Gå til innhold

Hva er mest holdbare LSP?


Kimmen

Recommended Posts

Hei.

Opphavet har en VW Tiguan som har vært behandlet med RoyalShine. No er den moden for rebehandling. Bilpleier som utførte jobben eksisterer ikke lenger, så da tenkte jeg at jeg kunne ta jobben...... ;)

Det viktigste her er holdbarhet, så da lurer jeg på hvilken LSP som er den mest holdbare?

Har selv hatt RoyalShine på en ny bil, og dette holdt seg veldig bra. Tålte alt av diverse avfetting, og var veldig lett å vaske. Dette er vel noe det samme som Ditec og Tefcar om jeg ikke tar feil ? !

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vanskelig spørsmål. Det mest holdbare som er tilgjengelig for en vanlig forbruker må vel være et type coating som gtechniq C1 eller optimum opticoat. Disse er relativt dyre i innkjøp og kan være tricky i bruk. Med en god voks som collinite 845 eller swissvax shield så får du mer enn lang nok beskyttelse om du har evnen til å gjøre det selv senere også :)

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Autoglym HD er den beste voksen jeg vet når det gjelder varighet. Ingen er i nærheten av å holde så godt!Ikke en gang ei runde med Surfex 1:5 klarer ikke å fjerne den :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Autoglym HD er den beste voksen jeg vet når det gjelder varighet. Ingen er i nærheten av å holde så godt!Ikke en gang ei runde med Surfex 1:5 klarer ikke å fjerne den :)

HD vax har helt rå vannskrekk og pen beading samt god holdbarhet. Synd den er så "tørr" å jobbe med enn mange andre vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

HD vax har helt rå vannskrekk og pen beading samt god holdbarhet. Synd den er så "tørr" å jobbe med enn mange andre vokser.

Gul meguiars aplikator.Dynke i vann.Vri nesten helt tørr(ellers blir det skjolder etter buffing).Og vips så går det mye lettere :) Veldig fint skum er ikke noe særlig til å legge sånn voks med.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

RejeX har impnert stort her, men tror du bare finner den på Ebay en så lenge, har ikke sett den hos noen sammarbeidspartnere her enda..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine svar.

Er det noen forskjell på hvilken Quick detailer man bruker på de forskjellige LSP'ene? For å booste beskyttelsen.

Var på et kurs hos en Meguiars forhandler der de påstod at hvis en brukte NXT Detaileren på NXT voksen så økte man levetiden på voksen. Skulle visst tilføre godsaker (polymer?) som holdt den i live etter vask.

Er dette fakta eller bare skryt ?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT-voksen (som er en syntetisk forsegling) holder bare noen uker i seg selv, så å bruke NXT-QD'en blir omtrent som kunstig åndedrett. Men det blir blankt, da :)

He he. Tenkte meg det ja. Juks og bedrag ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg la Colonite 845 på bilen til pappa i august, hadde den her i helga og fikk vasket den skikkelig, og den er det rimelig bra beskyttelse på enda.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Jeg vil tipse om HD Waxen jeg også. Kjøpt inn krukke nr 3 (selv om nr. 1 ikke er helt tom enda, og Silset fikk resten av 2)

En sikker vinner på hver eneste kundebil jeg tar. I fjor sendte jeg også ut en undersøkelse på hvor mange som var fornøyd med holdbarheten og hvor lenge den varte. 50% av tilbakemeldingene sier at voksen har vært på bilen i mer enn 6 mnd, og holder fortsatt.

Jeg og Silset har vel ikke sett noen voks som har vært så tapper mot kraftige kjemikalier før heller :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la Colonite 845 på bilen til pappa i august, hadde den her i helga og fikk vasket den skikkelig, og den er det rimelig bra beskyttelse på enda.

Jeg vil tipse om HD Waxen jeg også. Kjøpt inn krukke nr 3 (selv om nr. 1 ikke er helt tom enda, og Silset fikk resten av 2)

En sikker vinner på hver eneste kundebil jeg tar. I fjor sendte jeg også ut en undersøkelse på hvor mange som var fornøyd med holdbarheten og hvor lenge den varte. 50% av tilbakemeldingene sier at voksen har vært på bilen i mer enn 6 mnd, og holder fortsatt.

Jeg og Silset har vel ikke sett noen voks som har vært så tapper mot kraftige kjemikalier før heller :)

Kunne det være en ide å legge Collonite 845 først, og så HD voksen oppå, for bedre dybde (og beskyttelse)? 845 er vel mer som en sealer etter hva jeg har forstått. Eller vil HD løse opp 845? Evt smør på flesk?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da gjør vi IKKJE det!

Mange dumme spørsmål fra meg no, men kan jeg bruke en annen sealer under HD?

Hvis du vil kaste vekk sealeren og la HD Wax løse den opp er det bare å kjøre på. Hvis ikke holder du deg til en av delene :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes Collinite 845 er bra på holdbarhet. Usikker på om Swissvax Shield er like holdbar men jeg har produktene på forskjellige biler. Megs 205 (husker jeg riktig tall nå?) er heller ikke dum. Autoglym HD har jeg ikke forsøkt enda men alle sier den er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...