Gå til innhold

Hgnubels logg


hgnubel

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Gi et pip om hvordan c6 ter seg på mattene da. Har en flaske selv og synes ikke den gjorde noenting på dashen min iallefall, så kan jeg bruke den til noe annet er jo det bra ;-)

Gtechniq selv sier jo at C6 ikke er laget for å endre verken farge eller noe annet på overflatene som behandles, bare gjøre dem antistatiske og smussavvisende, samt tilføre UV-beskyttelse.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hmm, tror pneu er bedre. Vil ha litt gloss på mattene mine :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da gikk jo plutselig navnet fra å være noe så generelt at det virker meningsløst til å være et egennavn som bare ligner på noe så generelt at det virker meningsløst :)

Ikke klart å lese den riktig før tydeligvis, takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtechniq selv sier jo at C6 ikke er laget for å endre verken farge eller noe annet på overflatene som behandles, bare gjøre dem antistatiske og smussavvisende, samt tilføre UV-beskyttelse.

Jeg leste vel bare Nerden sin beskrivelse "Opprettholder fabrikkfinish".

Det betyr vel bare at fabrikkfinish på min bil er...døll det da...og i så fall gjør den nok kanskje jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en MEGET etterlengtet vask i kveld:

PB under vinduene, p21s felgrens 1:1 på felger. Så avspyling, og så et strøk surfex 1:20 over hele bilen. Det fikk virke mens dekkene ble skrubbet med Vikan neglebørste.

Så avspyling og håndvask med dodosvampen, AF Lather og lunkent vann. Tørket, og la et lag PERL på dekksidene.

Føler meg som et nytt menneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En ting jeg glemte å skrive var at jeg synes AutoFinesse Spirit nå leder over Zymöl Atlantique med tanke på sheeting på nyvasket bil. Har hatt sistnevnte på halve panseret siden 25. august (og førstnevnte en ukes tid lenger).

Klarer ikke se forskjell på beading, men la merke til (og tror jeg nevnte i tråden her) at jeg syntes dråpene fikk mer fart på panseret på Zymöl-siden mens jeg kjørte, så rart forskjellen nå i en litt mer kontrollert test, dvs høytrykk på nyvasket stillestående bil, virker litt motsatt?

Kunne faktisk også se en liten nyanseforskjell nå i riktig lys! Prøvde å ta noen bilder, men må dobbeltsjekke om det er mulig å se skillet før jeg poster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at jeg kunne se skillet mellom Hard Body og CQuartz da jeg la halvt om halvt på panseret, men det var ikke så mye fargenyanser men det virket egentlig mer som om det var blitt litt riper og striper under påføring

ninjaedit: ikke faktiske riper, men mer en slags skjolder i det ene produktet. Så dessverre helt ut som vaskeriper.

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillet ned langs midten i bildet her. Bilen er mørkere til høyre i bildet.. omtrent halvveis nedover panseret ser det ut som refleksjonen av sky med et hull i, der er skillelinjen ganske tydelig:

2013-11-05093351_zps05287ecc.jpg

Men nå skal det også sies at da jeg la Auto Finesse Spirit var det bare grundig vask og tørk. Da jeg la på Zymöl Atlantique brukte jeg Zymöl HD Cleanse først for å fjerne Spirit og gi voksen et bedre underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har jo aldri tid til å vaske bilen for tiden, men håper på en liten økt i helgen. Enten vaskeorgie med Christer på dagtid søndag, eller en kjappis søndag kveld kanskje, må se hvordan det går med unge og skiftarbeidende samboer..

Men litt har da skjedd siden sist; har hatt to avspylinger med statoil-høytrykk og tilsvarende såpe i selvvasken siden bilen ble så infernalsk skitten og full av salt siste ukene. Elsker det når de salter og det regner... og når jeg ikke har husket å fylle på den lille Surfex-flasken jeg alltid pleier ha i bilen til slike nødstilfeller.

