Gå til innhold

Min VW Passat 1.9TDI | 4motion | 2004 mod.


Espein

Recommended Posts

Får prøve å lage en liten tråd om bilen min jeg også da :-)
Er eier nummer to av denne bilen. Fulgt alle servicer hos Møller Trondheim og kilometerstanden er nå på 129 000 km.

131 hesters 4motion.

Av utstyr er det blant annet;
Cruisecontroll, ryggesensor, automatisk avblendbart speil. Alcantara seter, skipose(dritt), rollo og nettingvegg, grøftelys osv osv..

Har montert hvite led lys i alt av interiørlys, dørlys, skiltlys, ryggelys og parkpærer. Chromepærer i blinklysa foran så man ikke får orange gjennskinn. Tåkelys - 6,5w LED pærer, kraftigste man får.

Planer fremover er:
Felger.
Senking, coilovers tenkte jeg.
Full rens, polish osv. innvendig og utvendig.

Montere xenon i fullys og skifte xenonlys i nær.

Bilder fra når jeg henta den:

487083_10152280720985551_803788887_n.jpg

Her er bilde av bilen etter jeg sotet vinduene foran.

312452_10152375685165551_467908917_n.jpg


Bilen hadde teak interiør, så carbon blei kjøpt fra Ebay!
Skal bygge om fra 1din til 2din i sommer. Skal kjøpe Pioneer 2din med 5,9" skjerm og dab-radio.

61453_10152308413065551_699399822_n.jpg

Handla meg blindplugg til viskeren bak, ikke montert ennå. Men det vil se sånn ut:

SPCL07100.jpg

Bilde av basskassa som står inni der nå som jeg har satt inn, dette bildet er fra min forrige Passat.

216744_10150730410030551_843564_n.jpg

Bytta skinnet til girspaken her om dagen. Skiftet samtidig pære til askebegeret. Hater lys som ikke fungerer.
IMG_0057_zps4b67075d.jpg

IMG_0058_zps22e7c305.jpg

Oooog skifta til carbon håndtak :-)

IMG_0054_zps003a5afa.jpg

IMG_0055_zps345b58f9.jpg

IMG_0052_zps47bf1e7b.jpg

Måtte vaske litt når man drev på også!

IMG_0053_zps97e57f00.jpg

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har aldri skjønt hvorfor bilprodusenter på død og liv skal ha båtinteriør i kupeene... det ser konsekvent jævlig ut.

Ble bra med karbondetaljer i stedenfor! Bra innsats :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Ja fysj, hater teak!

Blir ikke så mye bilpleie ennå, har ingen spesielle steder å drive inne så får vente litt med det, Får oppdatere litt annet til den tid.

Skiftet glødeplugger i går. 3 gamle og 1 ny på bildet.

IMG_0068_zps6f7f293e.jpg

Tok også luftfilter for å gi det en vask, det såg meeeeget bra ut (!!!)

IMG_0069_zps82a835b8.jpg

Litt bedre :-)

IMG_0072_zpsa34bcc6c.jpg

Skiftet også noen vakumslanger, som endte med knekt nipple på ett rør. Selvfølgelig ikke noe billig del, 360 sure kroner!

IMG_0076_zpsee4ec8f2.jpg





Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen meninger her.

Bilen har fortsatt mobilitetsgaranti. Dette dekker tauging om bilen får en stopp på veien, leilebil etc.
Nå er jeg sjelden ute å reiser uansett. Fulgt alle servicer med stempel. Oljeskift på 20-30 000 km, maks 2 år) Fyåfy...

Møller skulle ha 4400 kr for å skifte kun olje og filter. Jeg har skiftet luftfilter, tappa ut vann i dieselfilter (kun 1 år gammelt) og skifte kupefilter selv i november.

For den prisen får jeg handla meg bremseskiver foran og bak, klosser og monteringssett. I tillegg får jeg kjøpt med 4 liter olje og en ny bremseslange bak. (norsk nettbutikk) I tillegg får jeg også kjøpt oljefilter, kupefilter, dieselfilter og luftfilter + pakninger (pakke på ebay) Enda sitter jeg igjen med ca 500 kroner.

Flere som har droppa mobilitetsgarantien? Føler 4400 kr er drøyt for ett oljeskift og liten sjekk. Bilen skal jo på eu kontroll allikevel snart. Og med alle kvittering fra når bilen var ny så kan den vel ikke tape seg så mye i verdi? Hva synes dere?

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

jeg kjører eldre 1999 mod å gjør det meste selv. Far min har en 2000 mod (eid siden ny), fulgt alt som er på verksted med full mobilitesgaranti. ingen av disse bilene har pr dags dato hatt behov for hjelp langs veien. man har som regle noe veihjelp igjennom forsikring også. så hvis du er uheldig at noe skjer en gang så tror jeg fremdeles regnestykket er i din favør.

jeg tror at hvis man er litt bilkyndig og kjenner bilen å passer på den så vet du hvordan tilstand er. da vil det som regel ikke dukke opp noen overraskende problemer. det er ihvertfall min personlige erfaring.

så jeg hadde kjøpt alt du ramser opp, fiksa selv og hatt en bedre bil etterpå en bare rein olje.. begynner jo tross alt å bli en "gammel" bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på andre sine "meninger/erfaringer"! Takk!

Blir nok så jeg kjøper meg "det jeg trenger" og gjør det selv. Kommer vel en stubb med Haynes boka og DIY på internett. Youtube har til og med videoer :-) Er vel nesten som en gammal Volvo, hehe!

Tenkte å prøve meg på en såkalt motorrens i samme slengen. Mekonomen har en som heter CRC motorrens. Skader vel ikke etter å ha kjørt longlife servicer.

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

hva har du for % på rutene dine? så veldig bra ut. ikke for mørkt. kjører selv med 50% rundt hele. man ser det er mørkere enn orginalt men ikke stort mer enn det.

fine mods innvendig. er det mye jobb å bygge om til 2 din spiller? vurderer det selv...

med orginalt mener jeg helt blanke ruter...

Endret av vsbilpleie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat handla meg komplette bremser på Bildeler.no til 3000 kroner.. Fant ut att man får bremser på Ebay Tyskland til 800 kroner levert på døra + noen hundre i moms da.... Flere som har prøvd bremser fra der? :-)
Regner med det er samma merke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

576100_10152598040560551_1980320977_n.jp

Prosjekt "dremel og litt flaks"

Ombygging fra 1din til 2din.

Skal jeg montere carbon list nederst, eller carbonlist med koppholder? (beregne for eldre passat som ikke har koppholdere i midtkonsollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

577403_10152609143640551_560759223_n.jpg

I dag fikk bilen litt pleie :-)

Prickbort, Ironx, skumkanon, vask og Meguiars clay.
Ble veldig bra, var overraskende lite møkk når jeg brukte claybar.
Lakken er sykt stygg, ikke så mye dype riper men mye MYYYYE swirls..
Husker så godt eieren sa att jeg måtte polere den hver sommer for hånd, ikke bruke maskin (for en forferdelig jobb han har gjort).... Bilen ser rett og slett forferdelig ut i sola. Skal komme med bilder imårra når jeg prøver mine nye produkter og maskin :-)

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lakken min pen? :-) Hele bilen var slik..

IMG_0150_zps6f2d57ff.jpg

Fikk fjernet maaaaaasse swirls og div. Men alt gikk ikke bort. Får ta en ny runde til våren!

IMG_0152_zpsbb4de5f0.jpg

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Kjøpte Pioneer AVH-X3500DAB.
Foreløpig veldig fornøyd, mest fornøyd med dab'en! (men selvfølgelig for å få det til å se bra ut også! :wub:

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...