Gå til innhold

Meguiar's beste?


Cobber

Recommended Posts

Jeg sliter litt med å orientere meg på hva som er bra fra Meguiar's Mirror Glaze. Det finnes et hav av navn og #nummer. Hvis du har noen favoritter setter jeg pris på om du poster dem her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt de gamle polishene, MG#80 speed glaze, og #85 Diamond cut, og så er sealeren #21 2.0 Syntetic sealant meget bra. Nyere utgaver av 80 og 85, er 105 og 205. Mangen liker også godt voksen Yellow wax, som kommer i flytende #26, og paste #16

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

#95 er også en grei polish, som er grov og ganske god kjøretid. Dog er vel 101 den som skal være best på nyere lakktyper..?

#205 synes jeg er en veldig god (fin) polish,med god kjøretid og lett å fjerne.

  • DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjørt nok #101 til å ha gjort meg opp noen mening ennå, men #105 og #205 er en killer-kombo i de aller fleste situasjoner. #105 støver en del hvis den blir kjørt for lenge, og med "lenge" så holder det stort sett med ca 4 pass. Den cutter meget fort og hardt. 2/3 #105 og 1/3 #205 er fin-fint på litt klurete lakk.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg er enig i beskrivelse av #105 og synes #101 har blitt en del bedre på kjøretid/støving. Liker også å bruke litt "finpolish" til "smøring" , ofte når det passer seg:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best kan være veldig individuelt og ikke minst avhengig av hvilken lakk man skal krangle med.

#80, #83 og #85 har som nevnt "nedbrytbare" slipemidler (diminishing) som ofte krever en litt annen kjøremåte enn #105 og #205 som har "ikke nedbrytbare" slipemidler (non diminishing). Gikk egentlig over til 3M og Scholl produkter, men hender jeg tar frem de gamle (80/83/85) produktene av og til.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...