Gå til innhold

Fjernet lite riper etter polering


Skulebollen

Recommended Posts

Skulebollen

Hei, prøvde i høst og polere min røde Nissan 200sx. Brukte Biltema sin 2 hodede da maskin med oransje puter. Brukte p1 nanotechniq polish til og polere bilen med.. Clayet først og bilen var 100% ren. Men syntes ikke det forsvant så mange riper.. Så hva er tips for og få tatt mer riper? Vaskeripene forsvant ikke engang. Knallhard lakk?

Må jeg oppgradere maskin for og klare å ta noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type polish og puter har mye og si i mange tilfeller, samt kjøretid og tildels teknikk. Ellers skal original japansk lakk være temmelig myk i de fleste tilfeller, så korrigering bør gå lett.

Benytte grovere kombo, kanskje?

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Fikk du noe særlig varme i lakken med maskina? Det gjør jobben mye enklere. Jeg er ikke kjent med nanotechniq sine polisher desverre.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maskinen er ikke av de beste, men fungerer ok. Ville oppgradert til Krauss 500w, billig og god maskin som du skal slite med å gjøre noe feil med ;) Har litt erfaring med P1 og synes det er en grei compound. Er vannbasert, så er lett å buffe. Synes den tilsvarer S17+ i cut. Er ikke lett å svare på problemet ditt uten å ha sett deg polere, eller bilen. Ville fått noen her til å hjelpe deg i startfasen, sikkert noen i ditt nærområde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Med den maskinen må du kjøre på med full speed og så mye press du klarer, samt kjøre saaakte bortover (1 cm pr 1 sek), da kan du klare å ta litt. Men ville prøvd Meguiar's Ultimate Compound med de oransje putene - det er en grov Polish som er beregnet til DA. Cutter veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med 2hodet biltemamaskin, er at den sakker av ved press og fungerer dårlig med harde puter og grov polish. Men med litt mykere puter og fin polish (Menzerna 106 for min del) fikk jeg opp mye glans men lite ripekorrigering.

Endret av hanso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Min erfaring med 2hodet biltemamaskin, er at den sakker av ved press og fungerer dårlig med harde puter og grov polish. Men med litt mykere puter og fin polish (Menzerna 106 for min del) fikk jeg opp mye glans men lite ripekorrigering.

Tror man kan klare å gå korrigert med Biltema To-hodede. Har ikke prøvd den selv, men se blant annet på en av Simen sine S&S: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10440-toyota-avensis-98-sedan/ Han bruker Meguiars Ultimate Compound og gule cyclo pads.

Så alt er mulig, det har Simen klart å vise!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Var vel oransje puter fra Uber jeg brukte.. Kunne godt tenkt meg og invistere i ny maskin men vil lære og bruke Biltema sin maskin fullt ut først:) Har alltid full speed. Men burde kanskje gå saktere bortover da. Men hvilke produkt er og anbefale til denne maskinen for å få tatt mesteparten av riper? Hvil Menzerna p400 gjøre nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Så dette blir ikke for kraftig? Tar jeg først en runde med FG500 med hardt trykk, 1 cm bortover per sek. Og deretter gjør jeg de samme med P1?

FG 500 med gule uber og p1 med oransje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, på DA er du stort sett trygg uansett og du må nesten over på grov kombo for å få korrigert noe. :)

Hvis ikke blir det som du allerede har opplevd.

P1 har jeg aldri brukt dessverre, men om det er en mildere polish enn fg500, vil det absolutt fungere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok kommer ann på så mangt, lakk, teknikk, maskin, pads bla bla bla.
Men P1 på oransje uber på den maskinen tror jeg ikke du får gjort så mye ugagn med. Men P1 har fin spennvidde og gjør veldig forskjellige ting på forskjellige puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan klare å gå korrigert med Biltema To-hodede. Har ikke prøvd den selv, men se blant annet på en av Simen sine S&S: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10440-toyota-avensis-98-sedan/ Han bruker Meguiars Ultimate Compound og gule cyclo pads.

Så alt er mulig, det har Simen klart å vise!

Joda, dette ser veldig bra ut. Jeg har kun erfaring fra BMWlakk som antageligvis er mye hardere. Kjøpte bedre maskin etterpå og har kun brukt Biltema sin til å legge forsegling et par ganger etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...