Gå til innhold

Tørkehåndkle/ vaskehanske


volvo940

Recommended Posts

Lena Kristin

Har du brukt skyllemiddel i maskinen tidligere uten og vaske kammeret for skyllemiddel før du vasket tørkehåndkle i maskin?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Holder nok ikke og skylle skuffen.. jeg ville vasket den skikkelig. er utrolig hvor godt rester sitter i slike kammere.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nok ikke og skylle skuffen.. jeg ville vasket den skikkelig. er utrolig hvor godt rester sitter i slike kammere.

okei, så det har ikke no med rester av såpe fra hansken å gjøre?

Er det noe jeg kan gjøre for å få det bra igjen eller må jeg kjøpe nytt håndkle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Legg håndkle i varmt vann sammen med litt Surfex HD så vil det forhåpentligvis fungere bra igjen etter en maskinvask på 90 grader :)

Husk vaaaaaaaaaaaaaarmt vann i bøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker klær og mf om hverandre uten å gjøre annet enn å ikke ha i skyllemiddel når jeg vasker mf. Jeg vasker det alltid på 90 grader og med surfex som vaskemiddel.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker klær og mf om hverandre uten å gjøre annet enn å ikke ha i skyllemiddel når jeg vasker mf. Jeg vasker det alltid på 90 grader og med surfex som vaskemiddel.

Brukerndu ikke milo eller noe slikt? Skummet så jævlig sist eg hadde surfex inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kun surfex, og litt eddik i skyllemiddelkammeret. Det kan skumme endel hvis det er noe bilsåpe eller annen såpe i det som vaskes.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også eddik som skyllemiddel og surfex som såpe. Har forklart problemet til samboeren og får rapport hver gang hun har brukt skyllemiddel på et eller annet som ville ha skyllemiddel :) Så da vasker jeg ut av kammeret og passer på det går minst en maskinvask før jeg vasker kluter, bare for å være sikker.. vaskemaskinen vår står ikke mye i ro etter vi fikk en liten dverg så det er stort sett kort ventetid :)

Men dere som kanskje har prøvd diverse spesialmidler for maskinvask av microfiber, er det noe mer å hente med f.eks. CG Microfiber Wash fremfor Surfex? Mener å huske jeg fikk noen kluter av Christer en gang som var vasket med dette eller noe lignende og de virket mer statisk på en måte enn hva jeg får til med Surfex, men kan gjerne ha vært andre grunner enn vaskemiddelet til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger på rad opplevd stive og rare kluter etter vask, og oppdaget brått hvorfor. Jeg har nemlig bløtlagt klutene i surfex, vridd dem opp og putta i maskina, lagt inn en vaskeball med 50ml surfex (standard dose), og så ser jeg brått at det skummer noe helt hinsides! Og da var maskina egentlig godt inne i skylledelen av programmet... Siden klutene bare blei vridd så blei doseringa helt skakk. Kjørte den maskina en gang til bare på skylling, og så en skylling med eddik og så var den i orden^_^

Min dosering:

50ml surfex i ball

To-tre korker 35% eddikessens i skyllemiddelkammeret

Vasker som regel 60 grader (vaskehansker liker ikke 90).

Bløtlegger alltid kluter brukt til voks og poleringsmiddel (notat til meg sjæl: husk å skylle), av og til håndklær/hansker (ikke i samme vann som de forannevnte..)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker også eddik som skyllemiddel og surfex som såpe. Har forklart problemet til samboeren og får rapport hver gang hun har brukt skyllemiddel på et eller annet som ville ha skyllemiddel :) Så da vasker jeg ut av kammeret og passer på det går minst en maskinvask før jeg vasker kluter, bare for å være sikker.. vaskemaskinen vår står ikke mye i ro etter vi fikk en liten dverg så det er stort sett kort ventetid :)

Men dere som kanskje har prøvd diverse spesialmidler for maskinvask av microfiber, er det noe mer å hente med f.eks. CG Microfiber Wash fremfor Surfex? Mener å huske jeg fikk noen kluter av Christer en gang som var vasket med dette eller noe lignende og de virket mer statisk på en måte enn hva jeg får til med Surfex, men kan gjerne ha vært andre grunner enn vaskemiddelet til det...

Jeg vasker kammeret med enten Jif Universal eller Surfex før jeg vasker kluter og skyller så mye at Bellona får spader før jeg setter på klutene, og vasker med CG Micofibre WASH+ med dosering som antydet på flasken. Kluter får seg som regel et Surfex-bad over natten før de går i maskinen på 60-90 grader.

Har vasket med Surfex en gang og syntes ikke klutene var så statiske som med CGMW, men like rene. Jeg liker litt statiske kluter siden de blir lettere å gripe og holde fast, så jeg kommer nok til å fortsette med CGMW eller tilsvarende produkt fremfor Surfex eller eddik (som jeg ikke har brukt så langt).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Nautilus

 

Jeg vasker kammeret med enten Jif Universal eller Surfex før jeg vasker kluter og skyller så mye at Bellona får spader før jeg setter på klutene, og vasker med CG Micofibre WASH+ med dosering som antydet på flasken. Kluter får seg som regel et Surfex-bad over natten før de går i maskinen på 60-90 grader.

 

Har vasket med Surfex en gang og syntes ikke klutene var så statiske som med CGMW, men like rene. Jeg liker litt statiske kluter siden de blir lettere å gripe og holde fast, så jeg kommer nok til å fortsette med CGMW eller tilsvarende produkt fremfor Surfex eller eddik (som jeg ikke har brukt så langt).

Jeg prøvde CG Microfibre WASH+ nettopp men var usikker på hvor jeg skulle tømme såpen. Skal den i hovedkammeret der hvor man vanligvis legger pulvervaskemiddel, eller skal det rett inn i trommelen? 

Har du et blandingsforhold-tips til surfex-badet du nevner? :)

Endret av Nautilus

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Hvordan er CG sin i forholdt til annet?

 

 

Jeg bruker bare rosa milo i vaskemiddel beholderen og 60 grader på 2 timer. Aldri hatt noe trøbbel med mine kluter :) Like grove å stryke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg prøvde CG Microfibre WASH+ nettopp men var usikker på hvor jeg skulle tømme såpen. Skal den i hovedkammeret der hvor man vanligvis legger pulvervaskemiddel, eller skal det rett inn i trommelen? 

Har du et blandingsforhold-tips til surfex-badet du nevner? :)

 

...en skvett Surfex og etpar liter vann... :P

 

MicrofiberWASH+ skal i det vanlige såpekammeret.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...