Gå til innhold

Noen erfaring med WiFi repeater?


Are G

Recommended Posts

Er på besøk hos noen som har bolig via jobben og gratis trådløst internett. Mange i området har kjøpt egen linje men det trådløse er "greit nok", men signalet er så som så. Tenkte det var mulig å sette opp en repeater el, et sted hvor dekningen er ok i leiligheten. Noen som har erfaring eller kunnskaper om dette? Det er antakelig ikke mulig å få til noe via firma så må være en løsning som ikke krever noe spesiell tilgang. Kunne forøvrig tenke meg det samme hjemme da boden/parkeringsplassen har dårlig dekning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg på reklame elns at det finnes en liten dings du setter i stikkkontakten :)søk litt på google så finner du nokk, signal forsterker elns! Si ifra hvis du finner ut hvor de selger slikt da jeg har bruk for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg såg på reklame elns at det finnes en liten dings du setter i stikkkontakten :)søk litt på google så finner du nokk, signal forsterker elns! Si ifra hvis du finner ut hvor de selger slikt da jeg har bruk for en selv.

Se nederste linken min. Der er det sånn du setter i stikk kontakten ;)

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med å få signaler fra stua og ned i kjelleren. Forsøkte meg med repeater og extender, men det ble ingen suksess.

Løsningen for meg ble disse;

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657192

Nå har jeg en TP-kabel inn i den ene stikkontakten fra den trådløse routeren som står i stua, og en TP-kabel fra stikkontakt i kjelleren og inn i en router som står i kjelleren. Resultat: To trådløse nettverk med forskjellige navn, og full signalstyrke både i stue og kjeller.

Av repeater og extender var det repeater som gjorde jobben best, men signalstyrken ble for svak, noe som gjorde at jeg timet ut hele tiden.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Apple Airport Extreme sammen med ett par Airport Express, funker knall :)

Kan også koble til USB og mini-jack på Express, i tilfelle man vil ha overført lyd over trådløsnettet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En repeater er forsåvidt greit det, men om du vil ha optimal hastighet bør du gå for noen med doble radioer slik att de kan bruke en radio til å snakke seg i mellom og en for håndtering av tilknyttede enheter og trafikk.

Men om det ikke er snakk om mange samtidig påloggede brukere klarer du deg nok med en helt enkel en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...