hmsilset

S&S75: 2010 Sort metallic Saab 9-3.

Morn :)Stod opp i går og dro rett på jobb og sørget for at alt er timet og tilrettelagt for dagen!

Stereo og komfyr trillet frem.

001.jpg

HT.


002.jpg

Blander til avfetninger og setter frem maskiner og produkt.Dette skal brukes i dag uansett!!Om ikke S17 ga hologrammer da ;)


003.jpg


004.jpg


005.jpg

Litt kaldt var det.Vannet var frosset som vanselig på denne sida av fabrikken.


006.jpg

Ser ikke ut til å bli mildere.


007.jpg

Har god plass i dag.


008.jpg

Begynner å varme opp vannkrana på baksida.


009.jpg

Så på fremsida.Får bra trykk,Skrur så ned sånn at det såvidt drypper.For å holde vannet i gang så det ikke fryser igjen.


010.jpg

Her er bilen!Eieren fikk lappen for ei lita uke siden.Bilen er kjøpt litt før.Glemte å ta bilder innvendig, men jeg vil si at dette er veldig mye bil for 200.000 kr.Prickbort på med en gang.


011.jpg


012.jpg


013.jpg

Surfex hd.


014.jpg

Så en runde Iron-X til slutt.Jobbet litt på felger med børste.


016.jpg

Så slutten av en elendig vask der vannet frøs på bilen og lite av avfetningene fikk bite fra seg.heldigvis er bilen godt holdt fra forrige eier!


017.jpg


018.jpg


019.jpg


020.jpg

Bil inn til avising.Er mye sand rundt omkring, så tørker av litt i flere timer etterhvert som vi ser det ligge på lakk og vinduer.


021.jpg


022.jpg

Clay er tung på panser og tak, men glir lett på sidene.Er ikke mye skitt å hente!


023.jpg

Eier tørker bil!


024.jpg

blir brukt bare DA i dag.Derfor maskerer jeg bare gummilister og deler som har lett for å få merker.


025.jpg


026.jpg

Jevnt tynn lakk over stode deler av bilen.


028.jpg


029.jpg

Denne døra er opplakkert.


030.jpg

Litt tilstand.


031.jpg


032.jpg


033.jpg

Helt ok, men panser og bagasjeluke har veldig dype riper.


034.jpg

Tester Orange Scholl og S17 på Flex DA.Det tar det meste selv på panseret som er ille, så da går jeg for den.Ikke mye hologrammer heller :)


035.jpg

Kjører litt mer etter dette testpunktet, så ble litt bedre.


036.jpg


037.jpg

Eier går over med Kestrel en blå uber pad tror jeg det er og Menzerna 4000.Hjelper godt på og sikrer oss igrunn mot hologrammer.Noe jeg fryktet på denne lakken, men ble mest etter oljer som lå igjen.


038.jpg


039.jpg


041.jpg

Dual action dual action!


043.jpg

En del dype riper på venstre bakside.


044.jpg


045.jpg

Ble en god del bedre etter 5 minutt :)


046.jpg


047.jpg

Bagasje luke.Brukte 4 pass med maskine på hver halvdel på den.Fikk bort det aller meste av dype rds.


049.jpg


050.jpg


053.jpg

Snur bilen, så vi slipper å flytte på ledninger og sånt.


054.jpg


055.jpg


056.jpg


058.jpg


061.jpg

Tar en pause.En fast kunde er innom å henter vaskeutstyr.


062.jpg

Gjør ferdig andre halvdel på ett par timer og har pneu på dekkene.Begynt på min tredje flaske på nøyaktig 3 år.Penselen er som ny :)


065.jpg

Vokser felgene som ikke er helt ren, men vil da beskytte litt.


066.jpg

Bare Jonas på plast i hjulbuene.


067.jpg

Vasker vinduer.


068.jpg

Swissvax seal feed på gummilister.


069.jpg

Denne på plast.En ny favoritt på plasser jeg ikke vil søle på lakk!Brukte vel en hundredel av flaska i dag.


070.jpg

Før.


071.jpg

Etter.


072.jpg

50/50.


073.jpg

Før.


