Gå til innhold

Hvor får man kjøpt Locktite lim?


Simen

Recommended Posts

Noen som vet? Trenger Locktite 648 e.l. for å lime fast ny ABS-krans imorra, men vet ikke hvem som forhandler det (prøvde å Google også uten hell).

Sannsynlige butikker i området: Coop OBS bygg, Tools, Tess, Biltema, Jula, Europris, Clas, Jernia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tess selger det meste fra Loctite. De gir også rabatt til de fleste verksteder. Bare si hvor du jobber, så får du nok litt prosenter (sier dette pga det er dyrt på Tess uten rabatt).

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjøpte en tube Locktite på Clasern for lenge siden, men det var sånn to-komponent-guffe til å lime hva som helst til hva som helst sammen. Husker ikke nummeret på den og den forsvant i flyttelasset (godt mulig den hadde tørket inn også for alt jeg vet).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Lim som dette er noe av det beste du får. Dette limet tørker raskt og er vanvittig sterkt.

Det er kanskje ikke slikt lim du er ute etter?

Det er nok Loctite som heter fastsettning som du er ute etter regner jeg med?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loctite 648 er et "lim" og må ikke forveksles med f.eks Loctite 243 som er gjengetetning/lås.

Så når noen sier at de har kjøpt "Loctite" her eller der er det sannsynligvis gjengetetning det refereres til :)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det Simen mest sannsynlig er ute etter her er den Loctite typen som er til å lime/låse lager skåler osv. med. Fastsettning pleier det å stå på flaskene og det er gjerne bilde av en lagerbane eller lignende.

Ikke det samme som gjengelåsing nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens!

Det Simen mest sannsynlig er ute etter her er den Loctite typen som er til å lime/låse lager skåler osv. med. Fastsettning pleier det å stå på flaskene og det er gjerne bilde av en lagerbane eller lignende.

Ikke det samme som gjengelåsing nei.


Ja utfra det jeg har funnet ut om montering av ABS-kransen, kan det virke som at den gamle bare må hamres ut med slegge/hammer, også presses den nye på og limes fast med Loctite. Er så mange forskjellige typer, så usikker på hvilken som blir riktig. Det viktigste er uansett at det holder ABS-kransen på plass, naturligvis.

OT: Hvilken locktite anbefales til hjulstuds?


Kjører du også på studs? Har slått ut mine fra navet en gang. Boltene har "tagger" som skal i spor i navene på min bil, og jeg bare slo de inn igjen. Sitter godt nok i seg selv dette virker det som, jeg brukte hvertfall ingenting da jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens!

Ja utfra det jeg har funnet ut om montering av ABS-kransen, kan det virke som at den gamle bare må hamres ut med slegge/hammer, også presses den nye på og limes fast med Loctite. Er så mange forskjellige typer, så usikker på hvilken som blir riktig. Det viktigste er uansett at det holder ABS-kransen på plass, naturligvis.

Kjører du også på studs? Har slått ut mine fra navet en gang. Boltene har "tagger" som skal i spor i navene på min bil, og jeg bare slo de inn igjen. Sitter godt nok i seg selv dette virker det som, jeg brukte hvertfall ingenting da jeg gjorde det.

Det som er viktig her er å tenke på hvilken klaring man har mellom delene. 648 limer fra 0,15 mm totalklaring og mindre, mens 638 tar fra 0,25. Får du ikke rengjort ordentlig, så bruk aktivator.

Link til 648 http://www.loctite.no/cps/rde/xchg/henkel_non/hs.xsl/loctite-3915.htm?countryCode=no&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FMUM

Link til 638 http://www.loctite.no/cps/rde/xchg/SID-06BE2EE7-054936A6/henkel_non/hs.xsl/loctite-3915.htm?countryCode=no&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FMUK

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt Loctite på hjulmutterene (hvis det er det du mener?).

Neida, skal montere studs i navet og ha muttere til :)

Kjører du også på studs? Har slått ut mine fra navet en gang. Boltene har "tagger" som skal i spor i navene på min bil, og jeg bare slo de inn igjen. Sitter godt nok i seg selv dette virker det som, jeg brukte hvertfall ingenting da jeg gjorde det.

Skal montere det, for å gjøre hjulbytte lettere, også ser det pent ut med blå muttere :) Med mine studs må jeg ha locktite hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den nye ABS-kransen presset på. Endte opp med Locktite 238, cylindrisk festemiddel. Har dere googla Locktite noen gang? Finnes sykt mange forskjellige typer! Kan da umulig være nødvendig med så mange? Er jo bare forvirrende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mange forskjellige bruksområder, mange forskjellige produkter... sånn er det bare.

Hvor mange bilshampoer kjenner du til? Kan da umulig være nødvendig med så mange? Er jo bare forvirrende, det også...

;)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Som jeg fortalte til Simen via PM så er det vanvittig mange forskjellige bruksområder mtp temperaturer og væsketyper som Loctite skal tåle. Det finnes ingen AIO. På et fly er nok dette viktigere enn på en ABS ring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...