Nanolex

Test av Nanolex WashCoat

87 innlegg i emnet

Her kommer det tilbakemeldinger på bruk og generelle inntrykk av Nanolex WashCoat... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mottok i dag sample av WashCoat og fikk umiddelbart anledning til å prøve den.

Grunnlaget er Scholl Vintage lagt for ca 1,5mnd siden og jevnlig vasket med vanlig dcn metode. For ca 1,5 uke siden toppet jeg opp med Finish Kare 425.

Slik la jeg Nanolex Washcoat:

PrickBort 5 min

Surfex 1:20 5 min

Avspyling med HT varmtvann

Autofoam 5 min

HT varmtvann

NXT såpe i GG bøtte

HT varmtvann

beadingen var ikke så værst etter dette, blir spennende å se hvordan det er etter Washcoat

post-5104-0-38610100-1358895628_thumb.jp

Så selve leggingen av WashCoat;

Målte opp anbefalt 50ml

post-5104-0-38908100-1358895699_thumb.jp

Blandet opp i skumkanon til ca. 500ml

post-5104-0-78558500-1358895748_thumb.jp

Beadingen startet nærmest umiddelbart, synes forøvrig den lukter litt barberskum...

post-5104-0-20509700-1358895847_thumb.jp

Beadet like bra etter påføring som videoen på hjemmesidene til Nanolex viser, umiddelbart noe av den mest vannskrekkende, imponerende avrenning jeg har sett..

post-5104-0-70815800-1358896120_thumb.jp

Lot den virke et lite minutt etter at jeg hadde brukt opp skumkanonen, før jeg spylte av med rent vann..synes det var såpass bra at jeg lurer på om det kan vare slik.. Fikk tatt en liten filmsnutt, men sliter med å få lastet den opp her.

Det dukket opp noen merkelige duggmerker enkelte steder. Legger ut et bilde av de under.post-5104-0-62269800-1358896073_thumb.jp

Dette blir spennende å se hvor lenge varer. Jeg er ganske utålmodig av meg, så dersom den taper fort effekt ryker den nok av. Litt avhengig av utsalgspris/kostnad pr. påføring når den kommer i salg og hvilket bruk for min del. Dette kan jo bli en meget kjapp og grei QD om ikke den varer like lenge som forespeilet og prisen er grei.. Enklere å påføre kan man jo ikke få det..

Legger ut oppdatering om litt..

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for kjapp men god test!Laste opp på youtube og legg ut linken da :) Vil se mere!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat lenge siden påføring, men har likevel lyst til å oppdatere. Har kjørt ca 150-200km siden påføring, kaldt vintervær -10 til -19 og relativt tørre veier. Ca. 120km av disse var på E18. I dag var det -4/5 og litt våtere veier. Forbausende lite sprut nederst på dørene, ikke noe synlig salt på flatene. Har ikke rørt bilen, og husk at disse SUV'ene spruter som f**** på sider og bakskjerm.

post-5104-1359058596,38_thumb.jpg

post-5104-1359058676,58_thumb.jpg

For første gang på lenge er jeg faktisk litt i tvil om jeg skal vaske bilen i morgen...kanskje en runde inni?? kan jeg ta washcoat inni og slippe gris fra unger???;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Er det noen minimumtemperatur for best resultat når man bruker denne? F. eks. sier man jo at det bør være tørr luft og 15 plussgrader når man legger LSP. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Er det noen minimumtemperatur for best resultat når man bruker denne? F. eks. sier man jo at det bør være tørr luft og 15 plussgrader når man legger LSP. :)

Neida, så lenge den ikke fryser. Fikk på tross av dette tilbakemelding for en stund siden der den var lagt i minusgrader, frøs på bilen, ble spylt av og funka som bare det. Ikke fått testet dette selv, men det er bare å kjøre på. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke denne i nettbutikken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer i løpet av neste måned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen som har valgt at de vil være med på å teste denne, så blir test av denne fra de som er med der i første omgang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert 2x til meg :-)

Ser i nettbutikken at reactivation shampoo er blitt grønn :eek: Dette er jo et knallprodukt, som i tillegg til å funke lukter nydelig melon. Andre endringer enn farge??? :shocking2:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg har vært med på å teste Nanoex

WashCoat. Den kom for noen dager siden, men har ikke har mulighet til å teste
den før i dag.

IMG_1832-1122751523.JPG?m=1359798264

Dette er et produkt som jeg er
spennende å teste av flere grunner:

- Bilen min har hatt SV Shield, men ekstremt dårlig virkning pr nå.

- Man tenker at det er et ”for godt til å være sant”-produkt

- Se på holdbarheten

- Se om bilen blir mer vannavisende

HTen på selvvaskhallen har vært

ekstremt dårlig i det siste, og har visst vært ”fikset” 3 ganger iløpet av 2
uker. Den fungerte ekstremt dårlig i dag, så det ble en utrolig dyr vask! Har
man først spylt vann på bilen kan man ikke dra uten å gjøre seg helt ferdig,
spesielt ikke når det er -12 ute.

Jeg hadde ikke noen spesielle

forventninger til produktet, men håpet jo selvfølgelig på at det skulle
fungere. Jeg er veldig godtroende på mange ting. Det er begrenset med hvor mye
WashCoaten får gjort med 3 minutters liggetid, og den skal spyles på våt bil.

Vaskingen ble følgende:

Prickbort

Spyling

Surfex

Spyling

Håndvask

Spyling

Nanolex WashCoat

Spyling

Tørking

Første påføring med WashCoat skal du ha 50ml av produktet og 500ml med vann. Jeg har ikke skumkanon, så dette ble gjort i en lavtrykkskanne.

