Gå til innhold

Foam Lance blandingsforhold


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

Som topic antyder: Hva er din favorittblanding av såper til bruk i foam lance, inkluder gjerne blandingsforhold og etter hvor grov vask det er snakk om, det er bare et pluss :)

(ja, hovedgrunnen til at eg lager denne tråden er at min foam lance ankommer snart og eg vil ha best mulig resultat, men det kan jo og hjelpe andre som vil høre om andres erfaringer med foam lance og favorittsåper.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg måtte prøve ny Foam Gun i dag

post-384-1228689806_thumb.gif

(type. Pinnacle/Wolfgang som selges på Autogeek eller Scandicshine.no).

Fikk det ikke til å skumme slik jeg ønsket. Prøvde forskjellige såper. Meguiar's Gold Class, DP Xtreme Foam Formula og Svissvax Car Bath. Det var ikke noen særlig forskjell.

Trenger et tips om type såpe, blandingsforhold i beholder og instilling på selve foam gun'en

Noen som har prøvd seg frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel begrenset hva man får ut av den.. men merket på supersprayen at den var laget for gardena kobling og den jeg prøvde på var hozelock, da fikk jeg dårligere skumlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1 cm med DP såpe og 5mm med feks goldclass, fyll såmopp med lunka vann, rist og spyl... ikke barberskum, men greit nok da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 cm med DP såpe og 5mm med feks goldclass, fyll såmopp med lunka vann, rist og spyl... ikke barberskum, men greit nok da...

Takker for raskt svar

Får prøve en gang til uka når bilen igjen skal vaskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke noe problem... :)

Funker emd de fleste såper, men liker å ha i 1 cm med DP da den gir godt med skum, 5mm såpe kan du benytte ønskelig såpe (Chemical Guys SW&G, Duragloss 901, A1 shampo etc, du styrer litt styrken på såpevaska med valget der)

Såpe fra den pistolen er ikke like "værst" som foamcanons skum, men som sagt helt ok å bløte opp møkka med, kjører med forholdsvis høy blanding med såpa, selv om beholderen blir fortere tom får du mer såpe som henger litt lengere da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den man fester på hageslangen jeg å..og blir greit resultat med 5 mm såpe i den syntes nå jeg, og full åpning på ventilen selvsagt..

Men et spørsmål angående selve vasken etterpå.

Bilen spyles først med rent vann, og så foames..men spyler dere av skummet først før dere vasker eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Brukte 1cm med DP extreme foam i foam lancen og må si det gikk fort unna med innstillingen på fullt. samtidig tror eg det ville være mer effektivt om eg hadde blandet i CW&G... syntes ikke driten slapp godt nok med bare den såpen. må vel kraftigere saker til tenker eg.

Men det skummet helt sykt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har nettopp fått meg Foam Cannon, men manglet en høytrykkspyler å bruke den med. Så i dag har jeg vært og kjøpt meg en billig sak fra Kärcher. Har vært ute og prøvd kanonen litt nå, og førsteinntrykket er bra. Men som lexgtturbo skriver, varte ikke såpen lenge. Måtte fylle opp tanken to ganger for å kunne skumlegge hele bilen med full åpning på ventilen. Men du verden så gøy det var! Kom nesten i litt julestemning også - alt rundt meg ble jo helt hvitt :P

Hadde forresten ingen problemer med å koble Foam Cannon til HT-spyleren, som mange andre har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Jeg har nettopp fått meg Foam Cannon, men manglet en høytrykkspyler å bruke den med. Så i dag har jeg vært og kjøpt meg en billig sak fra Kärcher. Har vært ute og prøvd kanonen litt nå, og førsteinntrykket er bra. Men som lexgtturbo skriver, varte ikke såpen lenge. Måtte fylle opp tanken to ganger for å kunne skumlegge hele bilen med full åpning på ventilen. Men du verden så gøy det var! Kom nesten i litt julestemning også - alt rundt meg ble jo helt hvitt :P

Hadde forresten ingen problemer med å koble Foam Cannon til HT-spyleren, som mange andre har hatt.

Sånn eg forstod deg så har du kjøpt en Kärcher "original", den tror eg ikke har mulighet for innstilling av såpemengde, men du kan stille spredningen i dysen om eg ikke tar helt feil. Isåfall vil eg tro at du vil bruke opp såpen like fort uansett. På disse er og koblingen laget for Kärcher, vi som har foma får en kobling som ikke passe helt men det går fort å slipe til så det går :)

Men igjen som du sier, det er ufattelig artig og eg har store problemer med å unngå å skumme ned bilen mer enn 2 ganger, hadde eg hatt tid når eg holdt på hadde eg nok sikkert skummet den ned 4-8 ganger bare for underholdningens del hehe :)

Tilbake til tema, i går testet eg med 0.5cm Chemical Guys CW&G og litt Grime Geaper. Dette virket bra, VELDIG bra, bare synd at eg begynner å gå tom for Chemical Guys CW&G... så må nok innvestere i gallon tenker eg.

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn eg forstod deg så har du kjøpt en Kärcher "original", den tror eg ikke har mulighet for innstilling av såpemengde, men du kan stille spredningen i dysen om eg ikke tar helt feil. Isåfall vil eg tro at du vil bruke opp såpen like fort uansett. På disse er og koblingen laget for Kärcher, vi som har foma får en kobling som ikke passe helt men det går fort å slipe til så det går :)

Men igjen som du sier, det er ufattelig artig og eg har store problemer med å unngå å skumme ned bilen mer enn 2 ganger, hadde eg hatt tid når eg holdt på hadde eg nok sikkert skummet den ned 4-8 ganger bare for underholdningens del hehe :)

Tilbake til tema, i går testet eg med 0.5cm Chemical Guys CW&G og litt Grime Geaper. Dette virket bra, VELDIG bra, bare synd at eg begynner å gå tom for Chemical Guys CW&G... så må nok innvestere i gallon tenker eg.

Beklager, da har jeg nok ordlagt meg litt dårlig... Den jeg har er hvertfall: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=109, og så vidt jeg vet har den justering for såpemengde. Men jeg har ikke prøvd den på noe annet enn full guffe enda.

Har en flaske Chemical Guys W&G liggende, så jeg skal prøve ut den i morgen. I tillegg til å eksperimentere litt med åpningen på ventilen...

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...