Gå til innhold
villans

Fjerning av merker (emblem) på Golf

Recommended Posts

villans    7
villans

Har tenkt å fjerne Golf og Tdi merkene bak på min bil, hva er disse festet med og hvordan fjerner jeg de enklest ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

Varm opp limet med hårføner eller varmepistol for så å pirke de av med f.eks fiskesnøre. Fjern så limrester med sitrusrens :)

Endret av shiznit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 876
Tommy

Henger med dobbelsidig tape, da jeg jobbet på møller, så varmet vi dem opp med varmluft pistol, å plukket dem av med en plastkile, og vasket av limrestene med sitrus rens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Xanderion    6
Xanderion

Sitrusrensen jeg bruker er "Label Off" fra biltema. Funker helt greit! Men en bør ha noe plastikk barberblad for å bli kvitt det helt.

La også rensen virke litt før du begynner å skrape, og at det er fuktig så du ikke lager så mye riper. Litt kan det bli om det sitter godt fast!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
villans    7
villans

Sitrusrensen jeg bruker er "Label Off" fra biltema. Funker helt greit! Men en bør ha noe plastikk barberblad for å bli kvitt det helt.

La også rensen virke litt før du begynner å skrape, og at det er fuktig så du ikke lager så mye riper. Litt kan det bli om det sitter godt fast!

Fikk 10 stk plastikk barberblad i posten idag,takk til Haakon O for det :) så da blir det fjerning av merker i 2013 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsen    27
Larsen

Har plukket emblemene av 2010 V50, 2007 MX5 og en 2000 Astra, varmet opp med pistol, tok tak i hjørnet av emblemet med neglene og dro de av.

Limrestene kunne jeg stort sett rulle sammen med fingrene og plukke av mens det ennå var varmt.

Trikset tror jeg er å gjennomvarme tapen, ta deg god tid med pistolen og sørg for å bevege den hele tiden. Ikke vær redd for å varme panelet bak også, bruk hånda og kjenn på panelet. Metall kan du ikke holde på i mer enn noen sekunder ved ca 70°C og da er det ennå litt margin til lakken begynner å boble.

Mazdan har alu bagasjelokk som leder varmen godt, alt limet hang igjen på emblemet. Jeg kunne bare tørke over med mf, kjøre en runde lakkrens lokalt og få plettfritt resultat ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
villans    7
villans

Da er merker fjernet med hårføner,plastikk barberblad og citrusrens fra 3M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig