CFM

Test: Nanolex WashCoat

Jeg har allerede skrevet et innlegg i test-tråden, men velger å legge ut en litt fyldigere test her.

Jeg mottok en vareprøve på 100ml fra Nanolex for å prøve WashCoat som akkurat har blitt lansert her til lands. Forventningene var ganske høye da Nanolex går for å ha mye bra på markedet.

Bilen er i daglig bruk og går 8 mil hver dag på saltede og sølete Østfoldveier. Det er nesten ikke beskyttelse igjen på lakken så det er et greit utgangspunkt for å se på effekt og holdbarhet.

4.jpg

Temperaturen ute var rundt 4 plussgrader i skyggen.

Jeg startet med å påføre Prickbort på lakk og Rim7 på felger. Det fikk virke i 4-5 minutter før jeg la et lag med skum over. Blandet da halvparten vann og resten Autofoam + litt CG Citrus Wash i skumkanonen.

Det fikk ligge i 4-5 minutter til før jeg spylte av. Mesteparten av møkka forsvant da. Jeg tok en liten runde med IronX for å fjerne litt piggstøv. Etter avspyling igjen var bilen helt fri for nupper og klar for bøttevask.

Vasket så med Zymöl-svamp og Meguiars Ultimate Wash & Wax. Etter avspyling var bilen klar for WashCoat.

Grunnen til at jeg har klippet litt i videoene er at ansiktet mitt synes. Jeg er ikke så fan av at det ligger ute på nett. Det er bare snakk om et par sekunder i det jeg går forbi kameraet.

Avspyling før WashCoat:

Jeg blandet ca. 60ml WashcCoat og litt under en halvliter vann i skumkanonen.

Det lukter som barberskum og skummer ganske bra. Skummet henger på passe lenge, det er jo en hurtigsealer som skal få ting til å renne av lettere.

Avspyling etter WashCoat:

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Den må vært perfekt for å "vedlikeholde" vokslaget etter vask. Det blir spennende å se holdbarheten. I følge produsenten skal den holde rundt en måned. Jeg kommer tilbake med mer etterhvert. :)

Noen beadingbilder til slutt:

5.jpg

6.jpg

Mvh.

Bjørn J.

-----------------------------------------------------------------------------

27. mars 2013:

Etter å ha brukt produktet noen ganger til så sier jeg meg veldig fornøyd. Det varer kanskje ikke så lenge, men nå er det jo vinter og veldig tøft klima. Dessuten kjører jeg 8 mil hver dag i ukedagene, så bilen får en veldig god porsjon salt mellom hver vask. Kan tenke meg at holdbarheten er helt annerledes om sommeren. Om vinteren fungerer den veldig bra til å få vannet til å renne lett av før tørk når LSPn begynner å takke for seg. Er relativt drøy i bruk også for å få effekt. Jeg vil påstå at den kan blandes rimelig tynt hvis man bare er ute etter å få vannet til å renne av lettere før tørk. :)

På vinduer sitter den bedre enn på lakken ser det ut til. Etter en kjapp avspyling med Autofoam på sidene og baken av bilen, så var det fortsatt litt liv i WashCoat (ren Autofoam i beholder og blandeskrue tre omdreininger fra maks). Men jeg så tydelig forskjell fra de stedene som ikke fikk Autofoam (tak og panser).

Helt klart et produkt jeg kommer til å kjøpe!

Endret av CFM
10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at WashCoat fungerer utmerket!

Blir spennende å høre om holdbarheten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo bra ut, spent på holdbarheten!

Cred for god test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte den i dag jeg også for første gang, ble også imponert over effekten på denne på en bil som så og si ikke hadde beskyttelse igjen. Helt klart et produkt som kommer i samlinga her :)

God test også CFM..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes bedre på denne testen enn den andre! Ser veldug bra ut, gleder meg til test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrevet en liten oppdatering i førstepost. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror dette kan være et svært godt produkt i vinterhalvåret da det går såpass raskt å skaffe litt vannskrekk. Enkelt å spyle av salt osv.!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg faktisk merket når du sier det... Det virker som at asfaltprikker ikke setter seg like fort på lakken. Jeg har ikke trengt å bruke Prickbort de siste gangene, noe jeg måtte gjøre annenhver vask før. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg faktisk merket når du sier det... Det virker som at asfaltprikker ikke setter seg like fort på lakken. Jeg har ikke trengt å bruke Prickbort de siste gangene, noe jeg måtte gjøre annenhver vask før. :)

Husker ikke sist gang jeg brukte Prickbort på egen bil, men det er veeeldig lenge siden... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFM: x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive