Are G

Radiokontakt knekt i spiller?!? Hva gjør man?

Som den lysende idioten jeg er får jeg aldri helt lært meg at jeg IKKE må handle på Biltema..

Uansett, nå er situasjonen at antennekontakten har knekt fast inne i spilleren og det er ikke noe jeg får tak i.

Hva gjør man?

Går det an å dryppe litt lim på den å feste den til en spiler el, og håpe at det hjelper? Eller er skaderisikoen større?

Er vel ikke bare bare å skru opp spilleren for å få ut pinnen heller?

Burde jeg kanskje gå til Biltema og kreve at de fikser det?

Denne kontakten ble kjøpt i går ..

Om det skulle ha noe å si så er det en Mercedes Audio 10 CD spiller.

2py9bg4.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med et lite flatt skrujern å presse det inn imellom restene av kontakten og metallet rundt (for å holde den fast) og så skrur du en liten skrue inn i midten av kontakten , lykkes du med så det er det bare å dra ut pluggen med en tang .

lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk å borre 1 mm bor inn i tappen og trekk ut med en tang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har en urmaker i nærheten burde han klare å få den ut på noen få sekunder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som den er knekt, det ser ut som en adapterplugg, da er den i 2 deler, å du skal bare tre pluggen til høyre på pluggen som sitter inne i spilleren.

Her er delene løse

katalog_bilstereo_antenne.jpg

31-520_l.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser etter Tommy så er pinnen fra kontakten på det nederste bildet ditt knekt i overgangskontakten. (Bildet over).

Endret av Freebird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser etter Tommy så pinnen fra kontakten på det nederste bildet ditt knekt i overgangskontakten. (Bildet over).

Ser det nå. Tror det greieste er å prøve å lådde på en liten kobbertråd el.l. å trekke den ut med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ja, er pinnen på nederste bildet som har røket..

Ser ut som den har knekt i "sveisen" om man kan kalle det for det..

Kommer i alle fall noen gode forslag her, men lurer på om jeg ikke skal dra opp på Biltema og høre med de først.

I beste tilfelle har de gjort dette før og vil gjøre det for meg..

Vil tro at det ikke er min feil her så vil gjerne vite hva de har tenkt til å gjøre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ja, er pinnen på nederste bildet som har røket..

Ser ut som den har knekt i "sveisen" om man kan kalle det for det..

Kommer i alle fall noen gode forslag her, men lurer på om jeg ikke skal dra opp på Biltema og høre med de først.

I beste tilfelle har de gjort dette før og vil gjøre det for meg..

Vil tro at det ikke er min feil her så vil gjerne vite hva de har tenkt til å gjøre..

Har du lært noe nå da? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lært noe nå da? :)

Det er et godt spørsmål du..

Antakeligvis har jeg lært nok til å holde meg unna Biltema helt til det er noe jeg trenger som de ikke har noe annet sted i byen.....

Men jeg har tatt forhåndsregler og bestilt hundretalls krympeslanger fra ebay til neste prosjekt !! :D

Og ny radioantenneplugg :D

Så nå får jeg vel samme kvalitet som Biltema, bare rett fra Kina til 1/4 av prisen og 3 ukers ventetid!! :thumbs::rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et godt spørsmål du..

Antakeligvis har jeg lært nok til å holde meg unna Biltema helt til det er noe jeg trenger som de ikke har noe annet sted i byen.....

Men jeg har tatt forhåndsregler og bestilt hundretalls krympeslanger fra ebay til neste prosjekt !! :D

Og ny radioantenneplugg :D

Så nå får jeg vel samme kvalitet som Biltema, bare rett fra Kina til 1/4 av prisen og 3 ukers ventetid!! :thumbs::rofl1:

Husk at det koster å kjøpe billig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det koster å kjøpe billig :P

Helt klart, men jeg er ikke overbevist om at jeg kan få 10 ganger bedre plugg ved å kjøpe den på bilxtra eller en bilstereosjappe til 10 ganger høyere pris.

Min mistanke er at veldig mye av dette kommer fra samme fabrikk i Kina, og prisforskjellen er i stor grad forskjellen i prispåslag og volumrabatter til butikk/kjedene...

Men om det er noe jeg vet har betydning kjøper jeg bra, f.eks. dekk til bil.

Endret av Are G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knakk den bare av seg selv? Tror ikke det er noen kvalitets forskjell på denne i forhold til bilxtra/ mekonomen egentlig. Er nok samme saken som nevnt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knakk av seg selv ja, ser ut som den er dårlig skjøtet der den tappen i midten sitter fast, så er antakeligvis bare litt dårlig produksjon..

Rettere sagt, kontakta ville ikke henge fast når jeg satte inn spilleren og oppdaget fort hvorfor den ikke ville henge fast :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å plukke den ut med en nål eller noe? Har du prøvd å ta den ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med pinsett, men det var umulig å få tak på noe :( Har spurt på flere forum og ser ut som greieste løsning for selvfix er enten å skave av litt plast og ta den med nebbtang, eller få festet noe til pinnen, feks lodde på noe. Siste løsning er å få det trykket ut fra baksiden på et radioverksted, en fra MBEntusiast kunne ordne det for meg, men det er et lite stykke å kjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema var som forventet ikke spesielt villige i denne saken.

Han som jobbet der virker mer opptatt av å intenst tygge tyggegummi enn å yte service men fikk nå et gavekort på noen kronestykker så da bar det avgårde igjen..

Stor honnør til Hallgeir fra MBklubben som fikk ordnet dette for meg! :)

Måtte åpne spilleren å trykke ut pinnen fra baksiden, men nå er det radio i bilen igjen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema var som forventet ikke spesielt villige i denne saken.

Han som jobbet der virker mer opptatt av å intenst tygge tyggegummi enn å yte service men fikk nå et gavekort på noen kronestykker så da bar det avgårde igjen..

Stor honnør til Hallgeir fra MBklubben som fikk ordnet dette for meg! :)

Måtte åpne spilleren å trykke ut pinnen fra baksiden, men nå er det radio i bilen igjen! :)

De er ikke alltid like ålreite på Biltema. På Skjetten trives jeg ikke så veldig godt når jeg er innom, er som om jeg er til bry når jeg spør om hjelp og de står med telefonen sin og tekster.

Men bra det ordnet seg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive