Roy Inge 201 Skrevet 29 Desember, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Desember, 2012 Jeg har et irriterende lite problem med frontruta og eller viskerbladet mitt(mercedes-benz monovisker). Saken er at viskeren hopper på et bestemt sted rett før den snur og går tilbake, enten det er på høyre eller venstre side. Det er verst på venstre side. Det viskeren tenker sikkert du, men jeg mener bestemt å huske at jeg hadde samme problem med det forrige viskerbladet mitt også. Og tar jeg ikke helt feil, så er faktisk begge(nåværende og forrige) viskerbladene type bensinstasjon-kjøpt, er det bosch som lager de tro? For å prøve å redusere den irriternede hoppingen og derpå lyden, så har jeg prøvd med diverse vannavstøtende produkter på vinduet og noe på selve viskerbladet, bl.a. Rain-x, kjemisk og naturlig voks, avfetting(iron-x, surfex hd, spam etc), seal feed på viskerbladet(er forøvrig ikke å anbefale), m.v. Men dette virker som regel bare i høyst 5 minutter når det regne slik som her på jæren nå. Jeg kjenner også fysisk at det er en merkbar homp i ruta akkurat der hvor viskeren hopper, så egentlig må ruta byttes tror jeg. Men kan det ha noen hensikt å prøve slipe ned og polere denne delen av frontruta hvor problemet er? Eller vil det bare vært dumt å gjøre? Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 29 Desember, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Desember, 2012 Har du prøvd å snu visker bladet? Noen ganger hjelper det (gratis og tar ca 1 min å prøve). I noen tilfeller, så kan ruteforseglingen være årsaken til at pusseren hopper. Prøv å legg ruteforseglingen i et annet mønster. Selv pleier jeg å legge forseglingen loddrett. Har du dårlig erfaring med SF på pusserfladene? Jeg har ikke fått noen problemer etter at jeg testet det samme selv. Hadde riktignok ingen problemer fra før av heller da. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 29 Desember, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Desember, 2012 Jeg har aldri lagt på noe lurium på ruten etter at denne ble byttet en gang for et par år siden, hvasom er på orginalt vet jeg ikke. Det som var negativt med SF er at jeg fikk mye trafikkfilm når viskeren passerte over ruta. Men den visket fortsatt med det hoppet. Men ruteforseiling har jeg ikke tenkt på, kanskje jeg skulle prøvt å legge på forseiling for å se om det faktisk kan hjelpe også... Men jeg skal prøve å snu det viskerbladet og komme med en feedback på det Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 29 Desember, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Desember, 2012 (endret) Har du prøvd å smøre viskermekanismen? Helt typisk at disse mono-visker-mekanismene til Mercedes blir litt ustabil etter noen år hvis de ikke får smørning med jevne mellomrom. Jeg har pleid å bruke CRC White Lithium Grease, men her kan du vel bruke det meste av grease eller høytrykksfett. Endret 29 Desember, 2012 av Freebird Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyn 720 Skrevet 29 Desember, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Desember, 2012 dette kan nokk komme av helt andre ting en både ruta eller viskerbladet, som nevnt over kan det være slark i mekanismen eller det kan oxo være selve armen som har en liten vridning selv om den tilsynelatende ser fin ut, jeg hadde samme problemet på en annen bil der jeg til slutt gikk til innkjøp av ny arm og etter dette har problemet vært løst! dette er ca 1,5 år siden og ikke hatt problemer i etterkant rute forsegling eller ei. Siter RN Autospa - Scholl Certified detailerTlf. 994256552012 Porsche Cayenne 3.0 V62006 Q7 3.0 V62012 Tesla RoadsterPassat 3B med kraftig skade1968 Ford GT40Porsche Panamera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 30 Desember, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2012 dette kan nokk komme av helt andre ting en både ruta eller viskerbladet, som nevnt over kan det være slark i mekanismen eller det kan oxo være selve armen som har en liten vridning selv om den tilsynelatende ser fin ut, jeg hadde samme problemet på en annen bil der jeg til slutt gikk til innkjøp av ny arm og etter dette har problemet vært løst! dette er ca 1,5 år siden og ikke hatt problemer i etterkant rute forsegling eller ei. Har du prøvd å smøre viskermekanismen? Helt typisk at disse mono-visker-mekanismene til Mercedes blir litt ustabil etter noen år hvis de ikke får smørning med jevne mellomrom. Jeg har pleid å bruke CRC White Lithium Grease, men her kan du vel bruke det meste av grease eller høytrykksfett. Skjønner jva dere mener, men da burde jo etter mitt hode visker bladet hoppe selv på tørt vindu, eller i det minste gi et hint om at her er det noe galt. Det gjør det ikke hos meg ihvertfall, men som sagt litt lenger oppe, så skal jeg få snudd viskerbladet litt først og se jva som skjer Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 7 Januar, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Januar, 2013 Det hjalp masse å snu viskerbladet. Jeg har brukt det etter at jeg snudde det noen dager, og hoppinga er borte. Da er kanskje den ugjevnheten jeg kjenner i ruta akkurat der, skal være der... Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 7 Januar, 2013 Rapporter Share Skrevet 7 Januar, 2013 Det hjalp masse å snu viskerbladet. Jeg har brukt det etter at jeg snudde det noen dager, og hoppinga er borte. Da er kanskje den ugjevnheten jeg kjenner i ruta akkurat der, skal være der... Så bra. Har hørt tipset fra en kolega. Da var det ingen ruteforsegling inne i bildet, men han hadde erfart flere ganger at nye pusserblader kunne hoppe. Når han snudde de så var problemet borte. Hvis ujevnheten er rett over der pusserbladet parkerer, så skal det nok være slik ja. Vet at noen skjærte et hakk i ruten over pusserbladet for at dette skulle "rense" bladet når det var i bruk. Mulig noen ruter også blir produsert slik? Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.