BMWE24

Farging, rens og oppfriskning av skinnseter BMWE24

Heisann dere

Jeg er forholdsvis ny på dette med bilpleie og denslags, jeg er ikke en person som har tålmodighet til å polere, støvsuger bilen en gang i mellom og vasker bilen med vanlig 10 liters bøtte, bilshampo og en enkel vaskehandske. Mine gener som jeg har arvet med tanke på å behandle overflater for å få det rent, blankt og riktig er svært dårlige.

I høst fikk jeg tak i et nytt interiør til BMWn min og skal til å gjøre et totalt fargebytte fra grønt til svart.

Interiøret er i god stand, men skinnet er svært tørt og noen steder sprukket/ripet opp og blitt litt beige/brunt i disse sprekkene. Det er hentet fra en 1976 BMW 633Csi, det vil derfor si at det ligger noen år med møkk i skinnet. Planen er derfor å behandle hver eneste ting som skal inn i bilen som er av skinn før det settes inn i bilen.

Hvordan kan jeg på best mulig måte(for meg med 10 tommeltotter for bilpleie(skru bil gjør jeg dog med største fornøyelse)) få dette gjort på en ordentlig måte? Jeg trenger noen steder å farge opp skinnet igjen, gjør dette før eller etter rens? Hva er fremgangsmåten her? Helt enkelt kan noen utarbeide en fremgangsmåte for behandling av skinnet, en hvor man farger skinnet samt behandler det, og en fremgangsmåte hvor man ikke trenger å farge, men kun behandle. Det hadde hjulpet meg veldig da dette er noe som er helt nytt for meg, samt at jeg gruer meg en smule til å gyve løs på denne skinngreia..

Interiøret er tatt fra en donorbil som ble vraket, derfor er det litt rare forhold og møkk samt glasskår.

558957_10152301322210341_892274553_n.jpg

522334_10152301337755341_1696774060_n.jp

Med vennlig hilsen Fredrik

Endret av BMWE24
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive