Belle

Ny logo, mulig siste utkast. Hva syns dere?

Som overskriften sier; post-931-0-65270300-1360098123_thumb.jpg

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flekkene over AI synes jeg roter det til, ellers ser det bra ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig og det var det første jeg tenkte, men etter litt mer glaning var det en litt artig vri som prikk over i'en.

Er ikke helt enig med meg selv der

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul logo:) Men synes nok prikken blir litt rotete:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bedt om en uten noe over i så får jeg sett hvordan det blir :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg konkret kan komme med et bedre forslag, blir dette mer infoskilt enn logo for min del.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier noe der, var egentlig ikke det jeg ba om men ble et kompromiss fra grafisk designeren sin side :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig og det var det første jeg tenkte, men etter litt mer glaning var det en litt artig vri som prikk over i'en.

Er ikke helt enig med meg selv der

Burde hatt noe over begge i'ene i såfall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du spør om hva vi synes så da håper jeg du er åpen for litt konstruktiv kritikk. Mener ikke å være slem her altså.

Jeg får ikke helt taket på denne logoen jeg. Den virker ikke veldig profesjonell for meg, hovedfonten hører hjemme på militære ammokasser, flekken over ien er rotete og virker som noe bøss som du ikke fikk pusset vekk, dessutæn har du to i'er. Selve skjoldet sender assosiasjoner til våpenskjold, i beste fall til en litt grå og kjedelig fotballklubb og ordet entusiaster berører kantene og det virker trangt. Dette innslaget av blått virker litt umotivert og de sirklene er jeg ikke helt sikker på hva skal være, merker etter poleringspad? Vet ikke om kunder er helt med på den?

Men du skal ha cred for ikke å bruke en bilsilhuette ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du spør om hva vi synes så da håper jeg du er åpen for litt konstruktiv kritikk. Mener ikke å være slem her altså.

Jeg får ikke helt taket på denne logoen jeg. Den virker ikke veldig profesjonell for meg, hovedfonten hører hjemme på militære ammokasser, flekken over ien er rotete og virker som noe bøss som du ikke fikk pusset vekk, dessutæn har du to i'er. Selve skjoldet sender assosiasjoner til våpenskjold, i beste fall til en litt grå og kjedelig fotballklubb og ordet entusiaster berører kantene og det virker trangt. Dette innslaget av blått virker litt umotivert og de sirklene er jeg ikke helt sikker på hva skal være, merker etter poleringspad? Vet ikke om kunder er helt med på den?

Men du skal ha cred for ikke å bruke en bilsilhuette ;)

Konstruktiv kritikk går helt fint og vil bli tatt til vurdering! Hehe.

Vanskelig å få til noe detailingrelatert og merkene etter pad som du kaller det er det nærmeste vi har kommet.

At underteksten berører kantene må helt klart gjøres noe med, syns egentlig underteksten blir litt for stor i forhold til firmanavnet når jeg ser bildet på litt avstand.

Våpenskjoldet var min idé og det som logoen er bygget på så det vil bli beholdt.

Navnet på tråden er egentlig litt feil ser jeg haha.

Og siluett av en bil er det siste jeg skal ha :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en grafisk designer eller en hobby-logo-mekker som har stått bak?

Jeg synes fonten ikke passer helt med hva den skal representere. Kanskje jeg heller ville valgt en mer elegant font og enn en røff militærpreget en. Og at "DETAILING" er buet nedover er vel ikke noe som hører hjemme på en logo i dag. Det var kult på 90-tallet. Når det gjelder informasjonsmengden synes jeg man med fordel kunne fjerne enten "profesjonell bilpleie" eller "av, og for entusiaster." Kanskje begge?

Og et spørsmål til de språkmektige... blir det ikke feil med komma etter "av" i av, og for entusiaster?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med BSA har, samt jeg ville droppa blå skygge.. det ser ikke bra ut..
Få mer fokus på teksten med klar å sterk font så fremmhev denne uten bruk av skygge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og syns dette ligner mer på et firmaskilt enn en logo.

Som header, på visittkort osv ville jeg forenklet den veldig. Grå og blå er jo pene farger sammen, så jeg ville spilt videre på de sirklene i en eller annen form. Teksten under ville jeg rett og slett droppet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok dessverre si meg enig med de over i at dette er et skilt, ikke en logo, og ikke så veldig pent heller. Stripp vekk den nederste teksten, flekkene over aen, og prv uten skjoldet i det hele tatt. Fokuser på det viktigste, navnet du bruker, og profesjonell bilpleie Edit: Men som konsept til logo liker jeg de fire sirklene med forskjellig fargetone, gir meg assosiasjoner til polerputer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med disse elementene som er brukt i logoen hadde jeg gjort noe sånt, forenklet det maksimalt og gjort alt mer tydelig. Bare et kjapt eksempel for å vise en annen retning, satt i en reell setting (f.eks på en skiltplate som her). Prøv å sett inn den andre logoen på en skiltplate og se hvor stor/tydelig den blir.

LOGO_zpsace54f9a.jpg

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorvidt dette er et skilt eller en logo spiller ingen rolle for min del.

Den kommer til å bli brukt både på visittkort, utfrest skilt og broderte skjorter så fargevalg og synlighet er absolutt noe å se nærmere på.

På visittkort og skjorter vil underteksten stå for seg selv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Haakon O sitt forslag! +1 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfordringen ligger i å utforme en logo som har særpreg uten å benytte seg av oppbrukte elementer som bilsilhuetter som nevnt ovenfor her. Mitt forslag vil være å benytte en enkel font sammen med noen lett gjenkjennelige elementer. Eks. nedenfor.

1386238.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forslag som logo den siste.

Kanskje litt vel enkel, men godt forslag.

Mer fokus på LKB som merkevare enn skjold og pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dumt at jeg likte forslaget ditt så godt Mackan! Blir vanskelig det her.

Fikk en utgave idag uten ripene over ien og det så mye bedre ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive