Cobber

Meguiar's beste?

Jeg sliter litt med å orientere meg på hva som er bra fra Meguiar's Mirror Glaze. Det finnes et hav av navn og #nummer. Hvis du har noen favoritter setter jeg pris på om du poster dem her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker godt de gamle polishene, MG#80 speed glaze, og #85 Diamond cut, og så er sealeren #21 2.0 Syntetic sealant meget bra. Nyere utgaver av 80 og 85, er 105 og 205. Mangen liker også godt voksen Yellow wax, som kommer i flytende #26, og paste #16

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#95 er også en grei polish, som er grov og ganske god kjøretid. Dog er vel 101 den som skal være best på nyere lakktyper..?

#205 synes jeg er en veldig god (fin) polish,med god kjøretid og lett å fjerne.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjørt nok #101 til å ha gjort meg opp noen mening ennå, men #105 og #205 er en killer-kombo i de aller fleste situasjoner. #105 støver en del hvis den blir kjørt for lenge, og med "lenge" så holder det stort sett med ca 4 pass. Den cutter meget fort og hardt. 2/3 #105 og 1/3 #205 er fin-fint på litt klurete lakk.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i beskrivelse av #105 og synes #101 har blitt en del bedre på kjøretid/støving. Liker også å bruke litt "finpolish" til "smøring" , ofte når det passer seg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er best kan være veldig individuelt og ikke minst avhengig av hvilken lakk man skal krangle med.

#80, #83 og #85 har som nevnt "nedbrytbare" slipemidler (diminishing) som ofte krever en litt annen kjøremåte enn #105 og #205 som har "ikke nedbrytbare" slipemidler (non diminishing). Gikk egentlig over til 3M og Scholl produkter, men hender jeg tar frem de gamle (80/83/85) produktene av og til.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt med meg en del 105 og 205 blant annet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

105 er klart min favoritt, den polishen tar alt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive