Gå til innhold

Pleie av plastdetaljer, hvilken produkter?


halldor84

Recommended Posts

bilmagikeren

Det er mye forskjellig å bruke her. . Du må nesten finne ut hvilken produsent du ønsker, og velge ut i fra det.

Men noen jeg tenker på i farten er f.eks Nanolex rejuvenete (stavefeil tror jeg) Denne er ny på markedet, er ikke sikker på om den er i salg enda. Det er en del tester her på forumet angående dette produktet.

Polytrol er vel et alternativ.

Scholl no gloss, Carpro Perl, Muligens swissvax opaque (må noen andre ev korigere meg på..)

Gteqnic har produkter til dette formålet som skal vare meget lenge. Men er ganske ukjent med disse produktene selv..

Dette er bare noen av mange gode produkter som finnes, håper dette hjalp noe på produktvalg:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis bilen er helt eller relativt ny kan man bruke ting som Gtechniq C4, Nanolex Trim Rejuvenator eller Wolf's Chemicals Trim Coat. Hvis bilen er noen år kan man fremdeles bruke de overnevnte, men Owatrol Polytrol er også en sterk kandidat på eldre plast.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg tok med polytrol, men den er vel som nevnt kanskje mer for falmet/brukt plast..

Ville nok gått for en av de små flaskene, ikke at det har noe å si men du trenger ikke mye produkt, og de som er litt dyrere på små flasker, som f.eks nanolex el gtechniq har som regel meget god holdbarhet:)

Sjekk litt rundt på forskjellige nettbutikker i kategorien plast ev ekstriør å les litt om de forskjellige produktene, da får du også litt info fra produsent/selger..

P.s Det tror jeg er et godt valg, det er mange forskjellige produkter å velge i, men du blir nok ikke skuffet med denne:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Plasten ikke være falmet for å bruke polytrol.

Helt sant, men når plasten er helt ny trekker den ikke til seg så mye produkt heller, om noe. Da er det lett for at det blir liggende på overflaten og man får lettere skjolder.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Den blir liggende på overflaten okke som, det gjelder alle produkter.
Om man tørker med en tørr fille/duk etter påføring så blir det en mer naturlig silkematt finish som er fri for skjolder.
Jeg har aldri hatt problemer med skjolder med denne teknikken. Skjolder er mer et problem hvis man legger på alt for mye produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skru av lister for å så varme opp med heatgun. Det fungerer veldig bra, men bare husk å rengjøre godt da skit vil sette seg i plasten. Bruker også polytrol sammen i denne behandlingen med veldig gode og særdeles holdbare resultater (snakker 3-4 måneder). Polytrol er veldig seigt så for all del masker hvis du helst vil unngå å skru av lister på en nye bil ^_^ gratulerer med flott bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg pleier å skru av lister for å så varme opp med heatgun. Det fungerer veldig bra, men bare husk å rengjøre godt da skit vil sette seg i plasten. Bruker også polytrol sammen i denne behandlingen med veldig gode og særdeles holdbare resultater (snakker 3-4 måneder). Polytrol er veldig seigt så for all del masker hvis du helst vil unngå å skru av lister på en nye bil ^_^ gratulerer med flott bil

3-4 måneder? Plasten på Saab'en jeg tok i 2011 er fremdeles kølsvart etter to vintre, og bilen har ikke fått på langt nær så mye pleie som den burde fått.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 måneder? Plasten på Saab'en jeg tok i 2011 er fremdeles kølsvart etter to vintre, og bilen har ikke fått på langt nær så mye pleie som den burde fått.

Dette var etter første behandling da de var 6 år og uttørkede. Nå etter flere påføringer er holdbarheten mye bedre, Må bare poengtere at stavanger/sandnes har bra mye salt og skit som tørker ut plasten. Polytrolen har for me redusert dette betraktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...