Gå til innhold

GPS-app


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde planlagt å kjøpe en Ipad Mini nå, og til sommeren så blir det endel bilturer så da hadde jeg planlagt å kjøpe en GPS-app.

Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt navigon sin app, riktignok til iphone, og vært meget fornøyd. Både grensesnitt, kart og nøyaktighet har vært bedre enn de andre kjente jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det er Navigon og TomTom jeg hovedsaklig har tittet på, men kjekt å sjekke ut litt tilbakemeldinger først.

Åssen er det med oppdatering av kartverket?

Hvilke andre har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd TomTom og Garmin.

+en billig-app som heter NAVV. Funker forsåvidt greit den og men er litt kjip.

Mtp updates så vet jeg ikke helt da jeg lastet ned mens mine enheter hadde jailbreak...

Det skal dog sies at kartverkene var bra i de områdene jeg var mens jeg brukte den. Pr. i dag har jeg en Navigon GPS sittende i bilen, men den syns jeg ikke er noe særlig, appen derimot, skal straks tilbake, men da i kjøpt versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har brukt både TomTom og Navigon på tur gjennom Europa til Polen, på iPhone 3GS.

Mine erfaringer:

  • Navigon sin har et mer behagelig grensesnitt (mørkt) enn TomTom
  • Kartene i TomTom sin var litt mer basic enn i Navigon sin by default, men detaljnivået kan justeres fra kun hovedveier til info om hver minste lille ting
  • Begge støtter avspilling av musikk man har på iDingsen, men hvis man bruker TomTom må musikken startes før man starter GPS-appen. Navigon har en egen link til musikkspilleren in-app
  • TomTom kuttet musikken tvert når GPS-tøsen skulle si noe, og det var ikke mulig å få henne til å holde kjeft
  • Navigon fader ut musikken når GPS-tøsen skulle si noe, og det er mulig å slå av talefunksjonen
  • Jeg syntes også Navigon fikk GPS-lock raskere enn TomTom og hadde bedre nøyaktighet på kartene, og kom med oppdateringer oftere enn TomTom sine kart

Alt i alt var det Navigon sin app jeg stadig kom tilbake til og brukte oftest, så det er å regne som min favoritt. Prismessig sett ligger de på omtrent det samme nivået også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Copilot. Ikke brukt den veldig mye, men har gjort jobben de få gangene den er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

Vil bare spytte inn Google Maps appen for både iPhone og iPad. Ble positivt overrasket over GPS funksjonen i denne gratisappen! Brukten den på biltur nå forrige uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare spytte inn Google Maps appen for både iPhone og iPad. Ble positivt overrasket over GPS funksjonen i denne gratisappen! Brukten den på biltur nå forrige uke :)

om det ikke har skjedd store forandringer på siste versjon så er den nettverksavhengig og dermed uaktuell til bruk i utland for de aller fleste Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

om det ikke har skjedd store forandringer på siste versjon så er den nettverksavhengig og dermed uaktuell til bruk i utland for de aller fleste

Om det var meg du svarte - ja, dette var ikke innenfor min tankerekke. Jeg var mer i fokus på innenlandsturer. Sant det du sier, bruker datatrafikk på kartene kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte google maps i normandie sist helg. Man går bare inn og velger seg områder som skal lastes ned for offline bruk. Jeg har en egen tråd her om waze, men det blir mer for å se hvor det er kø mens jeg kjører til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Om du skal bruke den MYE til navigering anbefaler jeg deg å kikke på en Android-enhet og bruke den innebygde navigasjons-applikasjonen til Google. Jeg bruker den MYE om jeg skal til områder jeg ikke er kjent. Utrolig god turn-by-turn som henter bilde av bestemmelsesstedet fra Google Street View når du ankommer destinasjonen din. Vet ikke om google har lansert denne funksjonen for Apple produkter enda. Men den kan anbefales om du vurderer en Samsung Galaxy Tab 7.0 eller 8.9 istedefor iPad mini. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den som ligger innebygd i Android er suveren, men om den funker uten data på vet jeg ikke, men den bruker generelt GPS har jeg erfart, kan sjekke det når jeg er på tur neste runde

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google maps bruker data. Du kan forhåndslaste et lite kartområde om gangen, men primært er du avhengig av Internett.

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...