Øystein

Våtslipe og polere opp steinsprut-fiks

Førstkommende helg dedikeres til bilen, og en av tingene jeg tenkte forsøke meg på er å fullføre noe steinsprut-fiksing.

Jeg har allerede fylt i lakk for en tid siden.

Jeg har følgende relevant utstyr tilgjengelig:

- våtslipesettet til Scholl

- ONR (tenkt å bruke som lube)

- DAS-6 DA-maskin

- Hex-logix-serien i pads

- V-serien til CG (32, 34, 36, 38)

- Scholl-pads (oransje og lilla)

- S3Gold+

- S30+ EC

Fyllingen bygger noe, så antar jeg vil trenge noen runder for å få det "flatt".

Vil jeg trolig få polert opp våtslipinga med utstyret jeg har. Har ikke roterende, kun denne DA-maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har såvidt prøvd meg på våtsliping en gang, dog bare en liten ripe. Men da polerte jeg opp med en DAS6-pro, og jeg synes det gikk helt greit. Hvis du bare har vanlig DAS6 vet jeg ikke hvordan det går. Ikke umulig at du får det til, men vil nok anta at du må jobbe en del for å få det i orden isåfall.

Det skader nok ikke å prøve! Det verste som kan skje, er jo bare at det blir igjen litt slipe-riper, så får du heller få lånt deg en kraftigere maskin hvis det ikke blir bra nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bil/lakk er det snakk om? Har våtslipt på 99' Golf (steinhard) og brukte Krauss 500 (Das 6) S3 Gold og Gul Scholl pad. Null problem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A3 phantomsort fra 2008 (se link i signaturen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe jeg selv kunne tenkt meg å prøve. Blir spennende og se resultatet:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde gå greit om du bruker god tid.. Du må nok regne med å bruke groveste kombo, og være nøye med hvert steg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en mirka "rasp" for dra av toppene, deretter dra lett over med papir..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en mirka "rasp" for dra av toppene, deretter dra lett over med papir..

Hvordan er den raspen i bruk? Er det ikke lett å komme borti annet enn toppen og dermed gjøre mere vondt derre? Synes den ser jæskla bruttal ut...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett gode resultater med å polere opp igjen våtsliping for hånd, så er bare ta tiden til hjelp så går det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er den raspen i bruk? Er det ikke lett å komme borti annet enn toppen og dermed gjøre mere vondt derre? Synes den ser jæskla bruttal ut...

Null problem, bare bruke hodet når man holder på. Jeg legger den mellom tommel og lillefinger og drar den lett frem og tilbake, merkene som eventuelt blir igjen er kun overfladiske og de fjerner du med papir rett etterpå.

Ulempen med å slipe ned blobber er at du sliper unødvendig mye rundt blobben og du kan fort få litt dypere spor som er vanskelige å korrigere bort og synes meget godt i sollys og i lys fra halogenpærer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk testet denne "raspen" og synes at den så litt småskummel ut, så jeg skjønner tanken din bsa! Men den er utrolig enkel og flott å bruke. Du sparer tid, og som Bernhard sier så slipper du å slipe så mye rundt boblen når du kun skal ta denne toppen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill. Får se om ikke jeg forsøker meg på en Mirka, Bernhard. Har vært inne på tanken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null problem, bare bruke hodet når man holder på. Jeg legger den mellom tommel og lillefinger og drar den lett frem og tilbake, merkene som eventuelt blir igjen er kun overfladiske og de fjerner du med papir rett etterpå.

Ulempen med å slipe ned blobber er at du sliper unødvendig mye rundt blobben og du kan fort få litt dypere spor som er vanskelige å korrigere bort og synes meget godt i sollys og i lys fra halogenpærer :)

Jeg fikk testet denne "raspen" og synes at den så litt småskummel ut, så jeg skjønner tanken din bsa! Men den er utrolig enkel og flott å bruke. Du sparer tid, og som Bernhard sier så slipper du å slipe så mye rundt boblen når du kun skal ta denne toppen :)

Da spørs det om det ikke blir en sånn på meg og :thumbup:

Første gang jeg prøvde detta tenkte jeg at dissa pusserosene er jo alt for store, lager'n litt mindre jeg (1cm i dia) så blir det litt lettere å treffe bare blobben og ikke alt annet. Men det skjedde jo ikke, og jeg lagde noen flotte groper i klarlakken :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Morten hos Billakkspesialisten på Lørenskog, han vet hvilken jeg mener :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en sånn en du snakker om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive