Gå til innhold

Hgnubels logg


hgnubel

Recommended Posts

Takk :)

Men "huske alt"? Jeg husker vel kanskje 5% av det han sa... :D Vil nødig snakke stygt om folk, og det var jo absolutt ikke noe vondt i han, men det var tydelig hvem av oss som var mest bergenser :) Jeg får ikke så rent sjelden høre at jeg er en litt atypisk bergenser når det gjelder å la kjeften gå, men Christer kan sikkert bekrefte at jeg er fullt ut kapabel til å gnåle hull i hodet på folk likevel... jeg er jo egentlig fra en nabokommune, kanskje der det ligger :)

Men var godt med en litt annerledes økt ja. Litt dumt jeg ikke hadde med meg mer ren PERL til å ta dekksidene med litt sterkere miks. Har brukt det rent på dekk med grei effekt tidligere. Nå med 1:5 ble det bare diskret "nesten ny" look. Liker at de er såpass svarte at de skiller seg litt ut, men ikke så glossy at de ser ut som plast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at denne gamle gode R'en blir tatt vare på, for det er flotte biler med en motorlyd _nesten_ uten sidestykke!

Liker den dype blåfargen denne har også, skiller seg ut blant alle safrangule :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at denne gamle gode R'en blir tatt vare på, for det er flotte biler med en motorlyd _nesten_ uten sidestykke!

Liker den dype blåfargen denne har også, skiller seg ut blant alle safrangule :)

Takk for det :) Men har dere så mange safrangule R-er i Hordvik? :D Tror ikke jeg har sett en eneste her i Bergen faktisk.

Men du har jo antagelig norges største tetthet av ekte T-5R ("T-gul") 850 sedan i kommunen som ligger rett over fjorden for deg. Intet mindre enn tre stykker i Lindås mener jeg... ikke verst for en liten vestlandskommune når kun 2500 ble produsert i 1995 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Men har dere så mange safrangule R-er i Hordvik? :D Tror ikke jeg har sett en eneste her i Bergen faktisk.

Men du har jo antagelig norges største tetthet av ekte T-5R ("T-gul") 850 sedan i kommunen som ligger rett over fjorden for deg. Intet mindre enn tre stykker i Lindås mener jeg... ikke verst for en liten vestlandskommune når kun 2500 ble produsert i 1995 :)

Hehe..er vel ikke flust av de her nei, men det 'kryr' av de hjemme på østlandet :)

Ja, på Knarvik-siden er det mange grombiler! Har sett hvertfall en av de T-gule, og den er ganske strøken. Gikk fælt gjorde den og :P Synd de fleste er skamkjørt eller avgått med døden..

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk til en kjapp vask i dag. Vaskehallen jeg pleier å bruke var stengt så det ble en snartur til Statoil Flesland som var nærmeste hvor jeg var trygg på å få stå i fred med kjemikaliene mine :)

Prickbort på tørr bil, avspyling, surfex 1:20 og avspyling. Begge fikk tre-fire minutters liggetid.

Kaldt (yuk!) vann i bøttene og en liten dæsj megs nxt såpe. Supernatural svampen som vanlig, gnikk, gnikk, gnikk... Og så avspyling.

Hadde planer om å få renset rattet i dag, men tiden løp fra meg :(

Edit: Tapatalk er fremdeles ingen racer på formatering av tekskt...

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hgnubel

Ny vask i kveld på YX bergen sentrum: prickbort, surfex ca 1:20, varmt vann i bøttene sammen med Megs NXT såpen.

Tørket bilen og la to lag ren CarPro PERL på dekkene. Lot hvert lag ligge 2-3 minutter før jeg tørket bort rester.

Ble ganske blingbling sånn umiddelbart, gleder meg til å se det i skikkelig lys i morgen :)

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Ny vask i kveld på YX bergen sentrum: prickbort, surfex ca 1:20, varmt vann i bøttene sammen med Megs NXT såpen.

Tørket bilen og la to lag ren CarPro PERL på dekkene. Lot hvert lag ligge 2-3 minutter før jeg tørket bort rester.

Ble ganske blingbling sånn umiddelbart, gleder meg til å se det i skikkelig lys i morgen :)

Flott bil du har der :)

Så rimelig blank ut i vaskehallen idag! ;)

Regnet med du kanskje hørte til her inne,hehe.

Lusker bare rundt på forumet jeg uten å være aktiv..

Men vasket Accorden i båsen ved siden av deg idag :)

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Ny vask i kveld på YX bergen sentrum: prickbort, surfex ca 1:20, varmt vann i bøttene sammen med Megs NXT såpen.

Tørket bilen og la to lag ren CarPro PERL på dekkene. Lot hvert lag ligge 2-3 minutter før jeg tørket bort rester.

Ble ganske blingbling sånn umiddelbart, gleder meg til å se det i skikkelig lys i morgen :)

Flott bil du har der :)

Så rimelig blank ut i vaskehallen idag! ;)

Regnet med du kanskje hørte til her inne,hehe.

Lusker bare rundt på forumet jeg uten å være aktiv..

Men vasket Accorden i båsen ved siden av deg idag :)

Takk for det! Tenkte dere kunne være på forumet her både du og han i BMWen som begynte å tørke da du kom :)

Edit: Var litt konsentrert om å få tid til å la bilen tørke mest mulig før den skulle ut og overnatte i minusgrader, men det var siste generasjon Accord du kjørte? Fikk seg et bra løft :)

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Bare ta med noe jeg har glemt (!) å notere her. For noen dager siden prøvde jeg CarPro PERL 1:5 på dashboardet. Vasket først med GreenClean 1:15 og MF og påførte så PERL med en MF-applikator. Fikk kose seg et knapt minutt før jeg tørket av med en ren MF.

Det ble jo SHINY og fint, så etter å ha blitt blendet noen dager ble det fjernet igjen ganske kjapt i morges :)

Så da er noe mer fornuftig kjemikalie for dashboard på ønskelisten. Foreløpig er GTechniq C6 Matte Dash og Swissvax Protection Matt på listen over kandidater. Drøy prisforskjell, men det gjør meg forsåvidt ingenting å betale litt mer for å slippe å bli blendet... Og den dyreste av de to kan såvidt jeg vet også brukes med bra resultat på blant annet gulvmatter, et annet sted hvor PERL blir skivebom fordi den blir @#! glatt. Tips til andre alternativer mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Takk for det! Tenkte dere kunne være på forumet her både du og han i BMWen som begynte å tørke da du kom :)

Edit: Var litt konsentrert om å få tid til å la bilen tørke mest mulig før den skulle ut og overnatte i minusgrader, men det var siste generasjon Accord du kjørte? Fikk seg et bra løft :)

Ja, sjeldent å se likesinnede når det kommer til bilvask i alle fall, så er jo alltids en viss sjanse for at det er folk fra forumet når en først møter noen :)

Accorden er nok forrige generasjon..

Var rimelig møkkete etter 3 uker uten vask, inkludert en tur-retur Hemsedal på samvittigheten!

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Men blir det glatt a'la PERL?

I følge de som har brukt det på gummimatter blir det ikke glatt. Jeg har ikke prøvd selv og jeg har heller ikke prøvd PERL, så jeg har ikke noe sammenlignings- eller uttalelsesgrunnlag. Du kan få låne C6 og teste på passasjermatten din neste gang vi vasker (og du kan godt si fra neste gang sånn at jeg kommer meg ut av huset).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

I følge de som har brukt det på gummimatter blir det ikke glatt. Jeg har ikke prøvd selv og jeg har heller ikke prøvd PERL, så jeg har ikke noe sammenlignings- eller uttalelsesgrunnlag. Du kan få låne C6 og teste på passasjermatten din neste gang vi vasker (og du kan godt si fra neste gang sånn at jeg kommer meg ut av huset).

Kan gå med på å låne litt C6 mot at du låner litt PERL på et eller annet :)

Å vaske kjapt over dashboardet med GC 1:15 på MF ser forresten ikke ut til å ha tatt helt livet av PERL, men mye mindre shine så det er til å leve med inntil jeg orker å legge litt mer tid i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

GC 1:15 blir litt tamt når det har fått tilstrekkelig liggeogherdetid, så du må til med kraftigere mix enn det.

Ellers kan jeg gjerne PERLe litt i motorrommet hvis det blir tid til vask der, skjønt jeg er skeptisk til å peke turbo-HT'en fra helvete nedi der... burde kanskje fått rigget til noe vaskerimuligheter her hjemme etterhvert, nå som våren har kommet med nytt snøfall og greier :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

GC 1:15 blir litt tamt når det har fått tilstrekkelig liggeogherdetid, så du må til med kraftigere mix enn det.

Ellers kan jeg gjerne PERLe litt i motorrommet hvis det blir tid til vask der, skjønt jeg er skeptisk til å peke turbo-HT'en fra helvete nedi der... burde kanskje fått rigget til noe vaskerimuligheter her hjemme etterhvert, nå som våren har kommet med nytt snøfall og greier :)

Båsen ved siden av turbospyleren har en slange med normalt vanntrykk, uten noe munnstykke eller dyse. Riktignok til samme pris (20kr for noen minutter), men perfekt til både motorvask og å skylle av panelene med tonnevis med vann etter håndvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hgnubel

Fikk spylt av det verste støvet i dag, dusjet bilen i Surfex HD 1:20 og spylte av :)

Etterbilder:

2013-03-23164227_zpsd18d570c.jpg

2013-03-23164202_zpsebe1996d.jpg

Mens jeg sto og ventet på en ledig bås på selvvasken rakk jeg tre runder med Surfex HD 1:10 og børste på dashbordet, og en runde med bare Greenclean 1:15 og MF til slutt uten at det så ut til å ha noen effekt... Har slitt med at det er veldig blankt, men begynner å komme seg nå. Skal prøve å få tatt en runde eller to med Surfex til i morgen, og så legge på Gtechniq C6 Matte Dash.

Aner ikke hva som har vært brukt på dashbordet tidligere, men kan tenke meg det er wipes som har lagt igjen oljer eller annet søl. Husker jeg brukte noe slags "cockpit shine" svamp fra Biltema på gamlebilen for mange år siden. Huff og huff, mye rart som selges rundt om og anbefales til blant annet dashbord :(

Laget en egen tråd på dette dashboardproblemet: http://www.detailersclub.no/forum/topic/16112-hvordan-faa-dashbordet-skikkelig-rent/

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Liten observasjon: Ca to uker og en surfex-avspyling etter påføring er shinynessen i de to lagene ren PERL jeg la på dekkene borte, og erstattet av en enkel og pen silkematt overflate. Ganske fornøyd med PERL som dekkfornyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

I dag; en siste runde på dashbordet med Surfex 1:10 og børste, etterfulgt av GC 1:15 og MF. Så et lag Gtechniq C6 Matte Dash.

Og rustfjerning og flekklakking på bakluken; Syregrunning, 2 strøk farge og 1 strøk klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...