Ellers har Gtechniq C5 i stor grad takket for seg, merker den kun over 70km/t eller når det kommer ekstremt mye vann. Ca 3mnd da før jeg syntes den måtte friskes opp igjen. Ikke verst det når den er så enkel å legge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedag! :) Ble lokket til nærmeste selvvask av Christer som sto der og sniffet prickbort og skulte på andre som gjorde god innsats for å ripe opp bilene sine.

Prickbort så og surfex 1:20ish på hele bilen, uten avspyling mellom for en gangs skyld, høytrykk, bøttevask med AF Lather og dodosvamp. Felgene fikk samme medisin bare med en mf-mitt, og dekksider ble forsømt.

Merket at Zymöl-siden av panseret holdt mye lengre på vannet enn AF Spirit.

Tørket bilen, la Gtechniq G5 på all utvendig glass inkludert frontlykter, takluke og speil. Glemte å legge på tåkelysene som også er glass, men det får heller være :)

Gikk over alle gummilister med ren Carpro PERL, og vasket alle rutene på innsiden med Sonax glassrens bortsett fra frontruten som ble vasket nylig.

Da jeg vasket innsiden av sideruten på passasjersiden kom jeg borti utsiden av glasset ved et uhell, og det var så glatt at jeg kvapp fordi jeg trodde jeg var borti lakken. Uvant, men kjekt. Gleder meg til regn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oljeskift nå i dag på 177104km. Castrol Magnatec 5w-40, original volvo oljefilter og pakning på tappepluggen. Og en skikkelig vask :) Klar for juleferien nå! Prickbort, surfex 1:20, håndvask med AF Lather og dodosvamp. Dekksider fikk litt surfexskrubb fordi jeg tenkte å legge på dekkfornyer, men tiden strakk ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Oljeskift nå i dag på 177104km. Castrol Magnatec 5w-40, original volvo oljefilter og pakning på tappepluggen.Og en skikkelig vask :) Klar for juleferien nå!Prickbort, surfex 1:20, håndvask med AF Lather og dodosvamp. Dekksider fikk litt surfexskrubb fordi jeg tenkte å legge på dekkfornyer, men tiden strakk ikke til.

Byttet ikke du olje for bare få måneder siden?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ikke du olje for bare få måneder siden?
Hva er det du insinuerer? At bilen min ikke fortjener ny olje til jul? ! ;) Ble byttet på service hos Volvo i sommer, så bytter jeg i tillegg en gang på vinteren så det blir ca 6000km mellom hver. Har gjort det sånn noen år nå. Sier vel egentlig "hver 8000km" til meg selv men nå når jeg bare kjører 12000 i året er det mer riktig å si ca 6000 selv om det går mer på måneder enn på kilometer stort sett :) Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på en onr-vask julaften her hos svigers, men selv med surfex 1:20ish som forvask var det ikke snakk om at saltgjørmen under listene ville løse seg opp og forsvinne uten høytrykk. Så det ble bøttevask fra vinduene og opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hva er det du insinuerer? At bilen min ikke fortjener ny olje til jul? ! ;) Ble byttet på service hos Volvo i sommer, så bytter jeg i tillegg en gang på vinteren så det blir ca 6000km mellom hver. Har gjort det sånn noen år nå. Sier vel egentlig "hver 8000km" til meg selv men nå når jeg bare kjører 12000 i året er det mer riktig å si ca 6000 selv om det går mer på måneder enn på kilometer stort sett :)

Du skal få bytte olje på den hver dag om det er det du ønsker, jeg bare syntes det var kort intervall på en familiebrakke... er ikke som at du herjer på bane med den, liksom :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig synkronvask med Christer i kveld :) Prickbort som fikk ligge nesten et kvarter, surfex 1:20, avspyling, håndvask med AF Lather og dodosvamp. Tørket bilen, og la et nytt lag AF Spirit. Synes det var rikelig igjen av forrige lag egentlig, men fruen kan klekke når som helst nå så benytter sjansen til å toppe opp voksen før vi får andre prioriteringer :) Hadde ganske frekk beading på glasstakluken etter vask. Fikk tatt noen bilder men ikke fått sett skikkelig på dem enda. Luken fikk en runde Gtechniq G5 for under en måned siden så ikke rart det perler seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...