Gå til innhold

Felger til MX5 NC - Sort eller bronse?


Larsen

Recommended Posts

Så sitter jeg her og planlegger årets (h)julegave til meg selv men har litt vondt for å bestemme meg..

Sparco Assetto Gara i sort

post-2217-0-93781500-1356821055_thumb.pn

Eller

Sparco Assetto Gara i bronse?

post-2217-0-70103500-1356821050_thumb.pn

Felgene ganske lette til prisen, 7,9kg og ca 145USD

Så finnes det også et lite wildcard

Kosei K4R i lys grå

post-2217-0-49529000-1356823820_thumb.pn

Disse er 1,5kg lettere per felg men koster til gjengjeld 199USD per felg. Lavest mulig uavfjæret vekt er viktig for å ta vare på de gode kjøreegenskapene i MX5n.

Inniblant dette dukker det opp noen mellomklasse Enkei som er ca halvkiloen lettere enn Sparco til samme prisen som Kosei. Merkenavnene har litt mer tyngde, også bokstavelig, i denne sammenhengen. Uansett, jeg har satt meg en øvre pris på 200USD per felg og lav vekt har høy prioritet

Noen balanserte synspunkter i saken? Andre kandidater?

Edit: Skriveleif

Endret av Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemme går til Kosei med Sparco i bronse på god 2.plass (regner med avbildet farge på bilen er samme som din). Sorte felger "krever sin bil", eller i hvert fall sin farge. Hvite biler og sorte felger er knall. Sorte biler og sorte felger er OK hvis man går for Batman-looken, men fargede biler og sorte felger fungerer sjelden for meg. Sikkert mange som er uenig. Smaken er som baken osv :P

Bronse-felgene var OK fordi de ikke hadde en relativt svak farge. Felger i annet enn sort og søvg/grå har Subaru Impreza og et par andre rallybiler monopol på i min bok, og sånn bør det være :)

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bilder av lik bil med bronse Sparco, Google "Sparco assetto gata mx5"

Det er 5*114,3 et55 hvis noen kjenner til andre merker.

Føler på sett og vis at Enkei "hører til" på Mazda :)

Kosei blir klart best fra førerpoisjon men det bor jo en liten posør i meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få takke for tilbakemeldingene, deilig å legge litt skyld på andre enn meg selv når viktige valg skal fattes :P

Men.. dere kan (nesten)alle puste lettet ut da det ikke ble noen av de felgene som er nevnt i første post.

Har akkurat "pulled the trigger" på en bestilling på 17x7,5 Enkei RPF1 i sølv fra Goodwin Racing. Etter en lang intern debatt, kom jeg frem til at jeg skal tilbringe mer tid i bilen enn på utsiden og muligens prøve meg på bane. Vekt og styrke foran utseende og økonomi altså.

Her er et eksemplar av arten med felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Må få takke for tilbakemeldingene, deilig å legge litt skyld på andre enn meg selv når viktige valg skal fattes :P

Men.. dere kan (nesten)alle puste lettet ut da det ikke ble noen av de felgene som er nevnt i første post.

Har akkurat "pulled the trigger" på en bestilling på 17x7,5 Enkei RPF1 i sølv fra Goodwin Racing. Etter en lang intern debatt, kom jeg frem til at jeg skal tilbringe mer tid i bilen enn på utsiden og muligens prøve meg på bane. Vekt og styrke foran utseende og økonomi altså.

Her er et eksemplar av arten med felgene.

Synes disse var de peneste av de som er nevnt her (faktsik). De kler bilen veldig godt. Kommer nok til å sitte som et skudd. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Stemmer for de i bronse.

Nå må du lese da, Simen! :D Det ble noen andre som du finner på innlegg #9

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...