Gå til innhold

Interiør trenger rens! - MÅ jeg ha rensemaskin?


Madskott

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Hei og velkommen til forumet!

Jeg ville kjøpt meg en tekstil børste og en flaske med CG green clean så gnukket til den store gull medaljen.

Hvor godt det sitter kommer helt an på hva som er sølt i setet, Så lenge det ikke er Olje eller lignende burde det være oppnåelig å få det ganske bra igjen.

koster deg ikke veldig mye for en børste og green clean heller.

Du får uansett bruk for det senere også!

Evt får du kjøpt slik Nano tech sak fra Turtle på bensin stasjoner (Svart flaske med gul kost på)

Denne fungerer helt ok så kan hende du får ut det meste med den.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Om du har noen plasser i nærheten som leier ut rensemaskin, er vel kanskje det det beste om du kun skal gjøre det på en bil. Lånte selv rensemaskin hos Coop Extra Bygg i dag, Meget kurant maskin de hadde :) Sugde opp enorme mengder dritt :o

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på dette prosjektet med såpe, vann og klut. Men det kommer til å ta utrolig lang tid, og resultatet blir garantert ikke perfekt. Kjøp deg en Nilfisk våtstøvsuger som jeg har, veldig godt bygget og suger masse ;)CG Green Clean og en børste i tillegg, så er saken biff :) Du sparer mange timer med våtstøvsuger kontra uten, så økonomisk sett så blir det ofte ikke så dyrt til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! da prøver jeg cg green clean først:) funker ikke det får jeg leie/kjøpe rensemaskin/våtsuger.

Evt får du kjøpt slik Nano tech sak fra Turtle på bensin stasjoner (Svart flaske med gul kost på)

Denne fungerer helt ok så kan hende du får ut det meste med den.

Hallo!

Jeg ville heller prøvd det Concker tipser om her. Den nanotech-greia er ganske tørt skum, som ikke synker noe særlig nedi tekstilen - jobber mest med overflaten (har testet denne selv). Om du bruker Green Clean som har nesten samme konsistens som vann vil du slite mye mer med å få det opp med bare kluter etc. Skummet ligger som sagt mer på overflaten av setene så du får tørket bort det meste så fordufter resten etter noen timer.

Veldig dårlige mobilbilder dette, men her er en bil jeg renset med nanotech-skum. Før og etter:

2ABF438F-orig.jpg

1F43384E-orig.jpg

Fremgangsmetoden var å skumme overflaten først, la det virke et minutt eller to - skrubbe litt med tekstilbørste, så tørke bort med en godt absorberende mikrofiberklut. Nå var ikke denne bilen like ille som din tydeligvis er, men følte den gjorde jobben på bilen ovenfor så det er verd å prøve.

Når det er sagt så ville jeg investert i en billig våt- og tørrstøvsuger til bilen. Er ofte noen greie på tilbud til rundt 500,- og da blir resultatet mye bedre, i tillegg får du renset dypere. Den har du gleden av flere år fremover så det er en billig investering.

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Hallo!

Jeg ville heller prøvd det Concker tipser om her. Den nanotech-greia er ganske tørt skum, som ikke synker noe særlig nedi tekstilen - jobber mest med overflaten (har testet denne selv). Om du bruker Green Clean som har nesten samme konsistens som vann vil du slite mye mer med å få det opp med bare kluter etc. Skummet ligger som sagt mer på overflaten av setene så du får tørket bort det meste så fordufter resten etter noen timer.

Veldig dårlige mobilbilder dette, men her er en bil jeg renset med nanotech-skum. Før og etter:

Fremgangsmetoden var å skumme overflaten først, la det virke et minutt eller to - skrubbe litt med tekstilbørste, så tørke bort med en godt absorberende mikrofiberklut. Nå var ikke denne bilen like ille som din tydeligvis er, men følte den gjorde jobben på bilen ovenfor så det er verd å prøve.

Når det er sagt så ville jeg investert i en billig våt- og tørrstøvsuger til bilen. Er ofte noen greie på tilbud til rundt 500,- og da blir resultatet mye bedre, i tillegg får du renset dypere. Den har du gleden av flere år fremover så det er en billig investering.

Uansett, lykke til!

Jeg mener da at sist gang jeg brukte denne nano tech saken at du skal la skummet tørke inn i setet, for og så suge opp restene med støvsuger? Det fungerte ihverfall helt ok for min del. Men jeg fikk et bedre resultat med CG green clean, hvor mye som trekker seg inn i setet blir jo hvor mye du sprayer på også. Bilen min sto vel et døgn i garasje med vinduer oppe og da var det tørt. Riktignok på sommeren med gode tempraturer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke gjorde akkurat det som stod på boksen. Men det funka hvertfall ganske greit det jeg gjorde, så det går jo an å prøve andre ting og ikke alltid gjøre det "etter boka". Husker dog at jeg føler det ikke ble like vått da dette var "skum" som lå på setet, og ikke flytende væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg "ny" bil for noen måneder siden, og interiøret så helt forferdelig ut. så spørsmålet mitt er om jeg MÅ leie meg en rensemaskin?

1364138.jpeg

Jeg ville uten tvil kjøpt meg en våtsuger. First off, så er det en sabla god støvsuger istedenfor en vanlig støvsuger man bruker rundt i huset (den suger mye bedre og rommer mer). Second, så du kan suge opp væske, som i dette tilfellet ville gitt det mest tilfredstillende resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye gode svar her! :)
Men var på den lokale bensinstasjonen og kjøpte tekstilrens, husker ikke hva det heter men var bare noe billig skvip :P

testet det på passasjersete foran og funket helt greit til prisen, må nok gjøre det en gang til men.

interiøet blir nok renset ordentlig til slutt, men blir nok ikke i vinter da jeg bare er en student med veldig lusen jobb :P

http://bildr.no/view/1364506'>1364506.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skjønner jeg ikke hva du mener? ble ikke hele bildet vist? :P

er det noen her inne som kunne sett opp en "handleliste" til budsjett-shining av bil, siden jeg er HELT fresh på dette? eller linke til hvis det er blitt laget noe sånt her før? :)

hadde blitt satt veldig pris på! :D :D



og så nå at bare halve bildet ble vist :P kanskje det var for stort eller noe, har ikke greie på sånne ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

nå skjønner jeg ikke hva du mener? ble ikke hele bildet vist? :P

er det noen her inne som kunne sett opp en "handleliste" til budsjett-shining av bil, siden jeg er HELT fresh på dette? eller linke til hvis det er blitt laget noe sånt her før? :)

hadde blitt satt veldig pris på! :D :D

og så nå at bare halve bildet ble vist :P kanskje det var for stort eller noe, har ikke greie på sånne ting :P

Det kryr av nybegynner pakke tips her. Bare og søke :D

til bilder vil jeg heller anbefaler imageshack.. bildr er ustabilt og ingen ting er privat, så hvem som helst kan søke opp bilder der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil kjøpt meg en våtsuger. First off, så er det en sabla god støvsuger istedenfor en vanlig støvsuger man bruker rundt i huset (den suger mye bedre og rommer mer). Second, så du kan suge opp væske, som i dette tilfellet ville gitt det mest tilfredstillende resultatet :)
En våtsuger trenger ikke være bedre enn innesugeren.. spørs vel bare om du har en 499,- eller 1999,- suger ;) Uansett er det kanskje mulig for trådstarter å få lånt en suger av en annen detailer, eller som jeg gjorde noen år siden, spør samskipnaden, kan være de har noe du kan låne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du får si fra hvor du bor, Madskott, så kanskje noen vil låne deg våtstøvsugeren og "guide" deg litt :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En våtsuger trenger ikke være bedre enn innesugeren.. spørs vel bare om du har en 499,- eller 1999,- suger ;) Uansett er det kanskje mulig for trådstarter å få lånt en suger av en annen detailer, eller som jeg gjorde noen år siden, spør samskipnaden, kan være de har noe du kan låne.

Vet ikke hvor mye modern gav for støvsugeren her. Alt jeg vet er at Nilfisken suger støvet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye modern gav for støvsugeren her. Alt jeg vet er at Nilfisken suger støvet bedre.
Min kosta vel 2800(?) Og er nok noe bedre enn våtsugeren ;) Poenget er vel at det er laget for forskjellige formål og burde kanskje ikke sammenliknes direkte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Foma PowerVAC 1150'en min kostet meg 595 hos NAF (med medlemsrabatt, 995,- ordinær pris) og funker veldig bra til rens av tekstiler både i og utenfor hjemmet.

NAF ser ut til å ha sluttet å føre denne nå, finner den hvertfall ikke i webshopen deres...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...