Gå til innhold

S&S av Stiandyb: Audi A4 1996


Stiandyb

Recommended Posts

AUDI A4 1.8TQ 1996

audi-logo.gif

Da var det på tide med min første S&S, bilen tok jeg sammen med eier litt før vinteren kom på Sunnmøre.

Har allerede fått endel forespørsler om å ta flere biler, så tenkte jeg skulle få ut S&S av de bilene jeg har dokumentert allerede.

Vi hadde vasket bilene våres tidligere på dagen, så den var ikke så skitten når han kom tilbake seint fredags kveld.

Vi begynte selvfølgelig med vask av bilen i ekte DCN ånd :) har ikke så veldig mange bilder av dette, da vi ville vaske ferdig å få bilen inn i garasja før det ble mørkt!

Skrudde av skiltene

DSC_0437.jpg

Siden vi allerede hadde vasket bilen ordentlig tidligere på dagen, så ble de påført Surfex HD 1:10 på tørr bil og motor, som fikk ligge i litt under 10 minutt

DSC_0447.jpg

Dekket dynamo å div annet elektrisk med kiwi poser :P

DSC_0455.jpg

DSC_0458.jpg

Jeg dro så frem skumkanonen og la ett godt lag med såpeskum på bilen

DSC_0459.jpg

DSC_0460.jpg

DSC_0461.jpg

Alle skal få, så motorrommet fikk også! :P

DSC_0463.jpg

Detailing børste i alle kriker og kroker

DSC_0466.jpg

Selv om bilen var vasket tidligere på dagen, så kom det visst litt nå også

DSC_0467.jpg

DSC_0471.jpg

Bilen ble så spylt med HT, her er eigeren Thomas godt igang!

DSC_0480.jpg

DSC_0481.jpg

DSC_0486.jpg

Når bilen var ferdig avspylt skulle vi claye bilen, brukte meguiars sin clay og lube - da det var det eneste jeg hadde tilgjengelig

DSC_0489.jpg

Fant endel dritt

DSC_0491.jpg

Det begynte å bli mørkt ute, så vi spylte fort over bilen igjen og tok den inn i garasjen for tørk

DSC_0508.jpg

Begynte og sjekke litt tilstanden på lakken. Bilen er ca. 17-18 år gammel og har rullet litt under 200.000 km og hadde mye vaskeriper, swirls, merker og hologrammer. Bilen er godt vedligeholdt av eiger egentlig, men frykter den har hatt et hardt liv før han tok over.

Litt bilder av lakktilstand

DSC_0517.jpg

DSC_0518.jpg

DSC_0519.jpg

DSC_0520.jpg

DSC_0521.jpg

Her er det masse godt arbeid og bryne maskinene på, så det var bare og maskere og begynne!

DSC_0513.jpg

Litt 50/50 bilde

DSC_0528.jpg

DSC_0530.jpg

DSC_0531.jpg

DSC_0543.jpg

Begynner å ligne noe heldigvis! :)

DSC_0544.jpg

DSC_0545.jpg

DSC_0547.jpg

DSC_0566.jpg

Når vi var ferdig tok vi ut bilen og dynket den med svak Surfex og fikk vekk alle restene

DSC_0574.jpg

Inn å tørke den og la Autoglym HD wax som fikk virke ca 30 min om jeg ikke husket feil. Har ikke bilder av dette da vi egentlig bare ville bli ferdig :P

Ferdigbilder

DSC_0578.jpg

DSC_0579.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0581.jpg

Skaden på høyresiden har ikke skjedd nå, det var forrige vinter :P

DSC_0582.jpg

DSC_0583.jpg

DSC_0584.jpg

DSC_0585.jpg

DSC_0586.jpg

DSC_0587.jpg

DSC_0591.jpg

DSC_0592.jpg

DSC_0593.jpg

Håper dere syns det var en grei første S&S, den er nok noe mangelfull men det vil nok bli bedre etterhvert :)

Interiøret tok vi ikke bilder av, men vi vasket vinduer, støvsuger og tørket støv.

Hyggelig med tilbakemeldinger!

Takk for titten! :D

  • DCN Poeng 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Fin SS, dette! fin kvalitet på bildene, jobben ser også ut til å være bra gjennomført. bilen ble helt klart løftet et solid hakk! Så cred er en selvfølge :) Men du får si til eier at dekaltrimming i form av S4 merke i grillen er fy fy :D Ellers meget fin bil!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Finfin S&S og noen veldig fine bilder.. Kanskje litt lite bilder underveis, men det er jo bare å druse på neste gang:)

Som nevnt ser det ut som om jobben var nøye og god, og bilen ser en del nyere ut i lakken:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei første S&S dette, men du bør være forsiktig med motorvask av slike audi motorer, ettersom coilene på disse er meget fintfølendes ovenfor vann.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin SS, dette! fin kvalitet på bildene, jobben ser også ut til å være bra gjennomført. bilen ble helt klart løftet et solid hakk! Så cred er en selvfølge :) Men du får si til eier at dekaltrimming i form av S4 merke i grillen er fy fy :D Ellers meget fin bil!

Takk for det!

S4 grillen sto på når han kjøpte bilen, tror ikke han har giddet og bytte den ut :P

Hei Stian flott løft på litt sliten bil,grei ss manglet kansje litt tekst men bilder sier jo mer en tusen ord sies det;-)

Takk! Skal få mer tekst og bilder under selve arbeidet på neste S&S :)

Finfin S&S og noen veldig fine bilder.. Kanskje litt lite bilder underveis, men det er jo bare å druse på neste gang:)

Som nevnt ser det ut som om jobben var nøye og god, og bilen ser en del nyere ut i lakken:)

Takk takk! Ja, beklager lite bilder underveis - men blei mer og mer opptatt av selve poleringen :P

Grei første S&S dette, men du bør være forsiktig med motorvask av slike audi motorer, ettersom coilene på disse er meget fintfølendes ovenfor vann.

Takk for det! er klar over coilene, men eiger ville peise på fordi så - gikk heldigvis bra denne gangen! (skal jo også vær et plastikdeksel over der, som han manglet)

bra løft dette :) personlig ville jeg fjærnet oblatene :P men ellers bra :) creds :thumbup:

Takk! Oblatene er fjærnet per dags dato! :)

Flott dette stian! Men hvor ble det av S&S av den andre audien du hadde inne? Sort b6? :)

Takk for det Magnus! Den kommer iløpet av uken, har over 500 bilder så det tar litt tid :P

Brukte jo en uke på den bilen, så da må jeg lage en sikkelig S&S! :D

Fin fin s&s dette her..ville og vert litt forsiktig med motor vask av de b5 motorene..men det gikk tydeligvis bra denne gang.. :)

Takk! :)

Blei pent det her :) Fin bil og :) .. Noe info om produkter du brukte? :)

Ble løftet en god del vertfall! :) bilen er forøvrig til salg for rundt 50-60k..

Brukte S03 gold og S17 - roterende og Flex DA.

Beklager for lite info, blir mye mer på neste S&S! :D

Fin første S&S og god start på en tirsdags morgen! :) Det var denne dere tok i ett jafs ut på natten, right?

Venter på S&S av Audi A6 ala krydder hehe! :lol:

Takk for det Ruben! :D

Vi holdt på hele fredagskvelden/natten og var ferdig seint lørdags kveld.

Byttet også et hjullager bak på bilen, så det tok en god del tid! :P

S&S av Audi A4 B6 "krydder edition" kommer ila uka :D

Er litt tiltak å begynne med over 500 bilder.

Veldig bra!Synes det var en fin S&S med passende bilder og passende med forklaring :)

Takk for det Silset! :D

Vart et bra løft av en slitt lakk det der :) hmm den bilen der har eg sett før meiner eg på, har den blitt kjøpt fra noen i Skodje ?

Cred!

Takk for det! :)

Bilen går på skodje, Thomas Àndre Skodje som er eiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Well done Stina...

Gleder meg til SS'ne som kommer fra deg videre fremover jeg :) Du er jo ekspert på blanke bakdører :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba og kul bil.

Takk for det, bilen er forøvrig til salgs om noen vil kjøpe :P

Well done Stina...

Gleder meg til SS'ne som kommer fra deg videre fremover jeg :) Du er jo ekspert på blanke bakdører :)

Takk Bernhard!

Skal bli mer fremover ja, og da er det ikke bare bakdørene som er blanke - det kan jeg love deg! :D

Bra SS dette:) ble blank og fin,Flott resultat!!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...