Gå til innhold
Rolf

Godkjenning av senk, alder på firhjulskontroll

Recommended Posts

Rolf    5
Rolf

Tenkte å få senk skrevet inn i vognkortet, og driver å samler i hop litt papirer.

Skulle i grunnen gjøre dette i sommer, men har ikke hatt tid før nå pga studier og sånt.

Papira fra firehjulskontrollen min er fra 15.06.2012. altså 6,5 mnd gamle.

Så jeg søkte litt rundt på nettet for å sjekke hvor gamle de kunne være.

Da fant jeg ut følgende:

enten er det 14 dager, 1 mnd, 3 mnd, 6 mnd eller ingen grense...

Trodde 6 mnd var "standarden" til nå..

Har Biltilsynet ingen retningslinjer på dette? Hvor strenge er de?

Endret av Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det skal være innenfor "rimelighetens grenser" som de kaller det. Og det er det ingen som har en fasit på.

Jeg ville ringt eller sendt mail til aktuell stasjon og hørt med de, helst sendt mail for å ha det skriftlig :)

Og sjekk over understellet også at alle nr er der og det ikke er noe som er slitt bort eller flasset av lakk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf    5
Rolf

Fant nummerene på 3 av fjørene med dekka på, så det tror jeg ikke skal være noe problem. Skal ta en skikkelig vask i morgen og da finner jeg nok den siste.

Største bekymringen er at jeg får en kontrollør som henger seg opp i eksos, tyske tüvpapirer, kontroll av lys også videre. Mekanikeren min mente at det skulle gå greit å få det inn i vognkort så jeg stoler blindt på han. :P

Skal komponere en mail nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

Kontrollør skal KUN konsentrere seg om det han skal godkjenne.

Jeg fikk skrevet mitt i vognkortet på første bilen(justerbart), kom inn i kontrollhallen med hjemmesnekra 2,5" med cat erstatter, xenon i alt og fullsot. (1996 vectra) og han konsentrerte deg kun om senkesettet, han ba meg kjøre bilen opp og ned av bukken da den var noe lav, ca 60/70mm foran og ca 40mm bak xD, resten ga han en god f**n i :-P siste han sa før jeg rulla ut av hallen var "tøff bil" xD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Kontrollør skal KUN konsentrere seg om det han skal godkjenne.

Jeg fikk skrevet mitt i vognkortet på første bilen(justerbart), kom inn i kontrollhallen med hjemmesnekra 2,5" med cat erstatter, xenon i alt og fullsot. (1996 vectra) og han konsentrerte deg kun om senkesettet, han ba meg kjøre bilen opp og ned av bukken da den var noe lav, ca 60/70mm foran og ca 40mm bak xD, resten ga han en god f**n i :-P siste han sa før jeg rulla ut av hallen var "tøff bil" xD

Dessverre er det ikke altid slik i praksis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eikr3m    2
Eikr3m

Har selv erfart at man ikke skal stole på at bilen ruller ut av hallen godkjendt, man møter nokk sikkert på folk som henger seg opp i ALT annet.

Edit : Selv om man har gjort alt riktig med feks. senk og fjører.

Endret av Eikr3m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

De opererer med 2 mnd her i hvertfall. Husk også att de må være underskrevet og stemplet av fimaet som utførte firehjulskontrollen.

Endret av Oluf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf    5
Rolf

Fikk dette som svar:

Hei.

Hjulstillingskontroll fra juni i fjor skal gå bra.

Det viktige i tilfeller der det legges frem eldre hjulstillingsutskrifter blir om det er sansynlig at kontrollen er utført etter at fjærpakken er montert.

Hjulstillingskontrollen som er over ett år gamle aksepteres derimot ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenH    0
MortenH

Eg hadde ein 4 hjulskontroll som var 1,5år gammel :) Veit ikkje om han såg etter på datoen, men det sto at det var grunnet senkesett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig