Gå til innhold

Mild Avfettning?


BalleKnalle

Recommended Posts

BalleKnalle

Jeg har syndet :( bilen er ikke vasket siden 24.12.07. Altså i fjor :o Så nå er jeg redd for at høyttrykk og såpe ikke er nok for å få den gullende ren. Er det noen som kan anbefale en god/mild avfetting som ikke tar voksen/sealeren? Bilen er behandlet med Duragloss 101, 105 og 111 på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Uten å reklamere for meg selv her, hehe. Amazing roll off er fin å bruke, uten å fjerne beskyttelsen. Har brukt denne mange ganger i vinter og har fortsatt igjen beskyttelse. Jeg hadde også Duragloss 105 på ;) Den kan gjerne blandes ut med 40% vann.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom synd balleknalle.. men skal prøve og gå inn i mitt innerste og presse meg til å tilgi deg! hehe men kun siden du er bmw kar! ;)

Nei men fra spøk til alvor, sikker på at Nxt såpa til Meguiar's ikke får den rein? har vaska SKITTENE biler med den altså, den er helt sinnsvak. Skikkelig runde med vaskevott og den så tror jeg det kan bli bra jeg. Men hørt at den faktisk kan ta sealern(?) så kanskje ikke blande ut like mye. Men kommer jo an på åssen den ser ut, så du ikke gnir skitten rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har ville ofret voksen og heller brukt en sterk avfetting.Da slipper du evt. vaskeriper,bedre og legge på ny voks.det er da koselig arbeid et vel hhvis du kan stå inne da vel og merke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Joda ville vært det beste i grunn, men gidder ikke å sette av hele helgen for å shine den igjen for hånd. Vil heller strekke det så langt som mulig til jeg får kjøpt meg maskin. Så målet var å bruke en mild avfettning, duragloss 901 såpe, å gå over med litt aquawax til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta hele bilen,bare den nederste halvdelen på siden,resten tror jeg vil gå av med vanlig vask.Husk at voksen nå er til beskyttelse av lakken og ikke for og se pen ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om du har på 101, 105 og 111 sitter nok ikke møkka så godt... har samme kombo på kangoon og den har jeg bare spylt med såpe og vann i vinter og den er fortsatt ren og pen i lakken...

Om du benytter feks amazing roll off tåler Duragloss serien ganske så røff behandling, bilen min ble tectylert i fjor høst, etter at jeg hadde lagt på overnevnte kombo, og den var mer en bra nok etter at han på tectylen hadde vasken bilen med både parafin og varmt vann...beada vann som søren etterpå....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Har inntrykk av at Duragloss komboen er durabel ja. Beader som bare rakkern enda selv om jeg la den på i oktober i fjor. Så får prøve meg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...