Gå til innhold

Apple-TV, hvordan få koblet opp mot Internett?


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg kjøpte for en tid tilbake Apple TV og har idag endelig fått tid til å prøve å sette det opp, og da i tradisjon tro så går jo selvfølgelig ikke det..

Når jeg slår inn passordet for å koble meg opp mot nettverket så får jeg opp 2 forskjellige feilkoder.

Det tror jeg er litt avhengig av om passordet er riktig da jeg ikke husker om det er stor eller liten forbokstav.

Feilkodene er 5 og 37.. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den oppdatert med den siste oppdateringa?

Hadde problem med min etter jeg oppdaterte :mad:

Fungerer fin med kabel, ikke wifi

Edit: Fant dette på google

Ok, here's a solution, courtesy of our friends at AppleCare.

Unplug the router for 90 seconds.

I was running ATV2 with a Time Capsule. The TC thought the ATV was still connected using its former IP address so wouldn't let it reconnect with a new one.

Hope this works for anyone else with same problem.

Endret av MikaelØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Nå vet jeg ikke om dette er relatert, men da modern kjøpte seg en iphone så måtte brukerkontoen aktiveres via epost, samt legge til kredittkort for og få logget inn i app store, vet ikke jeg om det kan være noe slik feil? Hun fikk ihvertfall feilmelding om feil passord når det ikke var gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har konto i iTunes osv, så jeg tror ikke det er problemet?

Virker som om jeg ikke får kontakt med nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ruteren din ikke kjenner igjen Eple faenskapet, et nokså common problem :)

ATV'n din kommer med en MAC addresse, denne adressen må du sette opp ruteren til å kjenne igjen.

Du finner den fysisk på boksen eller i nettverksoppsettet på den.

Kjapt google søk: kode 5 er feil i nettverk, kode 37 er feil passord.

Håper det hjelper deg på vei! :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takk, det hjalp mye :) Men hva pokker er MAC?

Og åssen skal jeg få routeren til å kjenne igjen den?

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kabel for å sjekke at du er på nett, kjør oppdateringer via kabel.

Tips: hvis du vil jailbreake så er det da mulig å installere Xbmc for full streaming av filer over nettverk. AppleTV har erstattet hele stuepcen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er endel småfeil med det greiene der hvis ikke alt av elektronikk er Apple virker det som. Sa det han bak kassa på expert også.

Jeg hadde ikke noe problemer med å komme meg på nett, å ser filmer på youtube, netflix, vimeo, whatever, men hvis jeg skal spille via airplay fra telefonen så kutter hele greiene ut.. Sinnssykt irriterende det der! Løsningen i.flg selger var å skaffe router fra Apple i tillegg.

De vet jammen å prakke på kunder produktene sine de snikene der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange jallaroutere på markedet, som prakkes på folk idet man bestiller seg abb. For min del kunne de bare sendt et modem, så hadde jeg ordna resten selv.

Nå sitter jeg derimot med noe ustabilt Zyxel-greier.

Min erfaring er iaffal at AppleTV er stabile greier sålenge routeren er stabil.

Atv3 kan vel forøvrig ikke jailbreakes enda da cpu-exploiten fra Atv2 ikke finnes i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel småfeil med det greiene der hvis ikke alt av elektronikk er Apple virker det som. Sa det han bak kassa på expert også.

Jeg hadde ikke noe problemer med å komme meg på nett, å ser filmer på youtube, netflix, vimeo, whatever, men hvis jeg skal spille via airplay fra telefonen så kutter hele greiene ut.. Sinnssykt irriterende det der! Løsningen i.flg selger var å skaffe router fra Apple i tillegg.

De vet jammen å prakke på kunder produktene sine de snikene der! :P

Ja jeg har router fra apple,så her går det knirkefritt å spille via airplay fra mini ipaden :D

Konge :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at ATV3 ikke kan jailbreakes... Uten Xbmc måtte jeg hatt en stuePC for å kunne se film fra NAS. Kabel er uansett å foretrekke for ting som er relativt fast plassert. Bruker mest bare Xbmc her, men har testet litt Hulu, netflix. Foretrekker litt bedre kvalitet enn hva netflix "å di" leverer.

Jeg glemte å si at jeg kjører ATV2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Bra at problemet løste deg Mr B. Kanskje du kan senke skuldrene og slappe av i jula nå? Liker ikke helt oppførselen du hadde mot AppleTVen på PM...

Men kanskje noen som kan hjelpe meg litt? Jeg har ATV2. Den er koblet på til en Cisco Router som er rett gjennom en gipsvegg (er ikke snakk om 1 meter en gang). Ikke kablet, men koblet gjennom trådløst. Så tar jeg med meg macen til senga (det er kanskje 1.5 meter fra ATV2 til MAC, også lagger det iblant når jeg skrur på AirPlay. Noen gode løsninger, eller blir det beste å kable ATV2?

Også et annet problem som er blitt syykt irriterende i det siste som har ført til at jeg ikke bruker ATV2 så ofte lenger... TVen skrur seg av, og man får ikke skrudd den på. Etterhvert begynner det å blinke rødt og grønt. Samsung TV om jeg husker riktig. Litt smågammel. Hvorfor skjer dette?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste først: hvis den ikke er jailbreaket så kjør oppdatering vi menyen. Med jailbreak kjører du ssh mot den fra din Mac og kjører apt-get update. Xbmc har egen update prosedyre via terminal.

Bruk for all del kabel til din ATV2, du belastet det trådløse nettet med mye trafikk hvis du overfører lyd og bilde via AirPlay. Jeg bruker en AirPort Extreme og kabler ATV2 og streamer 1080p video fra både iPhone og iPad uten problemer. Husk å sette opp 5GHz hvis du har en router som støttet det, mange nye mobiler og brett som kan bruke dette for bedre båndbredde i WLAN.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Siste først: hvis den ikke er jailbreaket så kjør oppdatering vi menyen. Med jailbreak kjører du ssh mot den fra din Mac og kjører apt-get update. Xbmc har egen update prosedyre via terminal.

Bruk for all del kabel til din ATV2, du belastet det trådløse nettet med mye trafikk hvis du overfører lyd og bilde via AirPlay. Jeg bruker en AirPort Extreme og kabler ATV2 og streamer 1080p video fra både iPhone og iPad uten problemer. Husk å sette opp 5GHz hvis du har en router som støttet det, mange nye mobiler og brett som kan bruke dette for bedre båndbredde i WLAN.

Aldri sett behovet ved å jailbreake den, men kanskje ikke så dumt. Litt morsomt å prøve seg litt frem også da ;) Skal ta en titt på det!

Ja, jeg lurer på om jeg må gjøre det. Utvide et hull i veggen :) Takk for tipset! får gi deg litt cred og da, siden det er jul!! :thumbs:

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Et ord for jailbreak: Xbmc

Som en kollega av meg sier: ikke farlig om det et noe drit, så lenge det er dyrt!!

Grunnen til at jeg ikke oppgraderer til ATV3 er pga jailbreak ikke virker. Xbmc streamer filer fra en annen pc/NAS via nettverk-shares, mkv-filer på mange gigabyte streames uten hakking eller brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...