Gå til innhold

Hva er dette? antirust?


Roy Inge

Recommended Posts

Jeg har i dag vasket og vokset en nesten helt ny Mercedes-Benz SLK, og kom over noen snodige funn av noe guffelure som jeg godt kunne tenkt meg å vite hva er. Kan det være rustbeskyttelse?

DSC_1450.jpg

DSC_1451.jpg

DSC_1452.jpg

Funnen er gjordt på noen merkelige steder under panser og i dørkarmene. Det er ikke noen hull i nærheten som for meg virker logiske å sprute inn anti rust guffe. Veldig enkel å vaske bort er den også..

noen idè?

Selvsagt måtte jo dagen i dag bli den kaldeste dagen i hele januar.....

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig farge, har aldri sett det før. Ikke rester fra transportfett eller noe da?

Transportfett har jeg aldri hørt om og vet ikke hva er, men kanskje? Trodde først det var spylervæske, men når det er inder panseret av alle ting, så tviler jeg litt...

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tror som Belle at det er transportfett, dog har jeg aldri sett blått før :)

Transportfett ligger over hele bilen for å beskytte den mot ytre påvirkninger under frakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på noe som SecurMark sprutet på motorblokka på utenbordsmotoren min, under dekslet. De sa det var mikro-idbrikker i lakk som skulle være umulige å fjerne. Hørtes litt merkelig ut for meg, men det ligner på det der..

(Selv om det var da voldsomt mye her da, og jeg trodde ikke de merket biler)

Mer er mer info: http://www.securmark.no/index.php?art=10764

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transport fett har de vel sluttet med?? Dog det ikkje er så "miljøvennelig"

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det ser ut som Multilube transparent blue, for det har jeg sølt på egen bil.. og den er såpass transparent i fargen at jeg ikke helt kan tro det blir slik selv på en hvit bil.

Men typen foreslo locktite. Hvis de har strammet noe muttere og sølt og klasset litt rundt etterpå? Synes fargen kan ligne litt på rester jeg har sett på gjenger

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

har litt alternativer og velge i nå :D

skal vi ringe inn et analyse team og holde konkurranse på hva det faktisk er? :P

synes det var veldig lyst til å være locktite, den er ganske mye mørkere i farge å skal ikke brukes i slike mengder at det søles slik..

men kan jo være monitor/bilde som viser fram fargen veldig feil. Men rart det ikke er noe på selve boltene på bildet da?

Ellers ville jeg kanskje tippa at den hadde blitt kjørt i en av de litt nyere vaskemaskinene..

7 Eleven på Gjøvik har en slik maskin med både blått og rødt skum under vask.. ligner litt på restene som den etterlater om det tørker inn. Som jeg selvfølgelig aldri har brukt på egen bil.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tampen brenner her nå...

Jeg vet at bilen har blitt vasket et par ganger i Shell sin vaskeautomat. Jeg kjenner ikke til at det er farger på såpe skummet, men det kan virke sannsynlig om det stemmer.

Men spruter vasketomatene såpeskum opp nedenfra?

Kanskje det er på tide å kalle inn til pressekonferanse nå og la offentligheten få vite om funnene her? ;)

Anyway, takk for forlag folkens !

Red: forSlag ;)

Endret av Roy Inge

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Voldsomt til peiling på automatvask du har da, Concker? :P

Hehe, har en mor som jobbet på stasjon før = gratis vask

dette var før jeg fikk opp øynene for detailing såklart :P

Med det sagt så tror jeg at snøbørsten om vinteren står for 80% mer av ripene kontra maskinvask..

men det er jo en helt annen diskusjon :) Nå fortiden står "finbilen" i garasjen og bruksbilen blir vaske nå og da i selvaske anlegg om vinteren :P

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...