Gå til innhold

Kjøpe domene- Trenger tips.


Petter

Recommended Posts

Petter

Skal rote meg borti noe som jeg ovehode ikke har greier på. Skal kjøpe et domene for en klubb.

Etterhvert for å få til en side, men først og frtemst for å få til en felles mail vi kan bruke.

Etterhvert trenger vi fler mailadresser.

Nåen som har tips til et bra og enkelt sted å fikse dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.domeneshop.no/

Her jeg handlet mitt domene (som ikke er satt i drift ennå, men uansett), jeg har den pakken som heter medium. 20 epostkontorer og fritt antall epostadresser (flere til en konto, eller at flere har tilgang til samme kontoen), 1gb plass til webside. Koster 360kr i året.

Gikk iallfall veldig greit å registrere domene og sette opp alt. Har registrert firma som er en forutsetning for å ha .no adresse, som må knyttes opp mot organisasjonsnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

One.com er svært rimelig og fungerer for flere jeg vet om. Skal du i tillegg ha noen websider vha f.eks WordPress så kan jeg anbefale webhuset.no - rimelige på shared hosting for WordPress (php).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domener er artige saker. Pappa ble oppringt av en som ville kjøpe et av hans domener, han har jo aldri brukt de uansett. Fyren spurte om kontonummer og hvor mye pappa ville selge det for. 200 000 er greit sa pappa, han trodde jo bare hele greia var tull, så han bare tok et tilfeldig tall. Få dager etter var pengene på konto, uten at vi hadde overført domenet eller noen ting :) Solskinnshistorie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker godaddy.com og det fungerer veldig greit.

Nå har jeg egentlig domenet i hovedsak for å ha epost på det (exchange) men det fungerer upåklagelig.

Godaddy var billigste jeg fant når jeg søkte rundt for noen år siden og de er store, litt dårlige hjemmesider men det overlever man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Domeneshop er knall. Masse nerder i kjelleren som sørger for at hamsterne har nok mat hele tiden sånn at alt snurrer.

Har hatt mange domener hos dem tidligere og kommer stadig tilbake dit ved nyregistreringer. Enkelt og oversiktlig administrasjonsgrensesnitt for alle tjenestene og de svarer på mail til alle døgnets tider, har jeg inntrykk av.

Jeg har mail hos Rackspace (Hosted Exchange) og er veldig fornøyd med det også.

Godaddy har jeg ikke noe til overs for, pluss at man ikke kan registrere .no-domener der (sist jeg sjekket, hvertfall).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...