Sindre A A

Erfaringer med Volvo V50 D2 2010-2012

God Morgen folkens!

Driver å leker litt med tanken om å bytte bil for tiden.

Jeg eier i dag en 08 BMW 118i Cabriolet M-Sport som snart fyller 5 år.

Med tanke på snarlig opphør av reklamsjonsrett osv, ønsker jeg derfor å bytte bil.

Jeg trenger på sikt en stasjonsvogn og jeg har derfor snust litt på 2010-2012

Volvo V50 D2 R-Design. Virker som om man får svært mye bil for pengene her!

Er det noen av dere der ute som har noen erfaringer med denne bilen, eller kanskje også eier en selv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er mye småkjøring så får du disco i dash'n mtp på dieselpartikkelfilteret samt sil på banjo'en nede samt oppe på turbo så kan føre til turbohavari. Silå kan tas vekk men de bør ha "skikkelig" olje type 0 / 30.

Det er vel en del som jobber med Volvo her så de kan sikkert utdype mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt bare kjøpe en bil med skikkelig motor, dvs bensin... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt bare kjøpe en bil med skikkelig motor, dvs bensin... :)

Ja du mener det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å gå fra en BMW med en god bensinmotor til volvo med den D2 motoren blir du nok veldig skuffet over! Ho mor har en C30 med denne D2 motoren og manuell girkasse, en 2010 modell. Den har nå rundet 30k km, og jeg må si jeg er veldig skuffet over motoren. Veldig mye turbolagg, og gassresponsen er veldig treg. Ikke er bilen noe god å kjøre heller med rattet som er på str med en traktor, og understyrer værre en værst. V70´n i til stefar med D4 og automat er veldig mye bedre, men som BMW eier må jeg jo inrømme at kjøregleden er MYE høyere når du sitter i sporssetene til BMW. Prøvekjør en V50 D2, og så sett deg i en E91 (3-serie stasjonsvogn) Så vil du kjenne forskjellen med en gang. Også har jo ikke interiøret til Volvo fornyet seg på V50 siden vi hadde en fra 05-08 (da med bensin).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du mener det...

Ja, det mener jeg. Særlig hvis man vurderer den kjipeste oljefyren Volvo tilbyr...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å gå fra en BMW med en god bensinmotor til volvo med den D2 motoren blir du nok veldig skuffet over! Ho mor har en C30 med denne D2 motoren og manuell girkasse, en 2010 modell. Den har nå rundet 30k km, og jeg må si jeg er veldig skuffet over motoren. Veldig mye turbolagg, og gassresponsen er veldig treg. Ikke er bilen noe god å kjøre heller med rattet som er på str med en traktor, og understyrer værre en værst. V70´n i til stefar med D4 og automat er veldig mye bedre, men som BMW eier må jeg jo inrømme at kjøregleden er MYE høyere når du sitter i sporssetene til BMW. Prøvekjør en V50 D2, og så sett deg i en E91 (3-serie stasjonsvogn) Så vil du kjenne forskjellen med en gang. Også har jo ikke interiøret til Volvo fornyet seg på V50 siden vi hadde en fra 05-08 (da med bensin).

Det blir litt som å sammenligne epler og bananer også det da.

For det første er det nesten doble prisen for en greit utstyrt BMW E91 sammenlignet med en V50 i samme årsmodell

desuten vil alltid en FWD bil være understyrt... og prøv en fwd audi så har du vertfall understyrt. men til normal kjøring spiller jo dette ingen rolle. Interiøret i en E9x har ikke hatt store endringene de heller siden de kom i 05..... stort sett det samme..

316i drar ikke akkurat skinnet av pølsa den heller.

selv har jeg kjørt begge og mener begge er gode biler. Ikke den sprekeste motoren den 1,6D men det er enormt stor forskjell på den og 2,0D selv om talene på motorene ikke sier det.

BTW: leter selv etter E91 ;) eventuelt V50 men da nyere....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er to forskjellige klasser. Poenget var vel heller at TS burde prøvekjøre. Noe må jo ha gjort at han kjøpte 118i, og hvis dette kjøpet var på grunnlag av kjøreglede så vil det være noe som endres drastisk ved å gå over til en V50. Kjører selv en 320, og gud hvor mye bedre og tightere denne føles sammenlignet med C30, selvom bmw´n er 07 og nærmer seg 120K km. Men for all del så er jo volvo veldig fornuftige biler. Og siden vi var nettop ganske så fornøyd med V70, var det dette som gjorde at bil nr.2 ble en volvo det også, dog en skuffelse.

Helt enig med det du sier ang at papriforskjellene på motor ikke skal være så forskjellige, men de er 2 forskjellige verdner mener jeg.

Dette med 316i så er den med 136hk versjonen nå faktisk ganske så morsom! Må du tilbake på den eldre 122hk versjonen uten turbo er den heller litt kjedelig igjen.

Bare å slenge seg rundt å prøvekjøre litt forskjellig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det mener jeg. Særlig hvis man vurderer den kjipeste oljefyren Volvo tilbyr...

Ja jeg er ikke kjent med Volvo diesel men foretrekker diesel selv..å uannsett hva mange måtte mene så låter jo mange bensin biler som diesel uannsett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har shinet opp mange V50'er i det siste, og jeg liker den bedre og bedre selv. Meget pen bil, særlig R-design. Har prøvd en D3 automat, og den virket lettkjørt og god å kjøre. Likte også automatkassa veldig godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive