Gå til innhold

Fjerne Volvo c30 emblemer.


Spernesen

Recommended Posts

Spernesen

Hei!

Er eier av en Volvo c30 2007 mod, 1.8F.

Har et ønske om å fjerne emblemene "c30" og "1.8F", noen som har erfaring med dette?

Har sett en del c30-er som har fjernet "Litermerket", men ikke "c30"-merket.

Noen som vet om dette er poppet fast?

Har lite lyst til å begynne på en jobb som resulterer i frustrasjon!

Mvh


Philip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hogstad

Ytterst sjeldent at disse er poppet fast, ettersom man ofte når man bestiller bilen ny får spørsmål om man vil ha emblemer eller ikke.

Men, skal ikke gå 110% god for at det ikke er poppet fast på C30, men ganske sikker.

Disse er som oftest bare limt fast. Så da fungere det fint og f.eks ta tanntråd på baksiden av emblemet og skjære igjennom limet med.

Hvis du trykker på denne linken, så er det en del filmer på youtube som viser litt fremgangsmåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Nå er jeg ikke helt sikker på om disse er poppet fast eller ikke, det får noen med volvo svare på.

På både BMW, audi, vw, skoda og div andre så er disse limt fast. Man kan da bare dra dem av, deretter bruker en sitrusrens for å få fjernet det siste restene av lim. For å få løsnet bokstavene vil jeg anbefale å tømme varmt vann over dem. Da løsner de lettere. Kanskje er du heldig å få av alt uten sitrusrens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreddieAwD

Tror de er limt med noe 3m tape eller lign...virket slik på min V70, da jeg skulle høytrykkspyle bilen bak, da noen av bokstavene ble litt "skeiv"..

Jeg skal fjerne alle emblem,men spørs om jeg ikke blir drept av kjerringen da, ettersom jeg nevnte at jeg ville ta de av og svare ble :

De skal faen ikke av, folk skal se hvilken bil jeg kjører, og motor og sånn...GLEM DET....

Så sånn går no dagan......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Sjekk min C30-tråd. Veldig enkle å fjerne :-) hvis du vil er i Oslo er det bare å komme innom med bilen så kan jeg hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

De er ikke poppet.

Veldig enkelt og fjerne selv brukte jeg varmepistol forsiktig også tynn fisketråd til og dra mellom og fikk da med allt av lim også :)

(Det var V50, Men samme på C30 og andre volvoer også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er limt med noe 3m tape eller lign...virket slik på min V70, da jeg skulle høytrykkspyle bilen bak, da noen av bokstavene ble litt "skeiv"..

Jeg skal fjerne alle emblem,men spørs om jeg ikke blir drept av kjerringen da, ettersom jeg nevnte at jeg ville ta de av og svare ble :

De skal faen ikke av, folk skal se hvilken bil jeg kjører, og motor og sånn...GLEM DET....

Så sånn går no dagan......

Høres ut til at du sliter litt der...her i gården kjører kjerringa det jeg kjøper til henne..ferdig med det..på den annen side bestemmer jeg vel ikke så veldig mye i stua..men betale det får jeg lov til..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet merkene på en gammel Astra, ny V50 (eDrive, så dere skjønner hvorfor merket forsvant) og en MX5 og alle har fulgt samme oppskriften:

Varmepistol til du kan dytte de litt rundt uten å ta i for mye, rive av med fingrene og "rulle" sammen limrestene mens det ennå er varmt. Når du har plukket vekk limbusene tar citrusrens siste rest før du går over med lakkrens/lett korrigering og beskyttelse.

Kjekt å fjerne merkene, trenger ikke reklamere for at man kjører rundt med minste motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Sakset fra min C30-tråd...


WeShine

Volvo C30 1.6D DrivE 104 000km 2009


Så kom eier for å se hvordan det gikk. Han fikk tatt noen bilder mens jeg fjernet DriVe-merkene.
Først sprayet med Label-Off, deretter oppvarming med 1500W hårføner.

IMG_4748.jpg

Passe på så det ikke spruter i alle retninger…

IMG_4749.jpg

Bruker deretter en tynn ståltråd som jeg drar på baksiden av merket. Løfter den «av» lakken med fingrene på hånden.

IMG_4750.jpg

IMG_4751.jpg

IMG_4752.jpg

IMG_4753.jpg

IMG_4754.jpg

Snart ferdig!

IMG_4755.jpg

Dønn.

IMG_4756.jpg

Limrestene på disse merkene var veldig enkle å jobbe med, gikk av i én bit når jeg dro forsiktig…
Samme prosedyre på bakfangeren.

IMG_4758.jpg

IMG_4759.jpg

IMG_4760.jpg

IMG_4761.jpg

1.6D-merkene satt utrolig lett etter oppvarming, her gikk det unna!

IMG_4762.jpg

IMG_4764.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JørgenT

Kjekt å fjerne merkene, trenger ikke reklamere for at man kjører rundt med minste motoren ;)

Eller slik som en kunde eg hadde: Han ville ikkje vise at han hadde kjøpt stor motor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...