Espein

Megahjul.no - Min erfaring med de.

Min erfaring med megahjul.no
Har funnet mye dritt om de på nettet, men også noe bra. Her er min erfaring:

Så en annonse om att man kunne få 4 stk felger for 400 utrolige kroner. Man måtte da kjøpe dekk og få de til å montere de på felga.

Fant noen pene RS4-2 replica felger (for 400 kr!!!) og fikk kjempe god hjelp på chatten dems på spørsmål jeg hadde. Jeg ville ha felga med Nankang 215/35/19 dekk, men etter jeg spurte om de hadde disse i 225 i stedenfor forsvant plutselig 215/35/19 dekka fra nettbutikken dems. Dette hadde ikke personen svar på hvorfor skjedde. Han anbefalte meg det billigste dekke de ha også, som jeg googlet og fant mye dårlig om.

Jeg fikk de til å sende over noen "ekte" bilder av felgen så jeg kunne se hvordan de så ut.
Han hadde også funnet ut att de hadde igjen Nankang dekka i 215 størrelsen som ble borte fra nettbutikken 5 minutter etter jeg spurte om de første dagen... Prisen ble totalt ca 6500 kr + 800 kr i frakt. Råbillig!!!

Her var det siste som ble skrevet til de før jeg fant ut att dette dropper jeg:

Meg: Må still ett spørsmål til, når er Nankang dekka produsert? måned/årstall.

Megahjul: Dette dekket ble først importert til oss i April 2004. Dette er også grunnen til at det forsvant fra konfiguratoren vår.

Vi vil helst ikke selge så gamle dekk.

--

Er dette egentlig lov å selge? Hadde jeg ikke spurt om hvor gamle de var, hadde jeg bestilt meg felgpakke med de dekka. Ganske skremmede, de har jo da solgt disse i 8 år (til nå)Helt på jordet spør du meg... Noen som har andre erfaringer med megahjul? Positivt eller negativt?

Endret av Espein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell låv å selge, men lureri å selge som "nye" - Dette hadde ikke jeg godtatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe ulovlig over å selge ubrukte nye dekk selv om de er laget for lenge siden. En får gjerne det en betaler for, og bør legge forventningene til produkt/pris deretter.

En seriøs forhandler vil kanskje gradere pris etter dekk som ferskvare, og redusere pris på det som er eldst. Men en glipp kan skje den beste forretning. Jeg syns det blir unfair å forlange premium kvalitet i alle ledd av en forhandler, hvis en først og fremst skal spare mest mulig på kronene.

Når en satser på en pakke hvor en får med felger for kr 400,- og økonomidekk, har en lagt seg på ei linje hvor pris er viktigst, ikke egenskapene til det en kjøper. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det slik att dekka kostet 3708 + moms. MOA litt dyrer enn f.eks Dekkonline som selger ferske Nankang dekk.
Uansett synes jeg service var veldig bra, men reagerer litt på att de selger nesten 9 år gamle dekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet her?

Du sier jo selv at de plutselig ble borte fra nettbutikken, også etter du spurte om gjeldene dekk.

Da kan det jo tenkes at de sjekka opp disse dekkene for og så finne at de var gamle.

Så gjorde de jo nettopp som de sa at de fjernet det fra nettbutikken fordi de var så gamle at de ikke ønsker å selge de?

Jeg tviler på at du ikke hadde fått beskjed om du bestille.. de hadde nok ringt deg å forklart situasjon..

Med mindre jeg overser noe?

Må også huske at fra dekkonline må de få noen til å legge de på felg.. dette koster bortimot 1000kr mange steder.

Selv sparte jeg rundt 500kr bare på å handle fra dekkonline i år

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble fortalt att de visste ikke hva som skjedde med dekkene etter jeg hadde spurt om hvor de ble av fra nettbutikken.

Senere sa de: Når vi kommer til de Nankang dekkene (215/35/19) du lurte på, skal de passe på en 8,5’’ felg.

Dermed er det ikke noe problem å sette på dette dekket.

Men de nevnte aldri noe om att de var så gamle som 9 år når jeg spurte etter de. Så tviler på att de hadde sagt ifra.

Har jo ikke noe å si om det er Nankang eller Nokian dekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også huske at fra dekkonline må de få noen til å legge de på felg.. dette koster bortimot 1000kr mange steder.

Selv sparte jeg rundt 500kr bare på å handle fra dekkonline i år

Ennå værre her i distriktet.. samtlige dekkhandlere tar 1800kr for pålegg og balansering om du kommer med egne dekk (dvs stort sett si at man har kjøpt på dekkonline.). Men de gjør det gratis om man handler dekk der. Alikevel lønner det seg ofte å betale 1800kr for pålegg av egne dekk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megahjul tok 600 kr for omlegging for fire hjul som tillegg.
Betalte over 800 kr med NAF rabatt hos Dekkmann her, for 2 hjul. Så mange tar godt betalt ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ennå værre her i distriktet.. samtlige dekkhandlere tar 1800kr for pålegg og balansering om du kommer med egne dekk (dvs stort sett si at man har kjøpt på dekkonline.). Men de gjør det gratis om man handler dekk der. Alikevel lønner det seg ofte å betale 1800kr for pålegg av egne dekk..

Lokalt har eg fått tatt av gamle, og lagt på nye egne dekk for 700kr ferdig balansert og med nye ventiler. I andre enden av skalaen har eg fått beskjed om at eg får gratis omlegging om eg kjøper dekk hos "kjent dekksjappe", men om dei måtte ta felgene av bilen så kosta det 50kr pr hjørne.

Endret av Bigbird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte ikke helt nettsiden dems jeg. Virker ikke som det er mulig å bestille kun felger? MÅ man bestille dekk også? Valgte felger og dekk og vips så var det med adapterballansering, bolter og ALT jo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med ØHN her.

Senere sa de: Når vi kommer til de Nankang dekkene (215/35/19) du lurte på, skal de passe på en 8,5’’ felg.

Dermed er det ikke noe problem å sette på dette dekket.

215 dekk på 8,5" ville ikke jeg ha valgt, med mindre du er ute etter "mye" dekkstrekk.

Endret av Oluf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ihvertfall flere som har fått ovale felger fra megahjul, en var vel igjennom 3 sett med felger hvor en eller flere felger pr.sett ikke var helt rund, han ga opp til slutt og kjøpte seg ordentlige felger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med ØHN her.

215 dekk på 8,5" ville ikke jeg ha valgt, med mindre du er ute etter "mye" dekkstrekk.

Jeg har 215 på 8,5" og synes ikke det er mye strekk, men litt er det jo.

Bildelink

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 215 på 8,5" og synes ikke det er mye strekk, men litt er det jo.

Bildelink

Veldig mye er det jo ikke, derav anførselstegnene ;)

235 og oppover er vel mer "riktig" på 8,5" felg.

Men hvis man er ute etter "dekkstekk look" så går det jo fint med 215 også.

Endret av Oluf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive