretter over til S03, for så å avslutte med S30. På de nest e håndtakene droppet jeg S0, fordi det var mye håndarbeid som skulle til for å få fjernet det matte området etter S0. Korrigering av tak. MYE å ta i Ålreit resultat Signert Bakluke Bakfanger Noen flotte 50-50. Her ser man antydninger til effektlakk på de plassene som ikke er tatt. Testet 50-50 på bakdør, inkluderer da fjerning av ripe også. Blankt og fint! Da var denne siden er ferdig korrigert. Nestes som står for tur er ripe på framskjerm. Denne har jeg fylt med litt lakk (kanskje litt mye). Fikk bort mye, men i riktig lys så ser man litt av den. Denne var dog svært dyp. Kontrollspray. Tar også en sjekk på taket. Dag 3 Når søndagen kom hadde jeg litt mindre tid, så her var det å være effektiv. Begynte med å gå over hele bilen med en sikker holokiller, Scholl S30 på lilla pad. Flex DA. Her sprer jeg på nivå 2-3, deretter kjører jeg den opp til nesten full hastighet. Jobber rundt om og tar en 3-4 pass på hvert område. Avslutter med å gå ned til samme nivå som jeg startet på, og går sakte over hele panelet igjen. Dette er en svært sikker holokiller på denne type lakk. Litt lite bilder av denne seansen. Viktig å få bort smuss bak emblemet også Når jeg hadde tatt hele bilen med S30, gikk jeg over sideskjørt og baklykter med S17 på sort scholl pad. 1 steg. Denne tar svært godt. … og etterlater seg en blank overflate. Hovedlyktene kunne også trengt seg en liten stuss, da disse hadde sett bedre dager. Fremgangsmåten er hentet fra en guide her på forumet som jeg ønsket å teste ut. Begynte med å slipe med P2000-papir, (man kan egentlig bruke en del grovere enn dette også for å få bort alt av riper på lykten) og deretter p2500. Etterpå brukte jeg S03 på lilla scholl-pad på roterende flex maskin. Her jobbet jeg med lav hastighet hele veien rundt. Selv med liten bakplate var det litt knotete å nå til helt nede i hjørnet på lykten, men det gikk greit. Gjorde lyktene flere ganger bedre værtfall. Helt grei fremgangsmåte dette, men jeg tror nok at jeg heller vil bruke S17 på sort scholl pad på DA-maskin, neste gang. Da har man mulighet til å jobbe en del lenger på samme flate uten å være redd for å brenne igjennom. Til slutt var det smådetaljene som skulle taes. Dette inkluderer da selvsagt en svært skitten endestuss. Jeg må si at jeg følte noe var galt med denne helt siden jeg fikk bilen. Har hatt samme bil selv, men da var det en annen type endestuss på den. Når jeg så nærmere på saken så ser jeg at det er påmontert en ekstra liten sak utenpå den orginale – perfekt. Utgangspunktet: Skrur den av Tja.. Hva skal man si? Det skal mer enn metalshine til for å å få denne blank igjen. Skal tro om det er chrome på undersiden av skitten? Jeg tømte en god desj med Surfex HD (konsentrert) rett i bøtta og tømte varmt vann. Lot endestussen ligge der en ti minutter før jeg tok den opp å inspiserte. Surfexen tok det meste av skitten, men noe satt svært godt fast. Spesielt på kanten som vises. Her legger jeg stussen på en plastpose å sprayer på en god del IronX. Deretter gikk jeg over med en pad for å prøve å fjerne litt rundt kanten. Ble litt bedre, men ikke bra. Fikk ikke bort disse flekkene med clay engang. Det kan se ut som chromen er ødelagt på enden. Er helt umulig å få det blankt igjen. Fast prosedyre på eksos: AG Metal Polish og SV Autobahn. Ferdig resultat. Ikke bra, men noen ganger bedre enn før. Rensing av kupefilter. Tok ut filteret for å sjekke tilstanden på det. Ser greit ut, men skulle kanskje vært skiftet snart. Støvsugde raskt over for å få bort litt skitt som satt mellom rillene. Deretter stod dekk for tur. Og plast rundt om på bilen. Motorrom fikk også smake Barebones, men bildene jeg tok var ikke fokusert så jeg dropper de. Dagens voks: AutoGlym High Definition Wax. Kjøpte helt ny forleden så måtte prøve padden som fulgte med. Denne ligger i en pose, hvor padden faktisk er fuktig når du tar den i bruk. Svært praktisk egentlig. Viktig med litt vannskrekk selv i dørkarmer. Hele bilen dekket. Mens