IMG_1834.JPG?m=1359798129

IMG_1833.JPG?m=1359798137

IMG_1835.JPG?m=1359798136

Allerede når jeg la på WashCoat så

så man at den ga effekt. Vannet begynte å renne umiddelbart noe som gi et tegn
på at produktet fungerer. Vannet perlet seg litt også, men ikke så fint som med
voks.

Alt i alt er jeg fornøyd med

produktet pr nå og er spent på hvor lenge produktet sitter. Vi får se om bilen
holder seg renere og at WashCoaten dytter vekk all møkka. Kommer oppdateringer om noen uker :)

Takk for meg, og takk for at jeg fikk teste produktet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde også det samme som deg Kristian nå på lørdag. Var tørt og fint når jeg kjørte på lørdag og søndag, så bilen ble ikke skitten, men har kjørt 7-8 mil i skikkelig slapseføre i dag, og på bildene har bilen stått i ca 30 min i snø/regnvær, og det er helt sikkert at møkka ikke fester seg så godt :wub:

Må også si pakken fra nanogruppen var fin da de hadde lagt med både hansker og en shampo vareprøve i pakken

post-5658-0-86307500-1359988405_thumb.jp

post-5658-0-89261000-1359988503_thumb.jp

Endret av Estereo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet Washcoat her om dagen.

Var absolutt 0 beskyttelse på lakken etter en grundig rengjøring og fjerning av lakkstøv, vannet kunne sikkert ha ligget på noen timer etter vask hehe..

Vasket bilen og sprayet til slutt på Washcoat med en trykksprøyte. og spylte det av igjen.

Resultat før og etter

Før:

post-1-0-81420100-1360054291_thumb.jpg

post-1-0-71662900-1360054292_thumb.jpg

Etter:

post-1-0-32691600-1360054290_thumb.jpg

post-1-0-10527700-1360054291_thumb.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=jF5Tare_M5U

Video av spylingen av bilen etter påføring av Washcoat

Det ble helt klart lagt på beskyttelse. Har vasket bilen en gang etter dette, og så da ut å nærmest renne av like bra som ved første vask.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det fungerer meget bra. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende og prve, bestiller i ettermiddag :-)

Endret av halldor84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser det ut som

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den i posten i dag, men nå er det jo selvfølgelig meldt kuldegrader så langt værvarselet kan se... Blir spennende å teste denne. Lukter godt da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den i posten i dag, men nå er det jo selvfølgelig meldt kuldegrader så langt værvarselet kan se... Blir spennende å teste denne. Lukter godt da. :)

Lukten minnet litt om Rejuvenator syntes jeg..

Skal få testet den snart jeg også, hadde bare et problem med skumkanonen, så det ble litt utsatt.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd Nanolex WashCoat.

Lukter godt.

En tanke som streifet meg under jobben: Hvordan skal jeg få tørket etter avspyling? Bilen er jo tørr så fort jeg skrur av høytrykksspyling?

Testen startet for meg med at jeg bare har spylt bilen ( dvs, forvask hovedvask og avspyling uten berøring ) noen ganger får å se hvor mye møkk som blir sittende igjen. Tanken var da at jeg nå bare skal spyle bilen i et par/tre uker nå etter dette for å se om jeg merker noe forskjell.

Bilen fikk Collinite 476s etter polering 06,11,2012 og etter det to runder med StjarnaGloss Glaspærla, siste 06,01,2013.

Glemte det meste da jeg dro til "vaskekjelleren" med fikk med meg litt av det viktigste.

post-4229-0-57540400-1360428072_thumb.jp

Ikke mye i de flaskene men det gikk på et vis.

Prickbort fra vindu og ned, avspyling, Surfex, et tynt lag (hadde jo bare et par dl.) over hele, avspyling, Autofoam, her måtte jeg trikse pga vaskebøtte og "refil" av Autofoam ikke var med, så på med vaskehansken og berørte hele bilen ifra de stedene med minst møkk så verre og verre steder med felgene til slutt.

post-4229-0-16161400-1360429120_thumb.jp

Ikke så ille den hansken (`?`) etter berøring av hele bilen. Uten skylling.

Så var det siste avspyling, tok og en film som viser hvor vannglad bilen er på dette punkte, skal prøve å få den inn her: men kort sakt, sluttet og filme etter ca 2 min. Nå skal det sies at dette er i en kjeller med bare et par plussgrader og ikke noe avsug så det er veldig rått der etter så mye spyling.

Blanding av Nanolex WashCoat. Ny flaske til kanonen så ingen gamle rester tuller til.

post-4229-0-47696900-1360429566_thumb.jp

Gjett hvem ruter jeg skraper is på.

post-4229-0-72260100-1360429867_thumb.jp

Positivt overrasket over hvor lett det var å spyle av Nanolex WashCoat, nesten ingen rester som kommer fram fra lister når en smeller igjen dører. Det sliter jeg med ifra Autofoam.

Her skulle jeg hatt en film på ca 45 sek som viser hvor vannskrekk bilen har fått, var ikke mange dråper igjen da.

Så ett par bilder etter i underkant av to times jobb:-)

post-4229-0-06572900-1360431259_thumb.jp

post-4229-0-89289800-1360431331_thumb.jp

Dette ga mersmak, har blinket meg ut en bil på jobben som bare har fått "salovask" de siste fem årene, og da helst til 17 Mai hvor jeg skal prøve resten av flaska.

Kommer med tilbakemelding på hvordan dette tar i vei med tanke på "lettspylthet" og holdbarhet på min bil og om jeg får tatt den bilen på jobben en runde.

Må få inn de to filmene, er virkelig natt og dag..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive