Gå til innhold
chrsag

Vann ligger flatt etter 4mnd med permashine. Why?

Recommended Posts

chrsag    6
chrsag

For ca 4mnd siden tok jeg lakkrens og permashine behandling hos bilpleie firma på min nye A5. Nå 4mnd senere ligger vannet dønn flatt på panelene etter avspyling? Er dette normalt? Flatt vann er jo vanligvis ett tegn på dårlig eller ingen beskyttelse?

Hva bør jeg gjøre? Strippe ned hele bilen med sterk surfex, cleaner fluid og vokse med shield elnst?

Vil det ha noe for seg? Bedre beskyttelse, dypere glans? (Holder meg til SW da jeg er noenlunde kjent med varesortimentet der)

Snakket med de som utførte permashine jobben og de sa jo såklart at det var helt normalt, har heller ikke garanti på Permashinen da bilen var ett år da den ble lagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cesandberg    78
cesandberg

Har du avfettet og vasket den ordentlig? Vann vil ikke alltid blir livredd for LSP din hvis ikke overflaten er helt ren.

Ellers så skisserer du jo den perfekte løsning på problemet ditt. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

De gir deg ingen garanti pga bilen din ikke var ny når de gjorden jobben på den? Da har jeg hørt det også.

Ville kjørt over med maskin og en mild kombo (så sant lakken ser bra ut) og lagt en voks (f.eks Shield som du nevner).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Permashine er udugelig, så det overrasker meg ikke. Cleaner fluid og shield er et mye bedre alternativ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrsag    6
chrsag

Prickbort, surfex hd 1:20. SW car bath. Vasket den grundig før jeg oppdaget at "perlevann" effekten var borte.

Så er det ett par riper i lakken oppå bagasjelokket, der delte vannflaten seg som rødehavet gjorde for Moses eller hvor og hvem det nå var:S

5års garantien på permashinen gjaldt kun på biler under ett år:S

Endret av chrsag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Fikk du en grunn til at "5-årsgarantien" ikke gjaldt på biler under 1 år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Fikk du en grunn til at "5-årsgarantien" ikke gjaldt på biler under 1 år?

Over 1 år vel B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Permashine er udugelig, så det overrasker meg ikke. Cleaner fluid og shield er et mye bedre alternativ

Dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig