Gå til innhold

Reperasjon av ripeskadet karbonfiber


DS3PO

Recommended Posts

Hei!

Dette blir mitt første innlegg på et ellers veldig interssant og informativt forum! Håper det er noen her som har noen inspill å komme med til problemet mitt.

Et par urforklarige riper på karbonfiber-detaljene på DS3 Racingen min:

- Ripene er ikke dype, men "hvite" og er godt synlige

- Vet ingenting om hva karbonfiberen er behandlet med, kan være at det er lakkert med en form for klarlakk eller tynn epoxy.

Jeg tenkte kanskje at å bruke et grovt rubbingmiddel kanskje ville klare å fjerne disse, eller våtsliping. Dette er svært dyre komponenter og man får bare "en sjans", så jeg ønsker ikke å drite meg loddrett ut her :)

Bilde nummer 1 er av ripene på kanalskjørtet og bilde 2 er på bakre hjulbue, bilde 3 er av oversikt over bilen.

post-5798-0-59657800-1361639930_thumb.jp

post-5798-0-41023200-1361639937_thumb.jp

post-5798-0-61428700-1361640060_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonfiber er laget med enten polyester eller epoxy, den kan være klarlakket i tillegg, Uansett så BURDE det gå greit å polere...

Har du sett om det står noe i boka til bilen om pleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sjekket der, det står ingenting nevnt om karbonfiberen. Kan jo alltids spørre forhandleren der jeg kjøpte bilen, men jeg tviler egentlig på at de vet noe mer, de har bare solgt en av disse bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg polerte opp en slik for en måneds tid siden, å da kjørte jeg bare forsiktig over carbonen, så det bør gå greit å få dempet/fjernet disse, bare ta deg god tid.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har polert opp carbon på Evo`n her og det har ikke vært noe problem, har dog brukt DA maskin og ikke roterende..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Klarte meg med veldig mildt produkt og DA på min EVO også :)Har lite erfaring med Citroen, men den erfaringa jeg har på er at det er veldig myk lakk!Altså er DA mer enn nok til å fjerne det mete av riper.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at carbonen på disse bilene ser ganske matt ut, så jeg tror ikke denne har så mye klarlakk oppå, men det er nok bare polyester/epoxy som den er støpt i. Mao, du ser med en gang at dette er ekte, og ikke noe wannabe carbon.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at denne Porschen jeg hadde inne tidligere, hadde samme type carbon, å her ser jeg av bildene at jeg har brukt gul MG spotpad, og SV cfp regular på disse delene.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14615-swissvax-detail-paa-porsche-996-gt-street-s-techart/

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, mulig jeg går for en stor samleordre på SV-produkter til årets store vårshining, kjipt å ikke ha en garasje eller et innendørssted å få holde på i på vinteren.

litt off topic:

Tommy: Jeg kondulerer, så facebookposten din i stad. Virkelig synd at kommunen tvang deg til å kutte ut næringsvikrsomheten din. Kjipt at slike kommunalt ansatte f****franser som har et jævla kjipt liv skal la det gå utover en som har en uskyldig hobby og lidenskap for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...