Gå til innhold

Tesla Model S - Har du bestilt?


skoTner

Recommended Posts

Prisene ble gjort offisielle i går (20.12.12) på Tesla Model S. 800 nordmenn har forhåndsbestilt bilen, en bil som kanskje kommer til å forandre hvordan mange entusiaster ser på bilinteressen i det stor og hele - Noen DCN'ere som har bestilt?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestilt bil jeg nei. Men han som har tesla roadsteren som jeg tok en shine på på sensommeren i år har bestilt, og har bestilt nybil shine på den her sammen med etterbehandling av roadsteren her så snart bilen er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg sparer til en, men tenker jeg venter til barnesykdommene er luket ut før jeg legger pengene på bordet... Med det tempoet jeg får spart i så har jeg ikke noe annet valg heller :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller man før 31.12 så får man 1.700 Euro i rabatt også, så vidt jeg skjønner.... Da er det bare å døtte på med noen ekstra-pakker (hvis man ikke går for Signature-versjonen da, det meste skal være på plass der). Har veeeeeeldig lyst på en Model S her :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om vi skulle kjøpt helt ny bil, hadde dette klart vært bilen!

Er dødsfet å se på, og er jo ikke kjedelig ellers:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Drit kul bil, og ikke mye negativt å si på den. Må si at el-biler er kommet veldig bra mtp utvikling. Men jeg er ikke helt der enda gitt. Er spent på hva som blir det neste som kommer :) Synes at noen el-biler støyer veldig.

  • DCN Poeng 1

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Sånn prismessig er det jo ganske drøyt hva du får for pengene..

Må si jeg ikke har syntes el-biler har vært noe særlig. Men dette er jo en bil som ser ut som "million dollars", og i forhold til utgifter må det vel være meget gunstig..?

Som nevnt tidligere, om jeg skulle kjøpt ny bil, hadde jeg lett kjøpt Tesla S. Får se hva året bringer. Men kan ikke se noen særlig bakdeler med denne bilen. Men vet jo ikke hvordan den vil holde seg i pris etterhvert..

Lover jo godt for fremtiden denne børsa her:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke satt meg så inn i el bil verdenen enda, men hvor lenge er det beregnet at ett batteri skal vare, og hva koster

det i innkjøp? Kommer vel (hvis det ikke er) sikkert en slags bytte ordning som på turbo, dynamo osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en elbil som ser bra ut :)

For min egen del er bil uten 4wd uaktuelt og er enda for dårlig rekkevidde for mitt bruk. Spesielt på vinteren.

Leser flere steder at Tesla Model S også er planlagt i 4x4. Model X som er under utvikling (og som er 4x4) baseres på samme understell som Model S, så må være enkelt for dem å lage Model S med 4x4. Er vel snakk om å få opp salget uten først tenker jeg. Lanserer dem 4x4 med en gang, så dreper dem vel salget for 2 hjulstrekk.

Ikke satt meg så inn i el bil verdenen enda, men hvor lenge er det beregnet at ett batteri skal vare, og hva koster

det i innkjøp? Kommer vel (hvis det ikke er) sikkert en slags bytte ordning som på turbo, dynamo osv....

Batteriet skal være i ca 10 år ved vanlig bruk. Det er allerede priset til $12 000 USD for ny batteripakke, inkl. arbeid med å bytte det ut. Det er også garanti på batteriet i 8 år mener jeg, så man er vel på den sikre siden der.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Synes bilen ser flott ut, og den er jammen bra rask også!Jeg valgte EVO IX isteden som jeg henter om 1,5 mnd. Om jeg bodde på ett litt større tettsted eller by ville valget kanskje vært Tesla :) El biler er fremtiden, men jeg venter litt til!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Endelig en elbil som ser bra ut :)

For min egen del er bil uten 4wd uaktuelt og er enda for dårlig rekkevidde for mitt bruk. Spesielt på vinteren.

Du bruker vel for det meste beina? Subaruen din har vel stått lengre på verksted enn du har hatt den på veien :)

Tesla Model S har jeg siklet på en stund nå, grisekult design på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Det er slikt elbiler skal se ut!

må jo være perfekt i byen, ihvertfall enn så lenge.. rekkevidden er vel kanskje enda litt small om skal fungere som noen ferie bil ;)

Men ja liker absolutt designet, selv om Fisker karma er favoritten selv om det er en hybrid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...