ronnys

Dewalt poleringsmaskin

Dewalt er iallefall et knallmerke, så dette må jo være en bra maskin.

Spennende å se om noen har erfaring med denne maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åprisen kan vel ikke være så ille heller, men nå vet jo ikke jeg hva frakt og toll kommer på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakt fra UK vil komme på ca 250 kroner (var vel rundt det jeg betalte for Makitaen i sin tid). I tillegg kommer 25% moms på hele beløpet (vareverdi+frakt) og speditørens gebyr for forenklet tollbehandling (120-250 kroner, typisk).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 2100 mao...ikke ille det synes jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel omtrent der jeg havnet med Makitaen også da jeg kjøpte den fra Toolstop.co.uk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel planer om en flex oscillerende også så da håper jeg å slippe unna med maks rundt 2k på en roterende..skal sjekke på toolstop om makitaen, naboen har en slik og han er godt fornøyd med den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen koster 1510 kroner for tiden, 227 i frakt, pluss mva og forenklet tollbehandlingsgebyr. De sendte min med posten. Hvis posten fremdeles har 120 kroner som gebyr for fortollingen blir det 2291 kroner levert på nærmeste postkontor/PIB. I tillegg må du ut med 39 kroner for EU-plugg fra Clas Ohlson. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst pris det nei! Ser at de også har dewalt maskinen jeg først så på ca 300kr billigere enn makitaen!! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en Dewalt 849 en kort periode i 2008, jeg likte den ikke. Den var stor, tung og hadde ikke noe som kunne ligne på soft start funksjon, den ble byttet ut med en Hitachi som jeg fortsatt har. Nå vet ikke jeg om dette er en nyere utgave, og maskiner er jo litt smak og behag, men det som for min del var mest irriterende var at den ikke hadde soft start, kun en "avogpå" knapp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips trogha, ser ikke softstart nevt på websia tel toolstop..på den annen side er ikke nevnt på hitatchien heller..og det ser ut til at denne modellen er helt ny...får forske litt mere på det her tror jeg.det fantes en 849 før også men denne har tillegget x...

Endret av ronnys
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt er det litt smak og behag, men hitachien har soft start i tillegg til at man kan regulere hastigheten etter hvor langt inn man trykker "avogpå" knappen. Har du mulighet, ville jeg dratt på besøk til detailere i nærområdet for å tafse litt på forskjellige maskiner før du bestemmer deg.

Også kan du jo lese litt her om den nye vs den gamle vs flex vs makita: http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/37981-dewalt-dp849-vs-dewalt-dwp849x-vs-makita-9227c-vs-flex-pe14.html

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Toolstop butikken så titta jeg en ting der som jeg kan velge mellom 240v og 110v, Er det EU kontakt på 240v? vis noen vet.

Endret av Braathen142
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe noen EU kontakt. England kjører bare de flate ujordede som kan gå overens her. UK sverger til den tre-pin's kontakten med flate stikk.

Grunnen til at du får 110v i UK er at det er kommet skjerpede krav til HMS ved elektrisk støt. Lavere spenning - mindre fare. Anleggsbransjen i UK må derfor gå over 110v og trafoer.

Ved kjøp av 230v kan du bare klippe ledningen og bytte den med en fra Biltema, Europris, ClasOhlson etc. Gjort på under 5 min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Som sagt er det litt smak og behag, men hitachien har soft start i tillegg til at man kan regulere hastigheten etter hvor langt inn man trykker "avogpå" knappen. Har du mulighet, ville jeg dratt på besøk til detailere i nærområdet for å tafse litt på forskjellige maskiner før du bestemmer deg. Også kan du jo lese litt her om den nye vs den gamle vs flex vs makita: http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/37981-dewalt-dp849-vs-dewalt-dwp849x-vs-makita-9227c-vs-flex-pe14.html'>http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/37981-dewalt-dp849-vs-dewalt-dwp849x-vs-makita-9227c-vs-flex-pe14.html
Han her fortrakk faktisk den nye dewalten!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest den testen ville jeg ikke vært bekymret for å kjøpe den nye Dewalt'en. Ergonomisk virker den bra. Stusset litt på at softstart'en slik han beskrev gikk rett fra 1200 til 1000 rpm.

Jeg bruker øreplugger når jeg polerer, og ikke synes jeg Makita bråker så veldig. Ergonomisk er turtall og holdknappen på Makitaen min favoritt, så ikke rart Dewalt nå har gjort sin maskin lik.

Hvis Dewalt sin og Makita sin koster det samme, ville jeg valgt Makita pga nydelig softstart, og fin pistolbryter som lett lar meg spre polish og så kjøre rett opp i arbeids-rpm uten å røre turtallhjulet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Toolstop butikken så titta jeg en ting der som jeg kan velge mellom 240v og 110v, Er det EU kontakt på 240v? vis noen vet.

UK-plugg som gjelder i UKstan, så du må klippe av kontakten og sette på EU-kontakt selv. Jeg gjorde det på Makitaen min; tok ca 5 minutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive