Gå til innhold

Jaguar XJ12 1982 mod.


Swissman

Recommended Posts

Da har jeg fått hjem min nyinnkjøpte Jaguar.

Bilen er hel og fin, uten rust. Men det blir nok noen timers arbeid før den er på veien til våren.

IMG_1778_zps2e54b02d.jpg

IMG_1776_zpsa658a13c.jpg

IMG_1777_zps97e9e4fe.jpg

IMG_1786_zps4bae4a37.jpg

IMG_1780_zps86fa4f70.jpg

IMG_1773_zpsb0edb73e.jpg

IMG_1793_zpse723f878.jpg

Endret av Swissman
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Håper det blir en "oppussingstråd" med bilder osv.. av denne:)

Ser jo ut som om du har en del "kosejobb" forran deg, men utgangspunketet ser jo absolutt ikke galt ut!:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Minner veldig om 86-modellen fattern hadde før, før han kjøpte en nyere Jaguar (Jaguar-frelst han også).

Men ser ut som de skinnsetene trenger litt kjærlighet, og lakken så litt halvmatt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive kommentarer.

Ja jeg vet jeg har en god del jobb foran meg og vil komme med oppdatering fortløpende.

Både innvendig og utvendig blir det mange gode 50/50 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Gleder meg til oppfølging på denne her... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Gleder meg til oppfølging på denne her... :)

x2

Utrolig flott bil, og det blir spennende og se hvordan den blir med litt kosejobbing! :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en utrolig flott bil!

Regner med at det er ordentlig "godlyd" fra denne motoren :)

Det er en lekkasje i eksosen venstre side mellom pottene. Må skifte topppakninger. Men ellers er det fin gange og god lyd på den ja.

Har polert opp to flekker på tak og bag.rommet.

Noen som vet om jeg får gjort noe med denne lakken?

IMG_1824_zps289c01a3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en del krakkeleringer i lakken der, å de kan gå ganske dypt, å de kan også kumme fra under lakken. Er denne importert fra Sveits?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en del krakkeleringer i lakken der, å de kan gå ganske dypt, å de kan også kumme fra under lakken. Er denne importert fra Sveits?

Ja Tommy, jeg har kjøpt den i Sveits. Mener du at jeg skal forsøke å slipe på lakken? Lakken er jo 30 år gammel og jeg vet ikke hvor tykk den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Svarer litt her jeg.Som Tommy sier kan krakeleringen være hele veien..Ett kjent problem, men har sett det oftest på glassfiber biler..En jeg prata med som har polert bil i flere tiår sier dette kan poleres heelt bort.Men det er bare flaks isåfall, og det er jeg fast bestemt på :) Legger ved en link som kanskje kan hjelpe litt..

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9584-ss38-roed-80-mod-corvette/

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tommy, jeg har kjøpt den i Sveits. Mener du at jeg skal forsøke å slipe på lakken? Lakken er jo 30 år gammel og jeg vet ikke hvor tykk den er.

Tenkte den var handlet der, ettersom det vel er det eneste landet i europa, som har lite reg skilt foran. Å i tillegg, så har de forbud mot veisalting, så derav ingen rust. Krakeleringene kommer mest sansynlig av at lakken har hatt lite beskyttelse, og utsatt for mye sol. Det er mye mulig SS lakk, så det beste er å få sjekket lakkdybden på den. Hvis du alikevel vurderer lakkering, så kan du jo prøve på et lite område, å se hvordan resultatet blir.

  • DCN Poeng 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt her jeg.Som Tommy sier kan krakeleringen være hele veien..Ett kjent problem, men har sett det oftest på glassfiber biler..En jeg prata med som har polert bil i flere tiår sier dette kan poleres heelt bort.Men det er bare flaks isåfall, og det er jeg fast bestemt på :) Legger ved en link som kanskje kan hjelpe litt..

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9584-ss38-roed-80-mod-corvette/

Takk hmsilset.

Dessverre er det ikke noen ferdigbilder av sprekkene i lakken. Jeg er også redd for at sprekkene går i hele lakkens dybde.

Sprekkene finner jeg bare på horisontale flater, altså panser, tak og bag.romsluka. Det må jo ha vært noe på lakken som har forårsaket skadene. Få prøve å få lånt en PTG måler og så jobbe litt med det. Ellers så blir det polering nå og hellakkering av bilen senere.

Tenkte den var handlet der, ettersom det vel er det eneste landet i europa, som har lite reg skilt foran. Å i tillegg, så har de forbud mot veisalting, så derav ingen rust. Krakeleringene kommer mest sansynlig av at lakken har hatt lite beskyttelse, og utsatt for mye sol. Det er mye mulig SS lakk, så det beste er å få sjekket lakkdybden på den. Hvis du alikevel vurderer lakkering, så kan du jo prøve på et lite område, å se hvordan resultatet blir.

De salter mye i Sveits skal jeg si deg, det er kun på vintersportssteder som Davos osv som det ikke blir saltet.

Men bilen har nok ikke vært brukt noe på vinteren. Vinterdekkene som står på er nesten ubrukt, men er produsert i uke 38 i 2001.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk hmsilset.

Dessverre er det ikke noen ferdigbilder av sprekkene i lakken. Jeg er også redd for at sprekkene går i hele lakkens dybde.

Sprekkene finner jeg bare på horisontale flater, altså panser, tak og bag.romsluka. Det må jo ha vært noe på lakken som har forårsaket skadene. Få prøve å få lånt en PTG måler og så jobbe litt med det. Ellers så blir det polering nå og hellakkering av bilen senere.

De salter mye i Sveits skal jeg si deg, det er kun på vintersportssteder som Davos osv som det ikke blir saltet.

Men bilen har nok ikke vært brukt noe på vinteren. Vinterdekkene som står på er nesten ubrukt, men er produsert i uke 38 i 2001.

Takk for hjelpen :)

Hmm, noe de har begynt med de siste åreneda. Jeg hentet en BMW M3GT i sveits for ca 6 år siden, å da sa han som hadde den, at de hadde forbud mot veisalting der nede, og denne bilen var brukt på vinteren, men det var ikke et fnugg av rust å finne på den, hverken utenpå, eller under. Denne ble plukket opp i Basel.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...