Gå til innhold

Evershine - Nytt 'vidundermiddel' ?


hogstad

Recommended Posts

Ser ene bilpleie-sjappa i byen her reklamerer fælt med noe som heter "Evershine" .. Enda en lakkforsegling som gjør at du "aldri" trenger å polere bilen igjen, og den tåler alt av kjemikalier ++

Høres jo nesten for godt ut til å være sant.. Og da regner jeg også med at det er det :P .. Men noen her som har noen erfaringer ?

http://www.bilpleiegruppen.no/evershine.php

Ser under vaskeinstrukser så nevner de både svamp og pusseskinn..

På posten de la ut på Facebook skrøt de også av at det var det eneste produktet som kunne dokumentere sine heftige egenskaper.. Så spurte nå om hvor denne dokumentasjonen var ..

Men ja.. som sagt.. noen som har vært borti dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått litt svar av de nå .. De kan visstnok kunne dokumentere hardhet/ripebestandighet på 9H.. vanlig klarlakk lå visst på 4-5H .. Men dokumentasjonen er ikke lagt ut enda..

Det jeg stusser på da er at de sier man ikke burde ha børstevask pga småriper .. Hvis lakken blir omtrent dobbelt så hard som vanlig klarlakk burde den da tåle en moderne børstevask fremfor en gammel svamp med zalo og gammelt pusseskinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Fått litt svar av de nå .. De kan visstnok kunne dokumentere hardhet/ripebestandighet på 9H.. vanlig klarlakk lå visst på 4-5H .. Men dokumentasjonen er ikke lagt ut enda..

Det jeg stusser på da er at de sier man ikke burde ha børstevask pga småriper .. Hvis lakken blir omtrent dobbelt så hard som vanlig klarlakk burde den da tåle en moderne børstevask fremfor en gammel svamp med zalo og gammelt pusseskinn?

Sendt deg PM

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe som helst av lakkforseglings produkter som blir godkjent av folk her inne? :P

Det er mange som kommer å spør meg om jeg legger lakkforsegling på biler for de synes det er så sinnssykt bra. Av og til vanskelig å argumentere mot lakkforsegling, men har tenkt å kunne tilby noe siden mange spør etter det.

Kan dette være et godt produkt å prøve seg frem med?

Etter det jeg ser for meg så kan det nesten være en fordel å legge en forsegling som ikke skal ha "livs-garanti" men heller en som faller av etter 5 år eller noe slik at man kan legge på ny å rette opp i riper som sikkert uansett kommer på mørke biler uansett?

Det går vel ikke å polere en bil i det hele tatt etter at det er lagt forsegling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som bruker og godkjenner lakkforseglinger her inne. Det er intet annet enn en syntetisk voks. Problemet er at forhandlerene av den typen produkter det er snakk om ofte gir urealistiske løfter om effekt og holdbarhet. De tar seg veldig godt betalt for å legge på noe som i praksis ikke gjør noe annet enn produkter som hvem som helst kan bruke. Men hvordan skal man kunne bevise eller motbevise at en forsegling fortsatt er tilstede på lakken?

Det finnes ingen forsegling som holder en livstid, ei heller 5 år. 1 år kan jeg dog ha mer tro på. En såkalt coating, er en slags super sealer som danner et hardt lag på lakken som KAN holde i flere år, men også denne vil forsvinne ved polering, akkurat som en hvilken som helst voks. All form for lakkbeskyttelse vil det.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte bare tidligere at mange her var imot det :P

Men jeg har hørt tidligere noen har sagt at coating ikke kan poleres bort og kan skape et godt problem den dagen bilen måtte poleres og ikke alt coating er borte?

Muligens jeg tar helt feil, har aldri satt meg grundig inn i dette iom at jeg alltid har brukt voks. Men siden mange nå spør etter lakkforsegling så har jeg lyst å sette meg inn i dette og kunnetilby dette også : )

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Dette er et produkt jeg ser for meg er "too good to be true"-produkt og som jeg tror koster ganske mye. Jeg er kritisk til at de klarer å holde det de lover frem til det motsatte er bevist av en her inne på DCN, og som kan bevise det. Men jeg sier ikke at det er umulig på noen måte, men har min tvil. Er bare å prøve, så får vi se hvor lenge det holder seg :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et produkt jeg ser for meg er "too good to be true"-produkt og som jeg tror koster ganske mye. Jeg er kritisk til at de klarer å holde det de lover frem til det motsatte er bevist av en her inne på DCN, og som kan bevise det. Men jeg sier ikke at det er umulig på noen måte, men har min tvil. Er bare å prøve, så får vi se hvor lenge det holder seg :)

Litt samme tankegangen jeg har .. Polerte privatbilen til en drosje-eier her for litt siden.. Han hadde hatt noe som het Permashine på ene drosja si, og blei også her lovet at han omtrent aldri trengte å polere bilen igjen .. Det varte 2 maskinvasker så var alt av riper tilbake, og null beskyttelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvis lakken blir omtrent dobbelt så hard som vanlig klarlakk burde den da tåle en moderne børstevask fremfor en gammel svamp med zalo og gammelt pusseskinn?

Øyyy, ikke diss det som holder sånne som deg og meg i arbeid a :)

Det er jo mange av disse som lover "livstidsgaranti" sålenge du etterbehandler etter 1, 1.5 el 2 år, og hvis man må etterbehandle dette etter nevnte tid så kan jeg jo tenke meg åssen utgangspunktet ser ut og ikke minst så er det da ingen "livstidsgaranti" i mine øyne.

