Gå til innhold

hmsilsets Lancer Evolution IX. Solgt.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Håper den ikke ryker :) Begynte litt da jeg kjøpte den for 11 mnd siden, også oftere og oftere.Mer i kaldt vær.Men bilen skal brukes.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
hmsilset

Fikk akkurat ordna litt småting før jeg fikk vite at jeg bør kjøpe en leilighet til meget lav pris.Nekter å selge bilen siden det skal gå bra å ha begge deler tror jeg :P Ble fin lyd med miltek anlegg.her launchcontroll uten launch ;) Altså bare 5000 rpm. https://www.youtube.com/watch?v=mlqrxG1HiQo&feature=youtube_gdata_player

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bra du ikke launcha i revers. :)

Hehe :) Kan ikke launche i det hele tatt. Clutch ryker tredje gang og jeg vet ikke om det er blitt gjort med bilen før :)

Meget bra :thumbup: klart du ikke kan selge bilen, da får du heller kjøpe deg dette her ;)

Indianertelt4.jpg

Kult hotelt! Hans du må vakne. Indianarane kjem!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
hmsilset

Blir brukt 25-35000 på bilen nå i vår.4 hjuls komtroll,nye bremseklosser+skiver som var rustet bake.Må skifte til original eksos mm.Så etterkontroll eu i løpet av mars.Etter det kommer service.Skifter alt av oljer,kupefilter,motorrens,kjølevæske,bremsevæske osv osv hvert år.(8-12000km). Fikk på nye felger nå.Vil se bedre ut med ett par cm senking.Vil ikke senke mye for jeg vil beholde rallystilen, da dette er en rally bil ;) Tok vekk emblemer på vinge i natt.seal feed på gummilister utvendig.Her ett jalla bilde som ble tatt før :)

1759be7e-3a52-4321-917a-0c11c414b51f_zps

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Fet bil, men hvis du må bytte skivene bak pga rust så kjører du den vel ikke hardt nok? ;)

Er vel mer pga at bremsene ikke blir brukt samme hvor fort det går ;) Jeg bremser ned hardt ukentlig for å unngå dette, men om vinteren står jo bilen mest.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du må da bruke den på vinteren !!! det er jo da det er mest moro .. Min brukes hele året som familie bil.:-)

Noen tenker på å bevare bilen også ;)

For ikke å snakke om gjenkjøpsverdi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg er enig med begge dere :) Men selv om den er tektylert er det for mye ulemper ved å bruke bilen her på saltveiene.Om en sånn bil skal brukes på salt bør ayc og bremser vaskes grundig hver uke.Salt ødelegger fort!Ayc koster vel 30.000 kr å få ordna..min står nå ute med sommerdekk.Bruker den jevnlig, men kun når veiene er tørre.Har den med på jobb 500m unna jevnlig.Vasker litt innv/utv og ordner opp i småting.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen, bruk den hele året. Før du vet ordet av det er du 70+ med en fet evo i garasjen og hva gjør du da? Ikke fungerer armene, beina er skjøre du bruker kanskje bleie og drit i damene! De vet ingenting. Bruk den mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kom igjen, bruk den hele året. Før du vet ordet av det er du 70+ med en fet evo i garasjen og hva gjør du da? Ikke fungerer armene, beina er skjøre du bruker kanskje bleie og drit i damene! De vet ingenting. Bruk den mens du kan.

Hehe ;) Du vet kanskje ikke så mye om meg.Jeg har nemmelig kjørt så mye at jeg er fornøyd for mange år siden ;) Jeg synes også at det aller meste er kjedelig å kjøre.Evo med 300 eller 600hk er bare ett fremkomstmiddel.Alt for enkelt å kjøreDet jeg liker ved bil mest er å se på dem.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mest ut av bilene sine med å bruke de opp, andre liker å stelle meget pent med de, unngå salt, ha de i garasjen og bruke de på penværsdager. Jeg er sistnevnte, mine sportsbiler jeg skal ha skal ikke brukes om vinteren. Det er fordi jeg personlig liker at slike biler skal være strøkne og brukes på tørre veier. Å ha en pen og strøken bil i saltlake er umulig. Folk er forskjellig og godt er det.

Jeg har heller ikke noe imot å ha pene biler i garasjen den dagen jeg forsvinner heller. Har ikke noe ønske om å bruke de som hvilken som helst annen gjenstand, da biler betyr noe mer for meg og store deler av livet mitt blir brukt på nettopp biler :)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;) Du vet kanskje ikke så mye om meg.Jeg har nemmelig kjørt så mye at jeg er fornøyd for mange år siden ;) Jeg synes også at det aller meste er kjedelig å kjøre.Evo med 300 eller 600hk er bare ett fremkomstmiddel.Alt for enkelt å kjøreDet jeg liker ved bil mest er å se på dem.

Jeg skjønner hva du mener. Er selv yrkessjåfør og får utrolig mye glede av bare å se på bilene mine etter jeg har kost med dem og fått de til å skinne. Det gir ikke meg mye å få de full av salt og dritt umiddelbart etterpå. Har du råd til å kose deg med en evo er du jo heldig:-))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mest ut av bilene sine med å bruke de opp, andre liker å stelle meget pent med de, unngå salt, ha de i garasjen og bruke de på penværsdager. Jeg er sistnevnte, mine sportsbiler jeg skal ha skal ikke brukes om vinteren. Det er fordi jeg personlig liker at slike biler skal være strøkne og brukes på tørre veier. Å ha en pen og strøken bil i saltlake er umulig. Folk er forskjellig og godt er det.

Jeg har heller ikke noe imot å ha pene biler i garasjen den dagen jeg forsvinner heller. Har ikke noe ønske om å bruke de som hvilken som helst annen gjenstand, da biler betyr noe mer for meg og store deler av livet mitt blir brukt på nettopp biler :)

Word :thumbup:

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmsilset

Bilen ble eu godkjent forrige uke, men har litt høye lambdaverdier ved pådrag.Original eksosen må av igjen og pusses opp da den ble pakket inn våt og saltete av ett firma for ett år siden.Skulle ikke latt det stått lukket.Håper å få det rustfritt igjen.. :) Tror ikke det er ødelagt, men ser ille ut.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble eu godkjent forrige uke, men har litt høye lambdaverdier ved pådrag.Original eksosen må av igjen og pusses opp da den ble pakket inn våt og saltete av ett firma for ett år siden.Skulle ikke latt det stått lukket.Håper å få det rustfritt igjen.. :) Tror ikke det er ødelagt, men ser ille ut.

 

Har du AFR måler? Hvilke verdier har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...