Gå til innhold

Hgnubels logg


hgnubel

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Jeg deler din erfaring med imøtekommenheten deres. Er det muligheter for at det kan være deres feil så fikser de det uten krangling sånn at kunden skal være fornøyd. Slikt er sjeldent i dag...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på sommerhjulene i dag. Kostet på meg å vaske over hjulbuene med surfex ca 1:20, og legge på CG Bare Bones.

Autosol på hjulbolter og alupasta på gjenger og anleggsflate.

Felgene var forberedt med SV Autobahn, og dekksider nyvasket. Rakk ikke dekkfornyer i kveld men blir SV Pneu eller Carpro PERL i morgen...

Da kan sommeren bare komme! :)

Edit: litt bilder:

50/50 SV Pneu

2014-04-25091844_zps7c33de2f.jpg

Resultat (kunne vært heldigere med parkeringen... men jeg står i hvert fall på enden her :P ):

2014-04-25092349_zps3acbabe1.jpg

Litt stemningsbilder fra påsketuren til Førde, først eldstegutten som plutselig fikk være med "moffa" å vaske bil. Stor suksess, jeg har en liten og mer skikkelig felgbørste han kan få overta hjemme...

2014-04-19110851_zpsa167a6e6.jpg

Og så på veien hjem den dagen det var mest krise med Lavik-Oppedal-fergen. Sendte bildet til bt.no, og det ble visst brukt også tross laber kvalitet :)

2014-04-20160844_zpsfa0db219.jpg

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Men dere skulle kommet innom på kaffe på veien da.. Svigermor er litt sånn at hun alltid har en kake eller tre på lur om det skulle dukke opp noe folk :)

Med tanke på at dragen spyttet flammer hele påsken var det kanskje like greit at det ikke ble noe besøk...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hgnubel

Vask igjen i kveld, prickbort, surfex 1:30ish, og strafferunder nederst på dørene med prickbort og AF Iron Out. Fikk bort litt nupper men ikke alt.

Bøttevask med AF Lather og Zymölsvamp. Vasket felgene med Wheel woolies.

Tenkte å legge et nytt lag AF Spirit, men rakk bare panseret før jeg måtte pakke sammen.

Må ta en mer skikkelig runde snart, men hjalp da litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kan være lakkstøv også etter all lakkeringen den har vært gjennom i det siste. Min er veldig klar for en runde clay og polering... nesten hele venstre side kjennes ut som sandpapir.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hgnubel

Liten innsats mot rust nå i helgen: Fire utvalgte flekker (de største) fikk 30 timer med BH Deox-gel, og nå i ettermiddag en runde BH Hydrate 80. Skal prøve å nærme meg bilens farge litt etter hvert... men det får bli en annen helg :)

Imponert over Deox-gel! Tapet en bit av en plastpose over, og den tygget bort så godt som all rust.

Også imponert over guttungen på snart 3 som var tålmodig med og "reparere bilen" ... "noen tok på bilen og nå den er ødelagt!" :D

Kan være lakkstøv også etter all lakkeringen den har vært gjennom i det siste. Min er veldig klar for en runde clay og polering... nesten hele venstre side kjennes ut som sandpapir.

Godt mulig.. frontruten var helt jævlig så den clayet jeg samme dag som jeg fikk den i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Godt du tapet over Deox gel.

Når jeg var igang på min bil lot jeg Deox ligge på i ca 24 timer uten tape og den tørket og satt såpass at jeg måtte slipe den av igjen. Med tape, plast, folie eller lignende fungerer den utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Liten innsats mot rust nå i helgen: Fire utvalgte flekker (de største) fikk 30 timer med BH Deox-gel, og nå i ettermiddag en runde BH Hydrate 80. Skal prøve å nærme meg bilens farge litt etter hvert... men det får bli en annen helg :)

Imponert over Deox-gel! Tapet en bit av en plastpose over, og den tygget bort så godt som all rust.

Også imponert over guttungen på snart 3 som var tålmodig med og "reparere bilen" ... "noen tok på bilen og nå den er ødelagt!" :D

Godt mulig.. frontruten var helt jævlig så den clayet jeg samme dag som jeg fikk den i retur.

Jeg har lært jentungen så godt opp til å ikke ta på bilen at hvis jeg selv tar på bilen og hun ser det, så kommer det med en gang "Pappa! Ikke ta på bilen! Bilen er skitten!"

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg er jo så heldig/idiot at der jeg parkerer 99% av dagene så heller veien litt ut mot skulderen, og mot den siden av bilen hvor han har bilstolen sin... så når det har regnet og ligger masse dråper på taket blir det noen ganger fossefall ned og inn i bilen. Så da har han også lært seg at "må ikke få vann inn i bilen, da blir bilen ødelagt"...

Det er faktisk et stort irritasjonsmoment, nesten så jeg vurderer å ikke vokse taket for å få et mer jevnt sig av vann og ikke den der ketchupeffekten når smådråpene har blitt store nok til å renne nedover hele taket og ta med seg nok vann til at far får en desiliter kaldt regnvann i nakken (eller på sitteputen til junior, eller på klærne våre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor vaske du bilen? Skal vask en bil i nærheten av Solheimsviken på fredag. Det mest naturlige ville jo vært Statoil Viken, men der e medbrakt "Fyfy"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Kan du ikke parkere i motsatt retning da?

Blir litt unaturlig mtp hvordan veien er :(

Vugge litt på bilen før du åpner døren, men da blir vel bilen ødelagt... :P

Det har vært løsningen noen dager..

Kor vaske du bilen? Skal vask en bil i nærheten av Solheimsviken på fredag. Det mest naturlige ville jo vært Statoil Viken, men der e medbrakt "Fyfy"?

De blir ikke glade nei, men slett ikke ofte de ansatte er innom i vaskehallen. Jeg tar surfex-avspylinger der uten å være veldig bekymret, men ikke så mye mer.

Skal du kjøre full pakke anbefaler jeg YX ved Fylkeskommunebygget (NKP-gården) på vestre strømkai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig å må parkere skrått. Jeg parkerte litt skrått i perioder her hjemme og da fant jeg ut at det lakk vann inn i bilen en eller annen plass. Det samlet seg opp i reservehjulsbrønnen. Så jeg begynte å parkere på en rettere plass og det viser seg nå at problemet er løst, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...