Permashine er meg bekjent ett produkt som hovedsaklig kommer fra noen karer i Moss, og de sier dette:

Deretter behandles lakken med et

spesialpreparat bestående av teflon, silikoner, hartser, akryler og

dyptvirkende fargebevarende stoffer. Disse trenger helt ned til

metallet og gjenoppfrisker lakken til sin opprinnelige farge

gjennom å aktivere og omslutte hvert individuelt lakkmolekyl. Hvert

eneste lakkmolekyl beskyttes mot angrep.

I motsetning til "gjør-det-selv" produkter som finns på markedet,

er Perma-Shine en profesjonell garantisikret

behandlingsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Uten å ha testet dette produktet så skal det sies at det ikke skal mye til for å lage et produkt.

Man kan jo tømme motorolje over i små fancy flasker å si at dersom man etterbehandler med OILSUPERSHINE hvert år så opprettholder man glansen og beadingen.

Slik som Bernhard sier så vil jo det ikke være livstidsgaranti dersom man regelmessig må innom sjappa for å legge nytt lag? På en måte, kanskje? Men nei.

MEN.. Når det gjelder dette produktet så er det nok slik som de sier, før det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Følte bare tidligere at mange her var imot det :P

Men jeg har hørt tidligere noen har sagt at coating ikke kan poleres bort og kan skape et godt problem den dagen bilen måtte poleres og ikke alt coating er borte?

Muligens jeg tar helt feil, har aldri satt meg grundig inn i dette iom at jeg alltid har brukt voks. Men siden mange nå spør etter lakkforsegling så har jeg lyst å sette meg inn i dette og kunnetilby dette også : )

Det finnes enkelte semi-permanente nanokeramiske/syntetiske lakkforseglinger som kan leve opp til "vedlikeholdsfrie". Merk at jeg sa semi-permanente og "vedlikeholdsfrie" i anførselstegn. Disse binder kjemisk seg til klarlakken og danner på en måte et ekstra lag knallhard klarlakk over bilens egen klarlakk.

Mye av forvirringen rundt dette er at folk hører "binder seg til klarlakken" og tror at forsegling og klarlakk smelter sammen og blir en ny form for klarlakk, så om man da skal ha det bort igjen må man slipe til fargelakken og legge ny klarlakk på. Dette er da ikke tilfellet, forseglingen legger seg på toppen av klarlakken og kan slipes/poleres bort som en hvilken som helst annen voks eller forsegling.

Mange lover også ripebestandighet tilsvarende diamant, men veldig få klarer faktisk dokumentere dette.

Produkter jeg vet om som har lang holdbarhet og såkaldt "vedlikeholdsfrihet" er Optimum Opti-Coat, GTechniq C1, GTechniq EXO, CarPro C-Quartz. Wolf's Chemicals Body Wrap og Hard Body skal også være av samme typen, der sistnevnte tilbyr lang holdbarhet og økt motstandsdyktighet mot riper, men produktet er såpass nytt at noen langtidstest under norske forholld ikke finnes enda. 22ple er nok en aktør innen dette markedet, men jeg kjenner ikke godt nok til produktene deres til at jeg føler meg kvalifisert til å si noe om dem.

Opti-Coat får man hos Elite Car Care; Gtechniq-produkter får man hos Bilnerden.no, Elite Car Care eller direkte fra GTechniq.com. C-Quartz får man hos Scandicshine og Parts & Retards. Wolf's Chemicals får man hos RB Tuning, og 22ple får man hos Scandicshine. Priser varierer voldsomt fra butikk til butikk, særlig fra utlandet, samt at variasjonene i priser mellom produktene (som etter alt å dømme skal gjøre samme jobben og vare ca like lenge) også er store. I likhet med det meste annet som omhandler LSP finnes det ingen fasit, så hehr er det bare å bruke masse penger og prøve seg frem.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten halvt om halvt med Cquartz og Body Wrap (med forbehold om at jeg husker rett ang WCs deltager nå på morrakvisten) på panseret mitt. Lagt på i jula. Strengt tatt bør jeg mishandle det litt, f.eks med snømåking med kost og svamping med noe jeg har innerst i skoskapet, i stedet for å være like forsiktig som alltid;)

To be continued, altså.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det er mange som bruker og godkjenner lakkforseglinger her inne. Det er intet annet enn en syntetisk voks. Problemet er at forhandlerene av den typen produkter det er snakk om ofte gir urealistiske løfter om effekt og holdbarhet. De tar seg veldig godt betalt for å legge på noe som i praksis ikke gjør noe annet enn produkter som hvem som helst kan bruke. Men hvordan skal man kunne bevise eller motbevise at en forsegling fortsatt er tilstede på lakken?

Det finnes ingen forsegling som holder en livstid, ei heller 5 år. 1 år kan jeg dog ha mer tro på. En såkalt coating, er en slags super sealer som danner et hardt lag på lakken som KAN holde i flere år, men også denne vil forsvinne ved polering, akkurat som en hvilken som helst voks. All form for lakkbeskyttelse vil det.

Dette er helt sant, det er mange her inne som bruker ("sealere") lakkforsegling ganske ofte også.

De fleste har vel vert borti eller hørt om Jetseal 109 (omstridt dog) , menz powerlock, collonite 845 er vel også "egentlig" en sealer (med carnuba).

Største grunnnen til at folk er i mot eller kan virke i mot "lakkforsegling" er jo som nevnt lenger ned her at de tar SYKT overbetalt for noe alle kan gjøre selv.. De gjør ikke noe annet en å kline "vidunder middel" utover bilen etter en vask. noe som i realiteten hadde kostet deg under 100 lappen og 2 timer å gjøre like bra eller bedre selv.. (sett bort fra investeringen å kjøpe inn utstyr da)

hadde en f.eks kjøpt Colloite 845 til kun bruk på egen bil.. kan en jo gjøre dette 2 ganger i året i MANGE år fremover.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...