Gå til innhold

Hva er mest holdbare LSP?


Kimmen

Recommended Posts

hogstad

Slenger meg på HD Wax'n jeg .. Bruker den stort sett på kundebilene mine.. Rålekker, skikkelig vannskrekk og lang holdbarhet, og til en akseptabel pris :)

Og trikset som hmsilset skrev lenger oppi her med en lett fuktet megs applicator er gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig tema...og det er mange meninger om hvilken LSP som har lengst holdbarhet. Mye har også å si hvor man bor, mener jeg. Hvis man bor på et sted der vinteren er tøff med salting og man trenger ofte bruke avfetting når man vasker, vil LSP vare kortere enn f.eks en som bor på et sted som knapt ser snø og kun har tre årstider ;)

Dessuten har jo preppen i forkant også mye og si, for voksens heft.

Jeg synes at Meguiars #16, SV Shield og Chemical Guys 50/50 har god holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Dodo Juice Supernatural hybrid holder vanligvis gjennom en sørpete sørlandsvinter okt-mars, den funker fint rett på uten prewax etc.

Ellers har jeg CG 5050 på BMW i vinter, den funker fint etter 5 måneder, litt lite bead/shredd på dørsidene, men alt i alt en positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvor har dere kjøpt Autoglym HD voksen? Bare funnet den på Autoglym.com foreløpig

Den selges hos bla. Mekonomen.

Eller så kan du kjøpe den fra f.eks Elite eller Shinearama.

Hos Elite så får du den også som et kit sammen med cleanseren hvis du vil ha den også. Selv har jeg alderi testet cleanser kitet, men den gjør kanskje voksleggingen enklere? Voksen er ikke vanskelig å legge, men den er litt tyngere å legge iforhold til mye annet da den er litt tørr. Med fuktig aplikator og litt forvarming av voksen og at du legger den tynt så er du i mål.

Må en annen side tror jeg ikke at cleaneren er nødvendig hvis du har brukt en fin compound på maskin isteden.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tusen takk for kjapt svar:) Hadde egentlig planer om å teste SW Shield men så HD voksen fikk mye skryt og prisen var veldig hyggelig så tester den først.

Shield er litt dyrere ja. Shield er litt lettere å jobbe med og lukter bedre. Årsaken til dette er at Shield er litt mer "oljete" enn det HDW er.

Nå er det lenge siden jeg har brukt HDW selv, men ut i fra det jeg kan huske så har jeg altid hatt følelsen av at HDW gir en glattere lakk med bedre vannskrekk enn det Shield gir. Har aldri testet de side om side.

Det er en god pris på HDW ja. Krukken er på (kun) 150ml, men det følger med 1 stk MF av god kvalitet og 2 stk litt spessielle aplikatorer som egentlig er veldig gode. Disse må være fuktige. Hvis de tørker blir de stein harde, men da er det bare å fukte de igjen.

HDW brukte jeg mye før jeg fant DCN faktisk. Etter at jeg fant DCN så har det blitt til at jeg har kjøpt og testet mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig på ebay.com og. $34.50 m/frakt, hvis jeg har sett riktig.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Lenvik

Jeg la et lag med RaceGlaze 55 på fredag 1 mars. spent på hvor lernge den holder.

jeg kjører ca 10mil etter E6 hver dag, i salt skitt å dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La SV shield på pappa sin bil i september i fjor, og den beader bra enda og bilen ser bra ut :) men så skal det sies at den bilen er kjørt rundtom 2000km siden da:P han er så priveligert å ha egen firmabil :P

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøre en minitest med Meguiars #21, Collinite 845 og AG HD wax. Mangler bare sistnevnte nå. Blir spennende å se resultatet. Kjører test på firmabil. Denne får litt tøffere behandling enn privatbilen. Kommer tilbake når HD er i hus.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sende en mail og høre hvor mye frakten koster.. takk for link :)

Bare hyggelig, men det er sikkert for godt til å være sant :P

$5,75 er nok innen us.

Kom gjerne med tilbakemelding når/hvis du får svar.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, men det er sikkert for godt til å være sant :P

$5,75 er nok innen us.

Kom gjerne med tilbakemelding når/hvis du får svar.

Fikk veldig fort svar der, og han sendte nok bare innen USA ja.. :(

Edit: Men skal en tur til USA i sommer faktisk, så tenkte å hamstre med meg noen :D

Endret av smurf

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig fort svar der, og han sendte nok bare innen USA ja.. :(

Edit: Men skal en tur til USA i sommer faktisk, så tenkte å hamstre med meg noen :D

Jetcarrier ;)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...