denne får tørke litt tok jeg for meg vinduene. Her begynte jeg med SV Crystal for å rense de, før forsegling. Dagens ruteforsegling: RainX! To runder på alle vinduer for å være sikker på at det ikke oppstår noen helligdager. Slutten på dag 3. Dag 4 Det siste som gjenstår nå var å få lagt i matter i bilen, en rask shine av glemte detaljer, samt ferdigbilder. Jeg spylte også over bilen for å få fjernet alt av støv som måtte ligge rundt om. Kos dere med resten av bildene. Takk for oppmerksomheten Endret 5 Mars, 2013 av Meringdal 1 121 Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kobsar 42 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Steike, dette begynner du og ta til nye høyder!! Har du godt til anskaffelse av næringslokale? Creds er selfølgelig gitt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensChristian 187 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Sykt. Cred. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Krampe i scrollefingern! Uhyggelig gufsent interiør der gitt, men både inni og utapå blei jo som nytt Men steinsprutfylling; lakk rett oppå rustent sår, eller er det jeg som ser feil ikke leser riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Veldig, veldig bra! Drøy forskjell fra start til slutt! Cred i massevis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 5 Mars, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Steike, dette begynner du og ta til nye høyder!! Har du godt til anskaffelse av næringslokale? Creds er selfølgelig gitt!! Hehe jo takk for det Kobsar! Kun i garasjen enda Sykt. Cred. Krampe i scrollefingern! Uhyggelig gufsent interiør der gitt, men både inni og utapå blei jo som nytt Men steinsprutfylling; lakk rett oppå rustent sår, eller er det jeg som ser feil ikke leser riktig? Ble kanskje i lengste laget denne her.. Når det gjelder rusten så hadde jeg ikke diamantslipe-bor tilgjengelig, men brukte bakenden av ene lakkflasken jeg har. Den har en sånn børste av stål i enden. Pirka en del nedi, og tørka over med rødsprit. Repeterte noen ganger. Det er ikke godt å få bukt med slike skader desverre. En gang i fremtiden vil det nok komme tilbake igjen, men inntil da er det værtfall dempet en del. Et renset sår med plaster er bedre enn konstand blødning Veldig, veldig bra! Drøy forskjell fra start til slutt! Cred i massevis! Takk for det, Anders! Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smurf 168 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Veldig bra dette, som alltid. hehe:) cred Siter Min bilpleieloggMin samling av bilpleieprodukter- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 - 1995 Saab 900 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WernerH 86 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Fyttikatta! Råbra Siter [ ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod [X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 veeeldiig bra jobba og eier av denne bør ha blitt fornøyd, virkelig en topp s&s. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 5 Mars, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 O hellige jul for et utgangspunkt. Flott jobb! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Fy satan så mye bilder! Ble til att jeg hoppa over noen innomella da det blir for omfattende. men cred gitt for bra løft på sliten bil. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Skikkelig løft her ja! Veldig pent resultat! Men er det noen grunn til at du våtslipte før du fylte i lakk der det var steinsprut? Blir ikke det smør på flesk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-H 10 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 For et resultat du fikk på en meget møkkete bil cred Flott jobb.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Veldig bra! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre 209 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Steike ta! For et løft du fikk på denne Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Djiiises, dette er jo et skole eksempel på hvordan man ikke skal behandle en bil, og hvordan man rydder opp i slik behandling. Rett å slett lekkert. Ang steinsprut og rust, så kan du bruke iron-x for å ta det som ligger nedi, eller kjøpe deg en liten flaske med Brunox å legge nedi først. Å angåendes kuperensen, så pleier jeg alltid fjerne (setter i nytt etterpå) pollenfilter før jeg kjører i gang rensen, fordi om dette går på resirk, så er dette anbefalt. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Kanon jobb og en kanon S&S! Vanvittig bra resultat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiham 13 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Fantastisk imponerende jobb. Jeg synes du skal samle alle bildene i denne tråden i en bunke og bruke den til å banke litt fornuft inn i eier. 1 Siter 2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey (X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå 2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 5 Mars, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Spinnvilt Har aldri kjørt over 2000rpm på så grov kombo før, men ser det fungerer godt på denne lakken som sikkert er veldig hard:) Cred for en veldig god detail! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 5 Mars, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Mars, 2013 Veldig bra dette, som alltid. hehe:) cred Takk for det smurf! Fyttikatta! Råbra veeeldiig bra jobba og eier av denne bør ha blitt fornøyd, virkelig en topp s&s. Ja han er for tiden på sjøen, og bilen står hos meg enda! Men han er hjemme om en ukes tid så det blir nok bra! O hellige jul for et utgangspunkt. Flott jobb! hahah! Ja det kan du si! Mye godt arbeid Takk for tilbakemelding ØHN Fy satan så mye bilder! Ble til att jeg hoppa over noen innomella da det blir for omfattende. men cred gitt for bra løft på sliten bil. Det er lov det Lena Du får ha å gå tilbake til om du lurer på noe angående lakk på denne bilen en annen gang! Skikkelig løft her ja! Veldig pent resultat! Men er det noen grunn til at du våtslipte før du fylte i lakk der det var steinsprut? Blir ikke det smør på flesk? Takk for det CFM. Jeg vet egentlig ikke helt. Har gjort det nå ett par ganger. Kanskje fordi jeg "tror" at lakken kan få litt bedre heft om de legger seg litt nedi sporene av slipingen? For et resultat du fikk på en meget møkkete bil cred Flott jobb.... Takk skal du ha, Odd-H! Veldig bra! Takk for det Whiplash! Steike ta! For et løft du fikk på denne Cred Ble noen år nyere denne Takk for tilbakemelding Djiiises, dette er jo et skole eksempel på hvordan man ikke skal behandle en bil, og hvordan man rydder opp i slik behandling. Rett å slett lekkert. Ang steinsprut og rust, så kan du bruke iron-x for å ta det som ligger nedi, eller kjøpe deg en liten flaske med Brunox å legge nedi først. Å angåendes kuperensen, så pleier jeg alltid fjerne (setter i nytt etterpå) pollenfilter før jeg kjører i gang rensen, fordi om dette går på resirk, så er dette anbefalt. Takk for tipset angående ironX, Tommy. Dette burde jeg jo tenkt på! Har jo faktisk iron-x i sånn paste-versjon også. Skal teste neste gang! Det med pollenfilteret er heller ikke dumt! Kanon jobb og en kanon S&S! Vanvittig bra resultat! Takk for det Christoffer! Fantastisk imponerende jobb. Jeg synes du skal samle alle bildene i denne tråden i en bunke og bruke den til å banke litt fornuft inn i eier. heheh ja du sier noe. Ikke alle som er like interessert i bilhold som vi er da! Jeg synes det er litt spennende med slike jobber innimellom Spinnvilt Har aldri kjørt over 2000rpm på så grov kombo før, men ser det fungerer godt på denne lakken som sikkert er veldig hard:) Cred for en veldig god detail! Nei det er ikke så ofte jeg går over jeg heller, men om jeg jobber på et litt større område så har jeg en tendens til å skru opp litt speeden for å få litt mer varme på kortere tid! Selv så tar jeg ingen sjanser sånn sett og kjører som regel ganske safe! Takk for flotte tilbakemeldinger alle mann! Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.