hanso

Glans etter Sholl03Gold med DA.

Har gått over ca 7-8 biler med 03gold og gul uber på Flex da.

Blir hver gang veldig imponert over glansen dette etterlater selv om det er en grovpolenring. Jeg kan jo se litt dypere glans etter en omgang menzerna 106fa, men ikke mye.

Polerte for moroskyld en hel bil (min egen) med 03gold først og bare halve bilen med menzerna 106 som andre steg. Forskjellen var liten.

Jeg tenker det kan være to eller flere grunner

1. 03 gold gir en vanvittig god glans selv om den er grov.

2. Jeg har ikke godt nok øye til å se den store forskjellen.

3. Jeg kjører menzerna på en måte som ikke gjør at den gir den glansen den kan gi.

Forstå meg riktig, jeg er meget fornøyd med alle egenskapen til menzerna.

Noen erfarende meninger om dette tema?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får blank fin lakk med S03gold og gul uber (gul er ganske grov?) så antar jeg du har polert biler med hard lakk. Ikke noe problem å få godt resultat med grov blanding da (jeg brukte S02Orange og orange vaffel som ett-stegs nå på bmwen min). Og da er det heller ikke sikkert det er så mye mer å hente på finere blanding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går inn på Scholl Concepts sine sider, så står det mye om S3 Gold. Den skal fungere som eneste polish, med en pad, på nesten all lakk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blant annet kjørt 1 steg med s03 på lilla pad på en bmw 1 serie med helt ok resultat med DA maskin.

prøvde ikke noe mildere etterpå da bilen ble ganske bra og det var en billig jobb for en som ALDRI polerer bilen eller vasker mer en kanskje 4-5 ganger i året i maskin.

så min erfaring er at med DA maskin kan man kjøre ganske grove komboer med bra resultat (med roterende maskin er en litt annen sak). men som du sier... er også mye øyet som ser..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring fra hard lakk ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fått en dyp ripe på fam. bilen, XC60, nå etter juleferien. Ripen var hvit i senter, og kjente den med neglen. 3cm lang. Så da tok jeg vask av bilen og spruta en Skvett S3 Gold på en Meguiars vokspad. Knikket i 3min på samme sted, og lakken ble varm. Resultatet er at ripen ikke er hvit i senter, og synes såvidt i riktig lys/vinkel. Veldig god polish! Brukte CF02 etterpå. Har Krauss 500w, men gadd ikke ta så mye lakk på et stort område når ripen bare er på 3cm ;)

Lakken er hard :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes generelt Flex-da leverer et meget godt "blankt" utseende, selv med grov combo. Dog varierer det jo veldig på hvordan lakken er (hard/myk) og hvordan tillstand den er i..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan sikkert få et greit resultat med grov kombo på DA maskin, men det vil alltid bli blankere etter en runde med finere kombo, og det tar ikke lang tid å fyke over med finpolish.

I tillegg kan man risikere å få noen skjolder her og der når oljene fra den grove komboen blir vasket bort, dette synes gjerne kun i skikkelig lys/sollys. Slike snarveier hører ikke hjemme på DCN ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Scholl S3Gold har veldig mye oljer i seg og det lønner seg å gå over med en runde med wipedown.

Du kan fort få en aha-opplevelse etter wipedown.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Scholl S3Gold har veldig mye oljer i seg og det lønner seg å gå over med en runde med wipedown.

Du kan fort få en aha-opplevelse etter wipedown.

Bruker alltid CF02 her, men kan ikke si at det blir noen stor forskjell før og etter wipedown mtp. store riper. Hologrammer er en annen sak :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente var at, jeg synes flex-da gir pen finish selv med rubbing. Men jeg ser også ganske forskjell på om det er gått over med fin polish. Det hever utseende, etter min mening.

Trogha:synes du var litt streng i forhold til hva som passer seg og ikke:) Alle har forskjellige preferanser, og noen har bedre "trent" øye for glans og riper etc..

Når det er sagt er det jo sånn at du får mye bedre finnish når du går over med finere polish etter rubbing, det sier seg jo selv:)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker alltid CF02 her, men kan ikke si at det blir noen stor forskjell før og etter wipedown mtp. store riper. Hologrammer er en annen sak :)

Og ikke minst microswirls kan være verdt å ta en titt etter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive