Gå til innhold

"Liker knapp"


Concker

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Hva med og kanskje sette inn en "liker/thanks" knapp som fungerer i samme praksis som den på VACN? Dvs at det er en liker knapp under vært innlegg så om denne brukes kommer det slik:

2mfkgue.jpg

Nå blir jo dette ganske likt som rykte knappen forsåvidt, men føler at rykte knappen brukes kanskje mer mot SS tråder og hjelpfulle svar, mens en slik knapp kan brukes mer mot bilder osv?

Mulig jeg tenker veldig annerledes en andre inne her, men hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Dette har vel hvert oppe før. Selv ser jeg ikke vitsen. Dette er DCN og ikke FB :P

Her er en av trådene ang. dette.

Ser ikke forskjellen på det vi har og det du vil ha. Du trykker grønn pil hvis du liker et svar, et bilde, en s&s osv.

Er ikke det akkurat det samme?

Tenkte meg dette hadde vært oppe før ja ;)

Nei det jeg tenkte er at vi får et skille mellom "cred" og "liker/takker"

da Cred i mine øyne er forbeholdt veldig hjelpfulle utfyllende svar og SS, mens en takk knapp kan være mer casual.. altså om du liker et bilde noen poster, et artig innlegg osv.

Men skjønner jo selvfølgelig at det blir litt smør på flesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Som det nevnes i den andre tråden ang. dette så ser det ikke så bra ut med en liste med navn under et innlegg som mange har takket for eller liker. Ser f.eks under første innlegget i denne tråden. Blir jo litt rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Som det nevnes i den andre tråden ang. dette så ser det ikke så bra ut med en liste med navn under et innlegg som mange har takket for eller liker. Ser f.eks under første innlegget i denne tråden. Blir jo litt rotete.

Det kan jo løses ved at man bare bruker 1 linje med navn, eksempel at de 5 første navnene vises, så har du en tab hvor du ser resten.

Eksempel:

Ole, Dole, Doffen og 5andre takker for dette.

hvor du kan trykke på "5 andre" for og se de 5.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg synes ikke at det skal bli dytta inn utrolig mange ting på dette forumet, og grunnen til det er at dette IPB systemet fungerer veldig greit sånn det er satt opp nå. Du bruker cred knappen dersom du er fornøyd med et svar du får, og jeg synes at det systemet skal være slik det er så man ikke sitter og tenker: "Skal jeg takke for den posten, eller credde? Hva blir riktig?". Jeg skjønner tanken din, men jeg synes den er unødvendig :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg vil ikke ha noe liker knapp her.Og ihvertfall ikke som credpoeng.Jeg har en del sånne poeng, og synes det er fint!Jeg har ikke fått dem for humor, og egentlig ikke pga. dyktighet i forhold til mange andre her på forumet heller.Men pga. innsats for det meste ;) Jeg og hundrevis av medlemmer her har gjort tester, guider og S&S i årevis, og vil kun ha poeng fordi vi gjør en innsats innen bilpleie! Ikke fordi vi er standup komikere, eller er jævla flink å ta bilder av bilene våre før senking,etter ny frontleppe,etter montering av kon filter, bilde av 2 stk splitter nye bøtter fra bunnpris osv :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Vi kan bytte mellom å få en liker knapp eller "cred" poeng. Er egentlig samme greiene som flere her sier. Man gir poeng/liker et innlegg hvis man synes noen har gjort en bra jobb på feks en S&S eller hvis man mener et innlegg/emne er hjelpsomt eller bra :)

Og ha to stykk blir bare rot ;)

Men er mulig å bytte til liker systemet. Egentlig så er liker systemet bedre. siden IP.board har lagt til flere funksjoner på det.

Feks du kan fjerne liker hvis du ga det ved en feil. Du kan også få varsel når noen liker et innlegg/emne.

Har ingen anelse hvorfor de ikke har lagt de funksjonene til på "reputation" som de kaller det. For hadde vært veldig kjekt å hatt det, men slippe liker knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Går det ikke an å bytte ut grafikken til reputation med grafikken til cred? :)

Dog, "reputation" og "credibility" går mye ut på det samme, det er vel hva man legger i det som definerer forskjellen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Men er mulig å bytte til liker systemet. Egentlig så er liker systemet bedre. siden IP.board har lagt til flere funksjoner på det.

Feks du kan fjerne liker hvis du ga det ved en feil. Du kan også få varsel når noen liker et innlegg/emne.

Har ingen anelse hvorfor de ikke har lagt de funksjonene til på "reputation" som de kaller det. For hadde vært veldig kjekt å hatt det, men slippe liker knappen.

Via tapatalk kan jeg fjerne cred osv hvis jeg ga det ved en feil, men ikke via Macen.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Går det ikke an å bytte ut grafikken til reputation med grafikken til cred? :)

Dog, "reputation" og "credibility" går mye ut på det samme, det er vel hva man legger i det som definerer forskjellen...

Det går det. Men liker å holde slike modifikasjoner til et minimum. Mindre sjanse for at noe går galt ved oppgraderinger til nyere versjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker
Jeg vil ikke ha noe liker knapp her.Og ihvertfall ikke som credpoeng.Jeg har en del sånne poeng, og synes det er fint!Jeg har ikke fått dem for humor, og egentlig ikke pga. dyktighet i forhold til mange andre her på forumet heller.Men pga. innsats for det meste ;) Jeg og hundrevis av medlemmer her har gjort tester, guider og S&S i årevis, og vil kun ha poeng fordi vi gjør en innsats innen bilpleie! Ikke fordi vi er standup komikere, eller er jævla flink å ta bilder av bilene våre før senking,etter ny frontleppe,etter montering av kon filter, bilde av 2 stk splitter nye bøtter fra bunnpris osv :)
Nå var det heller aldri meningen og fjerne cred systemet heller, men og ha en mer casual funskjon vedsiden av. Men igjen bare en tanke, og vi har vel fått en god del gode meninger om hva brukerne her inne ønsker og ikke ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentligt ikke helt se hva som er poenget med en slik "liker" knapp, man er tross alt på DCN og ikke på facebook.

Synes egentligt forumet er meget bra slik det er, og for mye gadgets vil få forumet fort til og virke useriøst/rotet.

Kun min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Bare minner om denne her.

Grunnen til denne er at det er ok å "gi" noe til de som svarer bra her eller som lager gode writeups på enten bilpleie jobber eller tester etc... men vær gjerne litt gnien på denne så den henger litt høyt, men du bestemmer jo selv hva du mener kvalifiserer til kred,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg er i allefall ikke fan av "liker" knapp.
Det blir en slik kompis greie som lett brukes mot andre forum-medlemmer som har færre "kompiser" på forumet.

Eksempel:
Det blir en diskusjon hvor en av de mer "likte" medlemmene skriver noe som er feil, mens en som har lavere status skriver noe som er riktig, så blir det litt fram og tilbake og det medlemmet som har mest tilhengere får en haug "likes" på noe som ikke stemmer fordi andre liker personen og den andre blir overkjørt av dette, samt nyere medlemmer tror den andre har rett, fordi han har flere likes.

"Likes" er kun fjortistull.

Enten får man skrive hva man mener, eller så får man la være, slike lettvinte støtteerklæringer kan væreforbeholdt FB og så kan vi andre utrykke det med ord.

Endret av OAS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg er mest tilhenger av cred-knappen sånn som det er nå. Jeg håper ikke på noen annen "liker-knapp". :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...