074.jpg[

Etter.noe rart har skjedd her.. Tørker lett over med mf etterpå, for bomullspads legger igjen litt lo.

IMG]http://i533.photobucket.com/albums/ee335/hansaknut/2010%20Saab%2093/075.jpg

3x wipedown på bilen.Vil ikke ha hologrammer fra oljer.Ihvertfall minst mulig :)


076.jpg


077.jpg


080.jpg

Legger ett lag Swissvax Crystal Rock.Blir ikke verre av den :)


083.jpg

Buffer av etter rundt 20 minutter.


084.jpg

Snur bilen igjen for å ta bilder i retninga jeg synes er best :P Håper dere likte detailen min som er min 75 S&S.Og om ikke så håper jeg etterbildene er tilfredsstillende ;) Brukte 10 timer på denne.Ble blankt på autofunksjonen på kameraet, så noen av ferdigbildene måtte jeg tone ned litt lys.Men eier og jeg var enig i at den var finere i virkeligheten enn på bilde :) God helg videre allesammen!


085.jpg


086.jpg


089.jpg


090.jpg


091.jpg


092.jpg


093.jpg


095.jpg


096.jpg


097.jpg


098.jpg


099.jpg


102.jpg


103.jpg


104.jpg


105.jpg


106.jpg


107.jpg


108.jpg


109.jpg


110.jpg


111.jpg


113.jpg


114.jpg

38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra jobba :) satt å ventet på at du skulle komme med en ny s&s er jo så dødt på den fronten om vinteren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert.
Det må da være greit mye for penga ja.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra jobba :) satt å ventet på at du skulle komme med en ny s&s er jo så dødt på den fronten om vinteren.

Takk:) jeg kunne lagd s&s hver uke, men legger ikke ut alt lengre og tar meg litt mer fri.Kan lage en ny konkurranse jeg så et tar av mes s&s igjen;de

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil ble enda penere, bra jobba :thumbup: Grønn knapp er selvsagt trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil ble enda penere, bra jobba :thumbup: Grønn knapp er selvsagt trykket.

Takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra resultat på en flott bil :thumbup:

å nå ble jeg bare mer forvirra på hva jeg skal investere av produkter til min 9-3 for å få til en så bra jobb siden folk her inne på forumet bruker så mange forskjellige comboer på saaber?! å den er noen hakk verre enn den dær i lakken :unsure:

Endret av Stenny
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra resultat på en flott bil :thumbup:

å nå ble jeg bare mer forvirra på hva jeg skal investere av produkter til min 9-3 for å få til en så bra jobb siden folk her inne på forumet bruker så mange forskjellige comboer på saaber?! å den er noen hakk verre enn den dær i lakken :unsure:

Er veldig mye som går, men ikke kjør mye varme.Heller kjør opp samme område flere ganger.Er din metallic? Det var denne.Tror det er mye enklere enn mange andre Saab farger/lakker.Midnight blue og sort f.eks kan ofte være ett mareritt..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig mye som går, men ikke kjør mye varme.Heller kjør opp samme område flere ganger.Er din metallic? Det var denne.Tror det er mye enklere enn mange andre Saab farger/lakker.Midnight blue og sort f.eks kan ofte være ett mareritt..

Da får jeg prøve på det :) Den er ikke metallic nei.

hmmm... syns det er underlig jeg, dem kommer nå fra samme fabrikken så at klarlakken/lakken skal være så forskjellig å jobbe med det er et under.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei jo kjempefin! Fin bil og :)

Var ikkje dum den plastfornyaren din, genialt at ein ikkje trenger å bekymra seg om den kjem i kontakt med lakken.

Og grøn knapp er selvfølgelig trykkt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir noen biler i løpet av et år du tar ja :) kjekt å se og ikke minst du får et meget bra resultat levert :)
når eg er offshore så er internett så tregt at det er umulig å få se S&S men da har eg jo noe å glede meg til eg kommer heim så nå er det kaffi drikking og pc tid menst eg venter på garasje gulvet skal tørke så eg får lagt noe epoxy iløpet av uka :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive