Gå til innhold

Er disse felgene noe å ta vare på? Hjelp!


Espein

Recommended Posts

Hei!

Har fått tilbud om å kjøpe 4 stk ASA AR1 felger hos en venn. 2500,- (må ha 4xnye dekk)
19" 5x112, ET35. Stemmer det att de koster over 3000 kr ny pr felg?

Den ene felgen er stygt kantkjørt. Forrige eier har brukt de slik som de er nå og det var ikke kast i den sa han. (jeg skal undersøke dette hos noen som balanserer dekk)

De 3 andre felgene er mye penere (men kantene er ikke så pen pga steinsprut etc)
I går dynka jeg den stygge felgen med IronX fordi de var så SYKT skitne og felgen ble 94% ren.


Tror dere felgen er brukende og hva kan jeg bruke for å få penere kant? Autosol etterfulgt av Meguiars All Metal Polish? Ser ikke ut som det er klarlakk på de, kun børstet?
Vil helst ikke begynne å pusse de med sandpapir osv. Og vil trolig ikke gjøre noe med den skadede felgen da jeg bare skal ha noen greie felger.

image8_zps5bb9cdc8.jpeg

image7_zps61f8f6b7.jpeg

image6_zps1cca7249.jpeg

image5_zps7402785d.jpeg



Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Om de koster 3000kr stk burde de vel være skrudde og ikke bare fake?

da kan du jo demontere alt for å sandblåse senter, så evt skifte ut den skada kanten med ny kant om er å skaffe enda?

Men den ene felgen der vil jeg si er kast. men om du får en billig felg ny/lite brukt så er det fullt mulig å redde resterende felger

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stor peiling på felger..
Men denne er meget lik: http://www.bigwheels.dk/alunew/alukort.asp?varenavn=ASA%20AR%201%208,5x19&varenr=60ASA90901&dxktypecookie=

Jeg kunne jo kasta de til Litauen på renovering for en billig penge. Men da kan jeg like så greit kjøpe brukt felger på finn.no med gode dekk inkl.

Prøvde så vidt med Autosol på kanten nå akkurat, men ingen effekt. Må det slipes med sandpapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tirerack har følgende å si om dem:

  • One-piece, motorsport-styled mesh spoke
  • Durability and strength optimized
  • Rivets and a machined lip add a modular look

Mao er det ikke skrudde felger. Jeg vet ikke så mye om ASA-felger, men etter hva jeg hører er de ca på samme nivå kvalitetsmessig som TSW. Felgene jeg kjøpte (TSW) som vinterfelger kostet oppunder 3k pr felg for 17", så det er vel ikke helt bortinatta at disse har pris i samme prisleie for 19".

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info :-)

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre med kanten for å få den penere da? (utenom der de er kantkjørt)
Virker som det er liksom rust eller noe? EDIT: Er jo ikke rust rust, men ligner ..

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som en normal kantkjøring det der. For meg ser det ut som om den skaden har oppstått ved at han har sladdet sideveis inn i en høy kant. (To store hakk i lik høyde på begge sider og deretter kantkjøring i fartsretning for å "løsne" felgen fra kanten). Og i såfall nesten rart at den ikke har fått kast i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har stått på en Passat 3bg, må nå isåfall sladda med de på snø med sommerhjula.

Nyprisen var bare ett spørsmål (tenkte tanken på å kjøpe en ny) men alt i alt så blir det uansett bedre å evt kjøpe 4 brukte/nye.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, godt mulig det. Hadde jeg ikke tenkt på faktisk. Hadde en lignende felg på min forrige Passat, men med kun ett hakk. Den plasserte vi bak på høyre side og det funka fint det. Men, nå er felgene mindre pene uansett om man ikke får fiksa de.

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Solgte ikke Sharif disse til rundt 12-13.000 ink dekk?

Jeg hadde ikke giddi å kjøpt de, plutselig så har disse kostet deg 10-11.000 og masse arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen folkens.

LIte off-topic spørsmål da.
Har kommet over ett tilbud på rs4-2 replica felger.
Nye felger, dekk, senterringer, hjulbolter, montering og frakt ca 7300 inkl. mva. (tilbud)

Noen som har erfaring med megahjul.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Eneste erfaringen jeg har med Megahjul er at de gikk konkurs her i Bergen og forsvant... Prismessig lå de ca på samme nivå som alle andre som har fysiske butikker, men så lå det ikke mindre enn 3 dekksjapper innenfor 500 meters radius... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med NS2 er at de er ok på tørr asfalt, men livsfarlige på våt da de er veldig glatte.

Mine erfaringer med kopifelger er at de som oftest tåler veldig lite før de blir ovale og at finishen er så som så ofte etter en eneste sesong.

Er man opptatt av at felgene skal se bra ut, kjøper man ikke kopifelger rett og slett. Gir man bæng og bytter felger for hver sesong, da kan man kjøpe akkurat hva man vil.

ASA AR1 gikk vel for rundt 10-11k på forskjellige billigsjapper rundtom, inkl billigdekk om jeg husker rett. Dette var jo en volumselger for endel år tilbake. Med de skadene og uten dekk ville jeg aldri betalt 2500kr for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Knutis!

Har dem på BMWen, mye støy og dårlige på våte / fuktige veier. Men, de er slitesterke og varer lenge. Skal bytte dem ut iår.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Derfor man kjøper kvalitet :D Jeg har flere ganger vurdert å kjøpe noen billige sommerdekk, men tror jeg kjøper noen som koster litt (Conti) som jeg vet jeg kan stole på :) Jeg sliter generelt sett med å stole på grepet på dekk, hehe.

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...