Gå til innhold

Skumkanon.Trenger tips,bla. Hvilken såpe.


sveigis

Recommended Posts

Ja da fikk jeg kona til å kjøpe denne skumkanonen til 199 på Obs.

Så nå skal jeg forsøke denne imorgen.men får og besøk i kveld da skal vi besøke Ebay.Mulig jeg bestiller en dyrere og.

Gleder meg til å teste den for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noen beskrive disse originale sprøytene som "kanoner" og det jeg har sett av bilder, er heller noe slappe greier som lager mere såpevann enn skum...

Har min foamcannon ennå etter et tidligere gruppekjøp hos nå nedlagte autobahn-bilpleie, er vel stort sett fra samme kinesiske produsent disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanon eller ikke kanon,skumlegger,foamlance osv osv. Kjært barn mange navn....

Uansett så duger den til å teste og er jeg ikke fornøyd,ja da er det bare og avansere vet du.

Men etter å ha lest litt her på forumet og andre steder ,så har jeg jo fått inntrykk at den er grei jeg da ihvertfall til mitt bruk.Men uansett hvis det viser seg at det er noe slappe greier ,ja da kjøper jeg en dyrere en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Kärcher sin fungerer greit det. Men den billige orginale fra Nilfisk er waste of money men de har en litt dyrere som er grei men da snakker vi fort mer en det Bilnerden selger dem for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har den fra Shinearama, helt topp resultat men den lekker noe sinnsvakt på min Nilfisk 140, 20% av vannet lekker der de er koblet i lag. Dårlige greier.

Jeg har også Shinearama sin kanon. Jeg har ikke hatt problemer med lekkasjer på min. Hverken med den gammle Kärcheren jeg hadde eller Nilfisk spyleren jeg har nå. Nilfiskkoblingen er riktignok kjøpt hos Bilnerden.

Jeg regner med at du har satt den sammen med gjengetape?

Har sett at det er flere her som har hatt problemer med lekkasje på Nilfisk. Noen har endret noe på koblingen og andre har måtte rense lansen der du setter i dyse eller kanon. Tror ikke det er selve kanonen det er noe feil med.

Søk litt så finner du sikkert noen tråder rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da må jeg meddele at skumkanonen jeg kjøpte ble testet igår.Og jeg var igrunn veldig fornøyd.Jeg har desverre ikke fått kjøpt noen såpe som er tilegnet denne kanonen.Men måtte jo bare prøve med det jeg hadde.Hadde noe Biltema såpe som jeg prøvde og noe turtle wax.Men den som fungerte faktisk best av "Crapet" jeg hadde var biltema shampoo"en.Skummet bra og holdt seg på bilen uten at alt ble tynt og rant ned på bakken.Men jeg skal kjøpe ordentlig såpe nå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Når jeg skummer bil så gjør jeg det for at det skal renne av bilen og ned på bakken.

Barberskum er all show, but no go..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Sant som Bernhard sier her.

Kjøper du en kanne med såpe som er laget for skumkanon og ser for deg tykkt skum, så blir du nok skuffet.

Selv om det ikke skummer så mye fungerer det meget bra.

Vil du ha noe som skummer bra så kan jeg anbefale Stjärnglos Kokosnöt. Denne skummer meget bra. Utifra det lille jeg har testet denne ser det ut som at den rengjør bra uten å være for sprek.

Kjapp minitest finner du i loggen min.

Årsaken til at jeg ikke hat brukt den så mye enda er pga. jeg kjøpte den samtidig som jeg kjøpte Autofoam. Jeg liker AF såpass godt at det har blitt til at jeg kun har brukt den i det siste. Tynt skum, rengjør bra, drøy i bruk og en fantastisk god lukt. Vil du se hvordan AF er i bruk så kan du ta en titt her.

AF har blitt brukt som prewash iløpet av hele vinteren og jeg har vasket bilen etter PW med SV washpudel som er hvit av farge. Jeg er imponert over hvor mye AF fjerner selv med blandingsforhold 1:100.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt men enkelt spørsmål:

Hvilken såpe kan jeg kjøpe uten og bestille fra nettet som er bra?

Jeg tenker da til min lille søte føum kænnuun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt men enkelt spørsmål:

Hvilken såpe kan jeg kjøpe uten og bestille fra nettet som er bra?

Jeg tenker da til min lille søte føum kænnuun?

Jif Bilshampo fåes over disk, hos f.eks staples eller FK-butikken. Denne gir fint skum og renser godt :)

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt kanon fra bilnerden. Har 5l espuma foam og en flaske med Stjärnagloss kokosnøtt stående. Gleder meg til og teste til helgen. Har ikke prøvd kanon før, så dette blir stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er helt ny her på forumet, og ikke minst innen bilpleie, men da jeg har investert i ny bil tenkte jeg at jeg skulle prøve å være flinkere med å holde den ved like.

Det er vel også noe i det med at jevnlig vedlikehold gjør det letterer å holde det rent.

Har bestilt noen produkter fra CYC som er på vei nå, bla. foam canon og Meguiars Hyper wash.

Jeg har en Kärcher HT med varme, og mitt første spørsmål her på forumet blir som følger, kan jeg legge på skum med varmtvann?

Ps. gikk dessverre på den smellen hos forhandleren og fikk bilen Ditec behandlet. har fått beskjed om å ikke spyle av bilen en gang de første 2 ukene pga. herding. er spent på å se etter hvordan behandlingen ser ut når jeg får den ren igjen, har jo lest litt rundt her på forumet om swirls, hollos osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kjøpte selv en skumkannon fra Scandicshine for noen år siden og overgangen fra høytrykkspyleren til kannonen har sprukket flere ganger og nå har den sprukket igjen. Den sprekker på langs akkurat der hvor det er en plastskjøt.

Ketil har uten å krangle sendt meg ny flere ganger uten at det har kostet meg noe, men nå er jeg litt lei av at dette skjer så jeg har kjøpt meg den orginale skumkanonen til Karcher og den lager minst like tykt skum og er langt langt billigere. Den ryker heller ikke hver tredje gang man bruker den :)

Beholderen er litt mindre, men for meg er dette bare ett pluss. Den er også lettere og dermed mer behagelig å bruke.

Kannonen jeg kjøpte fra Scandicshine (som sikkert er den samme man får kjøpt mange andre steder) må man også "montere" selv med gjengeteip etc. og det er i det store og hele mer plundrete. Gjengene i flaskehodet blir også fort slitt og det undrer meg at ikke proffe bilpleiere har funnet eller importert ett mer solid system. Ser for meg aluminiumsbeholder med koblinger i messing etc. uten bruk av plast. Men, det kan jo være at dette ikke fungerer i praksis.... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra Shinearama, helt topp resultat men den lekker noe sinnsvakt på min Nilfisk 140, 20% av vannet lekker der de er koblet i lag. Dårlige greier.

x2! Montert med gjengeteip og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flasker som passer. Disse bruker jeg selv. Jeg har kjøpt flere slike flasker som jeg har stående med forskjellig såpe og blandingsforhold.

Har sett i senere tid at disse flaskene blir solgt med sprayhodet noen steder. Derfor kan det hende at den vanlige flaksken som de fleste bruker som sprayflaske også passer. Dette har jeg ikke testet selv.

x2! Montert med gjengeteip og alt.

Som jeg skriver over her, så har jeg også kjøpt kanon fra Shinearama. Denne fungerer helt fint. Nilfisk koblingen har jeg kjøpt hos Bilnerden. Kanskje det er selve koblingen dere har kjøpt fra Shinearama det er noe feil med?

Har sett noen tråder om problemer med skumkanon på Nilfisk. Noen har løst problemet med å rense innvendig i lansen og andre har løst problemet med å kappe av den ytterste delen som står inni lansen. Har også sett at noen har slipet/filet litt på de "vortene" som låser koblingen fast inne i lansen.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...